شناسه طرح سلامت دولت مرکزی به آیدی آیوشمن بهارات مرتبط شود


«حساب سلامت آیوشمن بهارات جایگزین خدمات فعلی CGHS یا جایگزینی برای سیستم اطلاعات مدیریت سلامت فعلی CGHS نیست.  وزارت بهداشت گفت، این یک افزودنی/افزودنی به خدمات فعلی ارائه شده توسط CGHS است.  عکس: abha.abdm.gov.in

«حساب سلامت آیوشمن بهارات جایگزین خدمات فعلی CGHS یا جایگزینی برای سیستم اطلاعات مدیریت سلامت فعلی CGHS نیست. وزارت بهداشت گفت، این یک افزودنی/افزودنی به خدمات فعلی ارائه شده توسط CGHS است. عکس: abha.abdm.gov.in

وزارت بهداشت اتحادیه، پیوند دادن شناسه ذینفعان طرح سلامت دولت مرکزی (CGHS) را با شناسه حساب سلامت آیوشمن بهارات (ABHA) تا 30 آوریل 2024 الزامی کرده است. در حالی که این موضوع چندین سؤال را در مورد نشت احتمالی داده های بهداشتی ایجاد کرده است، وزارتخانه همچنان این پروتکل ها را حفظ کرده است. برای ناشناس‌سازی و تجمیع داده‌ها و استفاده از این داده‌ها پس از مشورت‌های گسترده ذینفعان تعریف می‌شود.

پس از آن، دولت می‌تواند از سوابق ناشناس برای اتخاذ سیاست‌ها و سایر مداخلات مرتبط به نفع عموم استفاده کند. تا زمانی که این کار انجام نشود، پرونده های بهداشتی توسط دولت استفاده نخواهد شد.

حرکت برای پیوند CGHS-ID با ABHA-ID طبق گفته وزارت، با هدف ایجاد یک شناسه سلامت دیجیتال از ذینفعان و ذخیره سوابق سلامت دیجیتال آنها است. این وزارت همچنین تصریح کرده است که ABHA به معنای واجد شرایط بودن یک فرد برای یک طرح خاص از جمله AB-PMJAY نیست.

ABHA جایگزین خدمات فعلی CGHS یا جایگزینی برای سیستم اطلاعات مدیریت سلامت فعلی CGHS (HMIS) نیست. بلکه افزودنی/افزودنی به خدمات فعلی ارائه شده توسط CGHS است.

طبق گفته وزارت بهداشت و درمان، تقریباً 44,98,914 ذینفع تحت پوشش CGHS در سراسر هند قرار دارند که شامل 26,57,833 کارمند در حال خدمت و حدود 18,41,081 مستمری بگیر هستند.

CGHS مراقبت های بهداشتی را از طریق سیستم های دارویی آلوپاتیک و هومیوپاتی همراه با آیورودا ارائه می دهد. unani، سیدا، و یوگا. در حالی که این دستورالعمل در اوایل این هفته اجرایی شد، وزارتخانه همچنین توضیح مفصلی در مورد چیستی ABHA و چگونگی شروع پیوند صادر کرده است.

این وزارتخانه در توضیح اینکه آیا دولت یا هر نهاد دیگری می‌تواند از طریق ماموریت دیجیتال آیوشمن بهارات (ABDM) بر وضعیت سلامت افراد نظارت داشته باشد، گفت که این امکان وجود ندارد زیرا پرونده‌های بهداشتی ایجاد و ذخیره می‌شوند. محل ایجاد آنها توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مربوطه (که در حال حاضر نیز وجود دارد). وی افزود که ABDM در حال ایجاد پلتفرم های قابل همکاری برای پیوند دادن این مخازن داده ها / امانتداران است. این به عنوان معماری فدرال شناخته می شود.

این بدان معناست که پرونده های بهداشتی در همان مکانی که در آن ایجاد شده اند، پردازش و ذخیره می شوند، که قبل از ABDM نیز اتفاق می افتاد. دولت به چنین داده هایی دسترسی نخواهد داشت. این وزارتخانه افزود: هیچ وسیله اضافی برای دسترسی به چنین داده‌هایی در اکوسیستم فعلی ایجاد یا در نظر گرفته نشده است.

همچنین اشاره شده است که فقط بیمار می تواند پس از رضایت شما، سوابق خود را با استفاده از سیستم های سلامت دیجیتال مختلف با سایر پزشکان/بیمارستان ها به اشتراک بگذارد.

توضیح دهنده با بیان اینکه ABDM هیچ گونه پرونده پزشکی را ذخیره نمی کند، خاطرنشان کرد که این پرونده ها همیشه توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مطابق با سیاست های حفظ آنها ایجاد و ذخیره می شود و این امر ادامه خواهد داشت.