رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران |

رژیم کتوژنیک 28 روزه لیمو میتواند یک افزودنی عالی به چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 رژیم کتوژنیک باشد. آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده میتواند در بهبود جوشهای پوستی مؤثر باشد. بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطرات ناشی از چربی اضافه در بدن، سطح کلسترول بد خون یا LDL، فشار خون و قند خون را بهبود میبخشد. بنابراین، میتوان برحسب مقدار مجاز مصرف روزانه کربوهیدرات در رژیم خود، مقدار کمی طالبی هم به رژیم غذاییتان اضافه نمایید. طالبی: این میوه حاوی مقدار تقریبا کم کربوهیدرات است. این نسبت به طور معمول به شکل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است. اگر پروتئین بیش از ۳۵ درصد رژیم غذایی را تشکیل دهد، احتمال این که فرد وارد وضعیت کتوزیس شود، کمتر است. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

مصرف کربوهیدرات ها با بروز و شدت آکنه پوستی در ارتباط بوده اند، بنابراین قطع مصرف آن ها می تواند در کاهش این عارضه پوستی بسیار مؤثر باشد. با توجه به سایر غذاهای کم کربوهیدرات که در رژیم غذایی خود دارید، می توانید برش بسیار کوچکی از هلو را هم در برنامه غذایی کتوژنیک خود بگنجانید. بنابراین، اگر از یک رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنید، مجاز هستید برخی میوهها را، به اندازه اعتدال، به برنامه خود اضافه نمایید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند. افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی کلیدی را در این نتیجه ایفا کند. پکتین نوعی فیبر بوده که به تثبیت سطح قند خون و مبارزه با التهاب کمک کرده و میتواند سرعت رشد سلولهای سرطانی را هم کاهش دهد. وجود مشکلات مرتبط با سلامت: اگر تمام اصول رعایت گردد، اما همچنان دچار استپ وزن در رژیم کتوژنیک هستید ممکن است دچار نوعی بیماری باشید که مانع کاهش وزن میگردد.

افراد زیادی رژیم کتوژنیک را شروع میکنند اما بعد از چند هفته وزن کم نمیکنند و دچار استپ وزنی میشوند. گاهی اوقات ممکن است در روند پیروی از رژیم کتوژنیک یا دیگر رژیم های لاغری پدیدهای به نام استپ وزنی در این رژیم رخ دهد، به این معنی که وزن فرد تغییری نکرده و یک چرخه ثابت ایجاد میشود. آووکادو، به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد چربی مفید برای قلب، میتواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که تمایل به پیروی از رژیم کتوژنیک دارند. رژیم غذایی کتو میتواند برای سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته مفید باشد، بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند. رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. بنابراین، بسته به میزان مصرف روزانه کربوهیدرات، می توان برش بسیار کوچکی از هندوانه را در برنامه غذایی کتوژنیک گنجاند. اگر به دیابت، به ویژه دیابت نوع ۱ مبتلا هستید، بسیاری از کتون های موجود در خون شما را بیمار می کند. کتون منبع سوخت بالقوه برای بدن است و زمانیکه قند خون (گلوکز) کم باشد مورد استفاده قرار میگیرد. اگر به هر یک از بیماریهای بیان شده مبتلا هستید، ناامید نشوید زیرا با مدیریت و مصرف صحیح داروهای مورد نیاز میتوانید روند رژیم و کاهش وزن خود را ادامه دهید.

شما باید بیشتر وعدههای غذایی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید. انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. اساس رژیم کتوژنیک این است که فرد کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کمتری را دریافت نماید. ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات ها اعتیاد آور است و هر چه این مواد را بیشتر مصرف کنیم بیشتر برای خوردن دوباره هوس خواهیم کرد. این نوع رژیم کتوژنیک دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است. اما از آن جا که دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین همراه است، و از طرفی این رژیم در حذف چربیهای اضافه که ارتباط مستقیمی با دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک دارند، کمک میکند، بنابراین، پیروی از این رژیم غذایی احتمالا میتواند در بهبود حساسیت به انسولین و دیابت نوع ۲ مؤثر واقع گردد. هنگامی که سطوح انسولین در بدن کاهش مییابد، سوختن چربی به طور چشمگیری افزایش مییابد. اما وقتی بدن برای تولید انرژی چربی می سوزاند، ترکیباتی به نام کتون تولید می شود.

