سازمان جهانی بهداشت تنهایی را به عنوان یک تهدید مبرم بهداشت جهانی اعلام می کند


تصویر نمایشی

تصویر نمایشی | اعتبار عکس: xijian

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) تنهایی به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت جهانی با اثر مرگ و میر معادل کشیدن 15 نخ سیگار در روز اعلام شده است.

سازمان جهانی اکنون یک کمیسیون بین المللی در مورد این مشکل راه اندازی کرده است – به رهبری جراح ژنرال ایالات متحده، ویوک مورتی، و نماینده جوانان اتحادیه آفریقا، چیدو امپمبا – متشکل از 11 مدافع و وزیر دولت، از جمله رالف رگنوانو، وزیر سازگاری با تغییرات آب و هوایی در وانواتو. و آیوکو کاتو، وزیر مسئول اقدامات مربوط به تنهایی و انزوا در ژاپن.

کمیسیون جدید ارتباط اجتماعی با هدف رسیدگی به تنهایی به عنوان یک تهدید مبرم سلامت، ارتقای ارتباط اجتماعی به عنوان یک اولویت و تسریع در گسترش راه حل ها در کشورهای با هر درآمدی است.

در بیانیه‌ای که توسط WHO منتشر شد، آمده است: «این برنامه که به مدت سه سال اجرا می‌شود، نقش اصلی ارتباط اجتماعی در بهبود سلامت افراد در هر سنی را تجزیه و تحلیل می‌کند و راه‌حل‌هایی را برای ایجاد ارتباطات اجتماعی در مقیاس ارائه می‌کند.»

عواقب جدی

«نرخ بالای انزوای اجتماعی و تنهایی در سراسر جهان عواقب جدی برای سلامتی و رفاه دارد. دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO گفت: افرادی که ارتباطات اجتماعی قوی کافی ندارند در معرض خطر سکته مغزی، اضطراب، زوال عقل، افسردگی، خودکشی و موارد دیگر هستند. این کمیسیون WHO به ایجاد ارتباط اجتماعی به عنوان یک اولویت بهداشت جهانی کمک خواهد کرد و امیدوار کننده ترین مداخلات را به اشتراک می گذارد.

دکتر مورتی افزود که در حالی که تنهایی اغلب به عنوان یک مشکل برای کشورهای توسعه یافته تلقی می شود، نرخ یک نفر از هر چهار سالمندی که انزوای اجتماعی را تجربه می کنند در تمام مناطق جهان مشابه است.

دکتر مورتی گفت که خطرات سلامتی به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار در روز و حتی بیشتر از خطرات مرتبط با چاقی و کم تحرکی است و افزود که این مسائل روی یک کشور تأثیر نمی گذارد. او هشدار داد: «تنهایی یک تهدید نادیده گرفته شده برای سلامت عمومی است.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، در افراد مسن، تنهایی با افزایش 50 درصدی خطر ابتلا به زوال عقل و 30 درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر یا سکته همراه است. علاوه بر این، بر اساس یافته های پژوهشی، بین 5 تا 15 درصد از نوجوانان تنها هستند. به گفته WHO، با این حال، این ارقام احتمالا دست کم گرفته شده است.

آقای امپمبا گفت: “تنهایی از مرزها فراتر می رود و در حال تبدیل شدن به یک نگرانی جهانی برای سلامت عمومی است که بر هر جنبه ای از سلامت، رفاه و توسعه تاثیر می گذارد.” “انزوای اجتماعی سن و مرز نمی شناسد.”

وی افزود: جوانانی که در مدرسه احساس تنهایی می کنند بیشتر احتمال دارد از دانشگاه خارج شوند. همچنین می‌تواند منجر به نتایج اقتصادی ضعیف‌تر شود. احساس عدم ارتباط و عدم حمایت در یک شغل می تواند منجر به رضایت شغلی و عملکرد ضعیف تر شود.