ترس از COVID-19: ماسک برای سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های همراه و کسانی که علائم مشابه COVID-19 در کارناتاکا دارند اجباری است.


یک پزشک نمونه ای را برای آزمایش کووید-19 در یک مرکز بهداشت عمومی در بنگالورو جمع آوری می کند.  عکس فایل

یک پزشک نمونه ای را برای آزمایش کووید-19 در یک مرکز بهداشت عمومی در بنگالورو جمع آوری می کند. عکس فایل | اعتبار عکس: PTI

در پی ترس از کووید-19 در کرالا به دنبال شناسایی یک نوع فرعی، دولت کارناتاکا پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی را برای افراد بالای 60 سال، کسانی که بیماری‌های همراه مانند بیماری قلبی و کلیوی و مبتلایان به کووید دارند اجباری کرده است. -19 مانند علائم سرماخوردگی و سرفه، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای مبارزه با عفونت.

دولت اتحادیه همچنین روز دوشنبه به دولت‌های ایالتی نامه نوشت و در آن به دولت‌های ایالتی دستور داد نظارت بر بیماری‌های شبه آنفلوانزا (ILI) و موارد بیماری‌های شدید تنفسی حاد (SARI) را افزایش دهند، آزمایش‌ها را افزایش دهند، نمونه‌ها را برای تعیین توالی ژنوم از جمله اقدامات دیگر ارسال کنند.

دینش گاندو رائو، وزیر بهداشت و رفاه خانواده، در جریان بازدید از کوداگو، گفت که این اقدامات شامل تشدید آزمایش برای افرادی است که علائم و موارد مشکوک را نشان می دهند. علاوه بر این، نظارت ها در ولسوالی های سرحدی افزایش خواهد یافت. او گفت که به مقامات دستور داده شده است که وضعیت را در سراسر ایالت از نزدیک زیر نظر داشته باشند.

افزایش تست

وزیر گفت که از بیمارستان ها خواسته است تا آزمایشات را افزایش دهند تا میزان عفونت در جامعه مشخص شود. وی ادامه داد: تنها آزمایش‌ها می‌توانند تایید کنند که آیا عفونت در حال گسترش است و بر این اساس می‌توان اقدامات لازم را انجام داد. “من برای آزمایش های بیشتری درخواست کرده ام. به افراد مبتلا به بیماری های تنفسی توصیه می شود که آزمایش کووید-19 انجام دهند. میزان مثبت بودن را فقط با آزمایش می توان شناخت. به افرادی که علائم دارند توصیه می شود که تحت آزمایش قرار گیرند.

بدون محدودیت در رفت و آمد، تجمعات

وی ادامه داد: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر نیز نیازی به اعمال محدودیت برای تردد و تجمع نیست. وضعیت جدی نیست و لازم است اقدامات سختگیرانه خاصی انجام شود. گروه های توصیه شده باید از ماسک استفاده کنند و مقامات بهداشتی باید هوشیار باشند. من هیچ دلیلی برای اعمال محدودیت در این مقطع نمی بینم. آقای گوندو رائو گفت که دولت به زودی یک توصیه نامه صادر خواهد کرد.

همچنین بخوانید | نوع فرعی COVID-19 JN.1: کارناتاکا در حالت آماده باش بالا؛ TAC در 19 دسامبر تشکیل جلسه خواهد داد

وزیر امور خارجه گفت: کمیته مشاوره فنی دولتی COVID-19 (TAC) که روز یکشنبه تشکیل جلسه داد، پوشیدن ماسک، نظارت در مناطق مرزی و افزایش آزمایشات را توصیه کرد. وزیر گفت: کمیته مجدداً در روز سه شنبه 19 دسامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

اقدامات نظارتی تقویت شده باید در مناطق مرزی مانند کوداگو، داکشینا کانادا و چاماراجاناگار که با کرالا هم مرز هستند، اجرا شود. بسته به وضعیت، دولت اقدامات اضافی لازم را برای اجرا تعیین خواهد کرد.» آقای گاندو رائو گفت.

هنگامی که خبرنگاران پرسیدند آیا محدودیتی برای زائران ایاپا که از کرالا باز می گردند اعمال خواهد شد، رائو گفت که در حال حاضر هیچ محدودیتی برای حرکت یا تجمع مردم وجود ندارد.

با این حال، نامه دولت اتحادیه به ایالت‌ها، اگرچه محدودیت‌هایی را در فضاهای عمومی توصیه نمی‌کند، می‌گوید: «با توجه به فصل تعطیلات پیش رو، نیاز به اتخاذ تدابیر لازم بهداشت عمومی و سایر ترتیبات برای به حداقل رساندن خطر افزایش وجود دارد. در انتقال با رعایت بهداشت تنفسی.

همچنین بخوانید | ترس از COVID-19 در کرالا | Kodagu کارناتاکا در حالت آماده باش