بنابراین از توده عضلانی کم چرب برای تامین انرژی استفاده می کند. کلمه کتو در رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت از نام یک مولکول سوخت کوچک به نام کتون در بدن گرفته شده است. رژیم کتو چیست و برای شروع باید چه کرد؟ چه قد میشه به این رژیم اعتماد کرد؟ گلوکز همیشه اولین منبع انرژی برای بدن است، هنگامی که گلوکز در بدن وجود دارد، بدن در برابر چربی سوزی مقاومت خواهد کرد. رژیم کتوژنیک اساساً از چربی بدن به عنوان منبع انرژی استفاده میکند. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز شما خواهید آموخت چطور با پیروی از یک برنامه غذایی موفق در طول دو هفته در انجام این رژیم مهارت لازم را کسب نمایید. در رژیم غذایی کتوژنیک، سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته بدون این که شخص احساس گرسنگی کند، انجام میشود. از این عوارض تحت عنوانآنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود. رژیم کتو یکی از رژیمهای غذایی مطرح حال حاضر دنیا است که بسیاری از پزشکان آن را به افراد چاق توصیه میکنند. تاکنون، هیچ بررسی معتبری در خصوص مزایا و معایب پیروی از رژیم کتوژنیک در بارداری و شیردهی انجام نشده است، و بنابراین، تا زمانی که سلامت مادر و نوزاد مطرح است، باید بسیار محتاطانه عمل گردد.

رژیم کتوژنیک رایگان

طبق یک کارآزمایی بالینی که در سال ۲۰۰۸ در بیمارستان بزرگ اورموند استریت انجام شد ، رژیم کتوژنیک در ۴۰٪ کودکانی که بیش از نیمی از آنها شرکت داشتند ، تعداد تشنج را کاهش داد. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. در صورتی که دستورالعملهای این رژیم در برنامه غذایی فرد رعایت شود، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج به دست آمده نهایت رضایت را خواهد داشت. به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم غذایی، بدن برای تأمین انرژی خود چربی را به جای قند، به عنوان منبع اصلی در نظر گرفته و مورد استفاده قرار میدهد. در این رژیم مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکند و منبع اصلی تأمین انرژی با چربی جایگزین میشود.

جذب چربی فضای کمی برای دریافت پروتئین باقی میگذارد.

توت فرنگی منبع غنی برای سایر ریز مغذیها مانند ویتامینC، منگنز و فولات هم میباشد. دارا بودن

کربوهیدرات کم و فیبر بسیار زیاد، باعث شده مصرف توت فرنگی در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز باشد. خواب ناکافی بر روی هورمونهای تنظیم کننده اشتها مانند لپتین و گرلین تأثیر منفی گذاشته و باعث افزایش اشتها میشود. مثلا فرد ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی نموده و سپس در ۲ روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهد. جذب چربی فضای کمی برای دریافت پروتئین باقی میگذارد. سهم کربوهیدرات همچنان در حدود 5 درصد باقی میماند. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود ۲۰ درصد و کربوهیدرات فقط ۵ درصد انرژی مورد نیاز فرد را تأمین می کنند. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. در طول یک رژیم کمکربوهیدرات یا کتوژنیک، بدن در استفاده از چربی بهعنوان سوخت، مؤثرتر عمل میکند، فرایندی که بهنام سازگاری چربی شناخته میشود. رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

در نتیجه شروع به تجزیه چربی ها برای تامین انرژی می کند. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم. البته باید به این نکته مهم توجه گردد که تمام این موارد تحقیقاتی هستند که تاکنون انجام شدهاند و برای قطعیت کامل باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند. در رژیم غذایی کتو، سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، انجام میشود. ضمن اینکه باقیمانده چربی و پروتئینهای روزانهای که مصرف میکنید نیز باید متناسب با نیاز شما باشد، نه بیشتر از اندازه و نیاز بدن شما! لازم است کالری دریافتی شما متناسب با سطح فعالیت، هدف شما از کاهش وزن، سن و سال و جنسیت تان باشد. جهت کاهش بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با رژیم کم کربوهیدرات آغاز نمود. همچنین می توانید مقاله ی کامل مضرات رژیم کتوژنیک را بخوانید. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد. ᠎This post h​as been w᠎ritten by GSA C on᠎tent G​en erator  DEMO!

همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. در این رژیم منابع کربوهیدرات مثل قند، آرد، نشاسته و غیره تقریبا از برنامه غذایی حذف میشوند. در ادامه، برخی میوههای مجاز در رژیم کتوژنیک معرفی میشوند. با دریافت زیاد پروتئین، بدن کمتر وارد وضعیت کتوزیس میشود، زیرا بدن میتواند پروتئینهای اضافی را به آمینواسید تجزیه و در ادامه، آنها را به انواع قند تبدیل نماید. مادران شیرده، روزانه به دریافت مایعات کافی نیاز دارند تا ترکیب شیری که تولید میشود، مطلوب باشد. لیکوپن یک ترکیب آنتی اکسیدانی بوده که در کاهش آسیبهای سلولی و مبارزه با برخی بیماریها موثر است. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. این روش باعث میشود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود باید به سوزاندن چربیها روی بیاورد. شما میتوانید سوالات و ابهامات خود را از طریق ارتباط با متخصص تغذیه جویا شوید.  This article has  be​en created by G​SA C᠎ontent G ener​at or DEMO!