مراسم کلنگ زنی مرکز بیماری های عفونی دکتر سیروس پوناوالا در حیدرآباد برگزار شد.


مراسم کلنگ زنی مرکز بیماری های عفونی و آمادگی همه گیر دکتر سیروس پوناوالا در 21 اسفند 1393 در مرکز مراقبت های بهداشتی درمانی حیدرآباد برگزار شد.

مراسم کلنگ زنی مرکز بیماری های عفونی و آمادگی بیماری های همه گیر دکتر سیروس پوناوالا در 21 اسفند 1393 در IIPH-حیدرآباد برگزار شد. اعتبار عکس: سیدارت کومار سینگ

مراسم کلنگ زنی مرکز بیماری های واگیر و آمادگی همه گیری دکتر سیروس پوناوالا روز سه شنبه در حیدرآباد برگزار شد. این مرکز که به عنوان مرکزی برای تحقیقات چند رشته‌ای، تلاش‌های مشترک و ترجمه پیشرفت‌های علمی به راه‌حل‌های عملی قرار دارد، می‌خواهد از محدوده‌های مرسوم مطالعات بیماری‌های عفونی فراتر رود.

رنتلا مادوبالا، مدیر موسسه بهداشت عمومی هند (IIPH) حیدرآباد، تاکید کرد که هدف این مرکز فراتر از یک نهاد فیزیکی است. در عوض، تبدیل شدن به نمادی از نوآوری و برتری تحقیقاتی در حوزه بیماری های عفونی را در نظر می گیرد. دکتر مادوبالا آن را به عنوان نقطه کانونی برای تحقیقات پیشگامانه، فناوری های پیشرفته و اکتشافات انقلابی توصیف کرد که مداخلات مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد.

یادداشت تفاهم (MoU) برای این مرکز در ژوئیه 2023 امضا شد. بنیاد Villoo Poonawalla به نمایندگی از موسسه سرم هند (SII) با بنیاد بهداشت عمومی هند (PHFI) برای ایجاد این مرکز در IIPH حیدرآباد شریک شد. دکتر مادوبالا بر حمایت قابل توجه 25 کرور روپیه از بنیاد ویلو پوناوالا تاکید کرد که نشان دهنده تعهدی استوار به پیشرفت مراقبت های بهداشتی و تحقیقات بیماری های عفونی است.

در طول سخنرانی خود، Srinath Reddy، رئیس سابق PHFI، فاش کرد که وزارت آموزش اتحادیه، نامه ای از قصد اعطا کرده است که IIPH حیدرآباد را به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته، که دفتر مرکزی آن در حیدرآباد است، تعیین کرده است. او بر اهمیت این مرکز در ارتباط محلی، تأثیرگذاری ملی و احترام جهانی تأکید کرد. آقای ردی این مشارکت بهداشت عمومی را به عنوان یک لحظه مهم توصیف کرد که موسسات بهداشت عمومی را در سراسر کشور به هم پیوند می دهد.

دکتر سرینات ردی اعلام کرد که بنیاد بهداشت عمومی هند با پیشی گرفتن از موسسات معتبر مانند دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی چان و دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ در رتبه بندی های علمی بهداشت عمومی به موفقیت دست یافته است.