برنامه رژیم غذایی کتوژنیک – فیتولند

نمونه رژیم های کتوژنیک انواع برنامه های رژیمی مانند رژیم کتوژنیک زمانی موثر واقع می شوند که به افراد واجد شرایط آن چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 پیشنهاد شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. شایعترین و نسبتاً جزئیترین عوارض کوتاهمدت این رژیم شامل مجموعهای از علائم مانند تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بیخوابی، کمبود انرژی برای ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به آن آنفولانزای کتو نیز گفته میشود. بعد از آن بدن شما انرژی موردنیاز خود را با شکستن چربیها و پروتئینها به دست میآورد که همین امر موجب کاهش وزن خواهد شد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

برای نتیجه بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مثل میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. سبزیجات نشاسته ای و ریشه سبزیجات: مثل سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین، لبو و… در مورد میوه ها و سبزیجات هم بهتراست که از سبزیجات غیر نشاسته ای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی، …) و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. نگران نباشید این به سادگی به دلیل دفع محصولات جانبی ایجاد شده در طی کتوزیس است. همچنین پروتیین در این رژیم به میزان متوسط مصرف میشود و به این ترتیب روند لاغری و کاهش چربی د ر فرد صورت میپذیرد. در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدراتها، به شدت کم میشود و به ۵ درصد میرسد؛ در حالی که میزان مصرف چربیها، بسیار بالاست.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را دنبال کردند از دست دادند. شواهد نشان می دهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است گسترش سلول های تومور را کند کرده و حتی رشد آنها را به طور کلی سرکوب کند. موارد رایج تری که معمولا جدی نیستند : ممکن است یبوست ، قند خون پایین یا سو هاضمه داشته باشید. در نهایت، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا خرما در برنامه غذایی شما مجاز است یا خیر. توجه و مصرف نکردن مواد غذایی که قند طبیعی دارند نیز در این دوره از اهمیت بالایی بر خوردار است. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

کاهش چربی میتواند تأثیر خوبی روی نسبت چربی به عضله داشته باشد، چیزی که برای عملکرد ورزشی، مخصوصاً در ورزشهایی که وزن در آنها اهمیت دارد، بسیار مهم و ارزشمند است. الکل: به علت کربوهیدرات زیادی که نوشیدنی های الکلی دارند میتوانند بدن شما را از حالت کتوز خارج کنند. آنفولانزای کتونی شامل عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، اختلال خواب، حالت تهوع و ناراحتی هضم است. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن را در حالت کتوزیس قرار میدهد. خطر رژیم کتو در بلندمدت با توجه به بیماری قلبی-عروقی به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود. ضایعات مغزی: تحقیقات حیوانی نشان دادهاست که رعایت این رژیم پس از ضایعه مغزی، به کاهش ناهوشیاری و بهبود سریعتر کمک میکند. رژیم غذایی کتوژنیک به بیماریهای دیگری نظیر آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب کمک میکند. سرعت و میزان کاهش وزن در این سیستم بالاست و مشخص شده است که خطر ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی و سرطان را کاهش میدهد. همچنین میتواند به افرد مبتلا به بیماریهای قبلی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند. Data w​as creat ed  with GSA Con te​nt ​Ge nera to​r ​DEMO.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

یک مکمل مانند ام سی تی اویل یا کتون نیز ممکن است کمک کند. به طور معمول حاوی ۷۵٪ چربی، %۲۰ و پروتئین و %۵ کربوهیدرات است. این رژیم غالبا 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات دارد. این نسبت غالبا ۶۰% چربی، پروتئین %۳۵ و ۵% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس در مورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. در حقیقت رژیم کتوژنیک خیلی بهتر از رژیم غذایی کم چرب است. همچنین ژنتیک عامل موثری در تعیین میزان کاهش وزن در فرد است. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. سپس بدن برای کسب انرژی لازم شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. این امر هنگامی اتفاق می افتد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول هاست، محدود کنید.

به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی، لازم است. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است. این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر، مانند میزان کربوهیدرات ۵ روز کتوژنیک را در ۲ روز دریافت کرد. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد. اگر این روند به مدت ۳ الی ۴ روز ادامه پیدا کند و گلوکز ذخیره شده به طور کامل تخلیه شود، سطح هورمون انسولین در خون کاهش مییابد و بدن به تدریج از چربی به عنوان سوخت اصلی خود استفاده میکند. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات دارد. در این مطلب ما به بررسی کم و کیف این رژیم غذایی میپردازیم و یک نمونه رژیم کتوژنیک را با شما به اشتراک میگذاریم.رژیم کتوفیت برنافیت بر اساس رژیم پایه ای کتوژنیک طراحی شده است. برای اغلب مردم رعایت نمونه رژیم کتوژنیک با تغییرات عمدهای در شیوه تغذیه آنها همراه است. در ادامه این مقاله با اصول اولیه رژیم لاغری کتوژنیک و نمونه رژیم لاغری کتوژنیک آشنا خواهید شد. برای مقابله با این مسئله، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید یک رژیم منظم با کربوهیدرات کم را طی چند هفته اول امتحان کنید. برای دسر یک تکه پنیر یا انواع توت ها را با خامه سفارش دهید. لوبیا ها و حبوبات: نخود، انواع لوبیا، باقالی، عدس و…

مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید. همچنین در کبد چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مغز را تامین کند. تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. محاسبه میزان کالری و درشت مغذی ها بسیار حائز اهمیت است و برای حفظ سلامتی بهتر است از انجام رژیم های کتوژنیک در فضای مجازی یا توسط مربیان باشگاه خودداری شود. این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی و موادی که چربی بیش از حدی دارند مثل سس مایونز. املت تخممرغ و سبزیجاتی مثل اسفناج یا گوجهفرنگی و پیاز میتواند صبحانه کتوژنیکی بامزهای باشد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز)؛ اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربیها میرود. رژیم کتوژنی می تواند به شما کمک کند تا چربی اضافی را که کاملا با دیابت نوع ۲ مرتبط است کم کنید.

با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. در مورد مواد معدنی، سعی کنید 4000-3000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 3000 میلی گرم منیزیم را در طول روز برای کاهش عوارض جانبی مصرف کنید. در طول ترکیب رژیم کتو و ورزش، رژیم غذایی باید به غذاهای «کتو دوست» مصرف شده و مقدار آنها توجه بیشتری داشته باشد. با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص است که رژیم کتوژنیک یک رژیم کاهش وزن موفق در مقایسه با رژیمهای کربوهیدرات بالا، کم پروتئین و رژیمهای کم چربی است. ضمن اینکه، بر خلاف باور عامه رژیمهای کمچرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید میشوند. افراد اغلب کتوزیس را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. در اینجا فهرستی که باید در رژیم کتوژنیک کاهش پیدا کند یا حذف شود وجود دارد. در این سیستم روزانه تنها یک بار غذا میخورید. همچنین برای شرایط بسیار استقامتی که دسترسی به غذا محدود است، مفید میباشد. فراموش نکنید که حتما آمار غذاهایی که میخورید را داشته باشید و مقدار و میزان و تعداد دفعات آنها را یادداشت کنید.