سازمان جهانی بهداشت استراتژی هایی را برای ادغام واکسن های کووید-19 با ایمن سازی معمول در نظر گرفته است.


یک کارمند بهداشتی در حال آماده کردن دوز واکسن کووید-۱۹ در یک مرکز بهداشتی در چنای.  فایل

یک کارمند بهداشتی در حال آماده کردن دوز واکسن کووید-۱۹ در یک مرکز بهداشتی در چنای. فایل | اعتبار عکس: B. Velankanni Raj

با هدف ادغام واکسن های همه گیر کووید-19 با برنامه های ایمن سازی ملی در کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی سازمان بهداشت جهانی، تنظیم کننده های واکسن و مقامات سازمان جهانی بهداشت از روز سه شنبه شروع به بررسی استراتژی هایی برای کشورهای عضو برای گذار از استفاده از واکسن های کووید-19 کردند. تحت مجوز استفاده اضطراری (EUA) تا مجوز بازاریابی کامل (MA).

«با وجود اینکه مرحله حاد همه‌گیری کووید-19 به پایان رسیده است، ویروس همچنان در گردش است. ما باید مطمئن شویم که مردم همچنان از انواع موجود و آینده محافظت می‌شوند. پونام ختراپال سینگ، مدیر منطقه ای پونام ختراپال سینگ، برای این امر، بسیار مهم است که مقامات نظارتی کشورهای عضو برای اتخاذ تصمیمات سنجیده برای اعطای مجوز طولانی مدت به واکسن های کووید-19 و معرفی آنها در برنامه های ایمن سازی ملی مطابق با الزامات مجهز باشند. سازمان جهانی بهداشت در آسیای جنوب شرقی در آغاز کارگاه سه روزه منطقه ای در مورد “تبدیل مجوز استفاده اضطراری (EUA) به مجوز کامل بازاریابی (MA) برای واکسن های همه گیر از جمله COVID-19” که توسط WHO در کاتماندو برگزار شد، گفت. نپال

در این نشست، اعضای مقامات نظارتی ملی (NRA) و آزمایشگاه‌های کنترل ملی (NCL) کشورهای عضو، و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و اداره کالاهای درمانی (TGA)، استرالیا قرار است ملاحظات کلیدی در برآوردن الزامات نظارتی و نظارتی را بررسی کنند. مقررات صدور مجوز برای واکسن های همه گیر

دفتر منطقه جنوب شرق آسیای WHO خاطرنشان کرد که چندین محصول واکسن کووید-19 به دنبال همکاری جهانی بی سابقه برای تسهیل در دسترس بودن آنها در طول شرایط اضطراری بهداشتی ساخته شده است و اکثر آژانس های نظارتی ملی EUA را برای واکسن های COVID-19 بر اساس فهرست استفاده اضطراری WHO ایجاد کردند. (EUL).

از زمان معرفی، بیش از 3.35 میلیارد واکسن کووید-19 در 10 کشور عضو منطقه آسیای جنوب شرقی WHO تحت مکانیسم EUA تجویز شده است. انتظار می‌رود تبدیل EUA به MA برای واکسن‌های COVID-19 بر اساس تجزیه و تحلیل کامل داده‌های بالینی با دوره پیگیری طولانی‌تر باشد. دفتر منطقه‌ای WHO گفت که این سازمان همچنین به‌روزرسانی‌ترین داده‌های فنی را در مورد واکسن‌ها و اثربخشی آن‌ها و به‌روزرسانی‌هایی در مورد پروفایل‌های پایداری ارائه می‌کند.

در اوایل این ماه، WHO نقشه راه استفاده از واکسن‌های COVID-19 را منتشر کرد که هدف آن رسیدگی به نیازهای در حال تحول سلامت عمومی در زمان کنونی است و Omicron و زیرمجموعه‌های آن بر گردش جهانی تسلط دارند. در زمینه ایمنی سطح بالای جمعیت، استفاده از یک سناریوی موردی پایه فرض می‌کند که ویروس به تکامل خود ادامه می‌دهد، اما باعث بیماری کمتری می‌شود، با افزایش احتمالی عفونت‌هایی که نیاز به دوزهای تقویت کننده برای محافظت از گروه‌های دارای اولویت بالا دارند.