دوی ماراتن و مربیان تناسب اندام در ویساخاپاتنام اهداف سال نو خود را به اشتراک می گذارند


فشار دادن مرزها

یوگشوار رائو وانگادا، بنیانگذار VTRA و مدیر مسابقه The Ultribe Paderu.

یوگشوار رائو وانگادا، بنیانگذار VTRA و مدیر مسابقه The Ultribe Paderu. | اعتبار عکس: رویداد ویژه

برای سال 2024، هدف من این است که یک روال دویدن در تمام طول سال را بپذیرم، بدون آسیب بمانم و برای چالش های جدید آماده شوم، همانطور که برای اولین ماراتن کامل این ماه در بمبئی آماده می شوم. سفر تناسب اندام من فقط در مورد اهداف شخصی نیست، بلکه کاوش مسیرهای تازه برای مسابقه سالانه اولترا تریل Ultribe Paderu است. دویدن به همراه همیشگی من تبدیل شده است و من را در پستی و بلندی های زندگی راهنمایی می کند. تمرین برای ماراتن کامل گواهی بر فداکاری و اشتیاق است که به این سفر باورنکردنی دامن می زند.

سفر من به عنوان یک دونده به دوران مدرسه من برمی گردد، اما عشق واقعی به دویدن در سال 2014 شکوفا شد، زمانی که تصمیم گرفتم سیگار را ترک کنم و به دنبال اعتیادی جدید و سالم تر باشم. در طول دهه گذشته، من در بسیاری از نیمه ماراتن ها و ماراتن های فوق العاده شرکت کرده ام. یکی از لذت بخش ترین تجربه ها، سازماندهی سه نسخه Ultribe Paderu و دو نسخه از Vizag Half Marathon بوده است. در یک یادداشت شخصی، رسیدن به بهترین زمان من برای تکمیل یک نیمه ماراتن در 1 ساعت و 38 دقیقه نقطه عطفی است که برای من عزیز است.

من به پرورش و تقویت یک جامعه پر جنب و جوش از علاقه مندان به تناسب اندام از طریق Visakha Trail Running Association، یک ابتکار داوطلبانه با ماموریت الهام بخشیدن به مردم Visakhapatnam برای پذیرش دویدن و حفظ یک سبک زندگی سالم اختصاص داده شده ام.

یوگشوار رائو وانگادا، بنیانگذار VTRA و مدیر مسابقه The Ultribe Paderu

دویدن را در آغوش بگیرید

دکتر سومان داس در یک ماراتن شرکت می کند.

دکتر سومان داس در یک ماراتن شرکت می کند. | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

ایجاد تعادل بین کار و زندگی برای یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است. به همین دلیل، با وجود مشغله‌های زیاد، تصمیم گرفتم فعالیت‌های تناسب اندام مانند تنیس، دوچرخه‌سواری و دویدن را در برنامه روزانه‌ام بگنجانم.

در سال 2023، متوجه شدم که دویدن فقط سرعت نیست. این در مورد استراتژی و برنامه ریزی است. با الهام از افراد مسن‌تر شرکت‌کننده در ماراتن‌ها، از یک مربی راهنمایی خواستم و 9 نیمه ماراتن رسمی را در مکان‌هایی مانند کاکینادا، دهلی، بمبئی، حیدرآباد، پانچمارهی و ویساخاپاتنام دویدم. رویدادهایی که به خوبی سازماندهی شده بودند حس موفقیت را ایجاد کردند و دویدن با هزاران نفر لذت بخش بود.

برای سال 2024، هدف من این است که به دویدن، تمرین و پیشرفت هر روز ادامه دهم. من قصد دارم اولین ماراتن کامل خود را در روز جهانی سرطان در 4 فوریه در کلکته اجرا کنم تا به تاب آوری افراد مبتلا به سرطان ادای احترام کنم.

در سال 2023، من بخشی از Vizag Runner Society، یک سازمان غیردولتی که یک سبک زندگی سالم را در Visakhapatnam ترویج می کند، بودم. ماراتن Sandhya Marine Vizag که توسط دوندگان جامعه برگزار شد، زیبایی شهر را در جایی که دریا با کوه ها ملاقات می کند به نمایش گذاشت.

دکتر سومان داس، انکولوژیست پرتو، مرکز سرطان آپولو

بالا بردن نوار

مارتینا فرناندس دانوکا، مربی تناسب اندام.

مارتینا فرناندس دانوکا، مربی تناسب اندام.
| اعتبار عکس: ترتیب ویژه

از آنجایی که در تمام عمرم یک ورزشکار هستم، اهداف تناسب اندام من حول محور بالا بردن سطح مسابقات سال به سال است. من یک بازیکن هاکی در سطح ملی هستم و به غیر از نماینده ایالتم در بسکتبال، کاپیتان تیم هاکی ماهاراشترا نیز هستم. زمانی که در کلاس ششم بودم، ورزش را شروع کردم، به لطف فشار مداوم پدرم.

تنها خاطره متمایز من در طول سفر تناسب اندام، زمانی است که به قدرت قبل از بارداری خود برگشتم (نه وزن). نزدیک به دو سال طول کشید تا به آنجا برسم. و آن نوار را ددلیفت کنید! این بهترین حس بود.

طی چند سال گذشته، من شروع به ساختن جامعه‌ای کرده‌ام که در آن دائماً سعی می‌کنم افسانه‌ها و کلیشه‌های زنان در مورد وزنه‌برداری را از بین ببرم. اطلاعات غلط زیادی در اینترنت وجود دارد! هدف من آموزش و توانمندسازی زنان در مورد اهمیت تمرینات قدرتی با جلسات انفرادی است. و هنگامی که آن وزن را بلند کردید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. برای هر کسی که به دنبال شروع سفر تناسب اندام خود است، توصیه من این است که این روند را پیچیده نکنید. تنها راه حلی که باید انجام دهید این است که هر روز حاضر شوید. بقیه چیزها به دنبال خواهد آمد.

مارتینا فرناندس دانوکا، مربی تناسب اندام و شریک در Anytime Fitness Vizag

تسلط بر جریان

فیض بیگم، مالک و مربی تناسب اندام استودیو فیتنس فیتنس.

فیض بیگم، مالک و مربی تناسب اندام استودیو فیتنس فیتنس. | اعتبار عکس: ترتیب ویژه

در سال 2024، من می خواهم بیشتر روی یوگا و پرانایام پیشرفته تمرکز کنم. برای تمرینات قلبی، من می رقصم. اما برای تقویت، تعادل بهتر، همسویی و انعطاف‌پذیری، روی یوگا تمرکز می‌کنم.

سفر تناسب اندام من زمانی شروع شد که ترازو بعد از زایمان از 57 کیلوگرم به 90 کیلوگرم رسید. برای کاهش وزن اضافی به ایروبیک و زومبا روی آوردم. در بیش از یک دهه در حال حاضر، من در تلاش هستم تا جامعه ای از علاقه مندان به تناسب اندام ایجاد کنم و روندی را آغاز کنم تا آنها را با ایجاد یک سبک زندگی با ترکیبی از موسیقی، رقص، کمی سرگرمی و خنده راحت کنم.

توصیه من برای کسانی که به دنبال شروع سفر تناسب اندام خود هستند این است که مربیان معتبر را برای آموزش بهتر انتخاب کنند. علاوه بر پیاده روی، دویدن، باید روی تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری تمرکز کرد. و برای آن یوگا و پیلاتس بهترین هستند.

فیض بیگم، مالک و مربی تناسب اندام استودیو فیتنس فیتنس