بیماران سل، بیماران HIV، فعالان به دنبال مداخله PM در مورد کمبود مکرر داروهای ضد سل هستند


در این نامه به کمبود داروهای ضروری برای درمان سل حساس به دارو اشاره شده است.  عکس فایل برای نمایندگی.

در این نامه به کمبود داروهای ضروری برای درمان سل حساس به دارو اشاره شده است. عکس فایل برای نمایندگی. | اعتبار عکس: هندو

در نامه ای به نخست وزیر نارندرا مودی در آستانه روز جهانی سل که در 24 مارس برگزار می شود، فعالان، کارشناسان بهداشت عمومی، بازماندگان سل و افراد مبتلا به اچ آی وی مداخله فوری او را برای توقف آنچه به گفته آنها کمبود مکرر ضد سل است، خواستار شدند. داروهای سل

این نامه بر کمبود داروهای ضروری برای درمان سل حساس به دارو (DS-TB) تاکید کرده است. این گروه در نامه خود می گوید: «به عنوان کشوری با بالاترین بار سل در جهان، ما عمیقاً نگران هستیم که هند با کمبود داروهای ضروری برای درمان افراد مبتلا به سل مواجه است.

همچنین بخوانید | مدلی که تمامی خدمات سل را زیر یک سقف ارائه می کند

«تا فوریه 2024، [these] داروهای – خط 4FDC-1 DSTB-IP (بزرگسالان) ایزونیازید، رفامپیسین، پیرازین آمید و اتامبوتول، خط 3FDC-1 DSTB-CP (بزرگسال) ایزونیازید، رفامپیسین و اتامبوتول – با کمبود مواجه هستند. این براساس اطلاعات محدودی است که از جامعه/افراد سل در مناطق آسیب‌دیده دریافت می‌شود و تنها کسری از کمبودها و ذخایر واقعی رخ داده را ثبت می‌کند.»

“کمبودها مقاومت دارویی را تحریک می کند”

این گروه گفت که برنامه ملی حذف سل (NTEP) اذعان می کند که عرضه بی وقفه داروهای ضد سل با کیفیت تضمین شده جزء ضروری استراتژی DOTS آن است، و اشاره کرد که یک رژیم درمانی ناکافی و ضعیف، سویه های مقاوم به دارو را تسهیل می کند. بیماری.

شدیدترین تأثیر این انباشت مداوم داروهای ضد سل بر افرادی است که در حال حاضر تحت درمان هستند، که منجر به قطع درمان و خطر بسیار بالای ایجاد مقاومت می شود. این گروه هشدار داد که این نیز بر نتایج درمان تأثیر می گذارد، خطر ابتلا به این بیماری را در جامعه افزایش می دهد و در نتیجه بار اضافی را بر برنامه سل وارد می کند.

بر معیشت تأثیر می گذارد

آنها افزودند که در دسترس نبودن داروهای مورد نیاز برای درمان، افراد را مجبور می‌کند که چندین بار به مراکز مراجعه کنند، اغلب از کار صرف نظر می‌کنند و دستمزد خود را نادیده می‌گیرند، و باعث می‌شود بین معیشت و درمان خود یکی را انتخاب کنند و در نتیجه پایبندی آنها به درمان را تحت تأثیر قرار دهد.

ما همچنین می خواهیم تأکید کنیم که ممکن است از بیماران سل خواسته شود که این داروها را از جیب خود تهیه کنند. با این حال، بیماران سل ممکن است ترکیبات با دوز ثابت مناسب را دریافت نکنند یا ممکن است برای تهیه آنها ضعیف تر از آن باشند. برنامه سل نامه/یادداشتی به افسران دولتی سل ارسال کرده است تا تدارکات را در سطح منطقه آغاز کنند. با این حال، ارتباط با تاخیر قابل توجهی انجام شد و در 18 مارس 2024 حتی با شروع کمبودها ارسال شد.

این گروه با بیان اینکه تدارکات غیرمتمرکز از این نوع به ویژه برای کشورهایی که قدرت خود را برای مذاکره در مورد کمیت، قیمت و زمان‌بندی تحویل محدود می‌کنند، چالش برانگیز است، این گروه اضافه کرد که بودجه‌های محدود نیز ممکن است منجر به خرید داروهایی که از نظر کیفیت تضمین شده نیستند و ممکن است چنین نباشند، شود. ترکیب دوز ثابت مناسب، در نتیجه نتایج درمان افراد را به خطر می اندازد.

گزارش های “کاذب” در سال گذشته

این اولین بار نیست که از کمبود دارو شکایت می شود. در واقع، در اواخر سال گذشته نیز شکایاتی مطرح شد.

وزارت بهداشت سپس اعلام کرد که تمام گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر کمبود داروهای ضد سل نادرست، با انگیزه و گمراه‌کننده هستند. این سازمان افزود که تمام داروهای ضد سل در کشور با موجودی کافی برای یک دوره زمانی تا شش ماه و بالاتر موجود است. این مرکز گفته بود: «مرکز به طور فعال ارزیابی‌های منظمی را برای ارزیابی موقعیت‌های موجودی در سطوح مختلف، از انبارهای مرکزی گرفته تا مؤسسات بهداشتی پیرامونی انجام می‌دهد.»