دولت می‌گوید آزمایش‌های COVID-19 کاهش یافته است، باید بزرگ‌تر شوند


یک کارمند بهداشتی نمونه سواب را برای آزمایش COVID-19 در یک مرکز بهداشت اولیه شهری در کویمباتور می گیرد.  فایل

یک کارمند بهداشتی نمونه سواب را برای آزمایش COVID-19 در یک مرکز بهداشت اولیه شهری در کویمباتور می گیرد. فایل | اعتبار عکس: هندو

وزارت بهداشت روز شنبه هشدار داد که در زمانی که کشور در حال ثبت افزایش مداوم در مسیر ابتلا به کووید-19 (از اواسط فوریه) در برخی ایالت ها بود، آزمایش کووید-19 کاهش یافته است. نگران کننده است که سطوح آزمایش فعلی در مقایسه با استانداردهای تجویز شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) یعنی 140 آزمایش در میلیون ناکافی است.

این وزارتخانه در توصیه‌های خود گفت که آزمایش‌ها در سطح مناطق و بلوک‌ها نیز متفاوت است و برخی از ایالت‌ها به شدت به تست‌های آنتی ژن سریع کمتر حساس متکی هستند.

در این توصیه نامه آمده است: حفظ تست بهینه برای COVID-19 برای شناسایی هر نقطه داغ در حال ظهور و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مهار انتقال ویروس بسیار مهم است.

همچنین بخوانید | توضیح داده شده | آیا هند باید نگران افزایش موارد COVID-19 باشد؟

طبق اعلام وزارت تا امروز، بیشتر موارد فعال COVID-19 در این کشور عمدتاً توسط چند ایالت گزارش شده است – کرالا (26.4٪)، ماهاراشترا (21.7٪)، گجرات (13.9٪)، کارناتاکا (8.6٪). ) و تامیل نادو (6.3٪).

این وزارتخانه به ایالات متحده دستور داده است که آمادگی بیمارستانی شامل داروها، تخت ها شامل تخت های lCU، تجهیزات پزشکی، اکسیژن پزشکی، ظرفیت سازی منابع انسانی بر اساس دستورالعمل های موجود و همچنین پوشش واکسیناسیون را بررسی کنند.

همچنین بخوانید | پس از پوشش بالای واکسیناسیون اولیه کووید، جذب دوز احتیاطی 27 درصد است.

مانور ساختگی سراسری

در همین حال، یک مانور آزمایشی سراسری در تاریخ 1O و 11 آوریل 2023 در حال برنامه ریزی است که در آن امکانات بهداشتی (اعم از دولتی و خصوصی) از همه ولسوالی ها شرکت خواهند کرد.

راجش بوشان، وزیر بهداشت، در این توصیه گفت که در حالی که میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری عمدتاً به دلیل پوشش قابل توجهی که از نظر نرخ واکسیناسیون کووید-19 توسط همه ایالت‌ها / UT به دست آمده پایین باقی مانده است، این افزایش تدریجی در موارد مورد نیاز اقدامات بهداشت عمومی برای مهار این افزایش را تقویت کرد.

از ایالت ها/ UT خواسته شده است که مراقب علل در حال تکامل (علل بیماری ها) بیماری های شبه آنفلوانزا (lLl) و بیماری های حاد تنفسی شدید (SARI) باشند.

این وزارتخانه با ارائه دیدگاهی در مورد موضوع گردش فصلی پاتوژن های تنفسی در کشور گفت که هند معمولاً از ژانویه تا مارس و دوباره از اوت تا اکتبر شاهد افزایش فصلی موارد آنفلوانزا بوده است.

در حال حاضر، به نظر می رسد برجسته ترین زیرگروه آنفلوانزا در کشور آنفولانزای A (H1Nl) و آنفلوانزای A (H3N2) باشد.

معضل بالینی

این سازمان افزود که کووید-۱۹ و آنفولانزا از نظر نحوه انتقال، جمعیت پرخطر، علائم و نشانه‌های بالینی شباهت‌های مشترکی دارند.

اگرچه این ممکن است از نظر تشخیص یک معضل بالینی برای پزشکان شرکت کننده ایجاد کند، اما این امر همچنین باعث می شود که هر دو این بیماری ها به راحتی با رعایت اقدامات بهداشت عمومی ساده مانند پرهیز از مکان های شلوغ و با تهویه ضعیف، استفاده از دستمال / دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه، پوشیدن لباسشویی قابل پیشگیری باشند. ماسک در محیط های شلوغ و بسته، رعایت بهداشت دست، پرهیز از تف کردن در اماکن عمومی و غیره.»