بدون دسترسی به داده های اخیر و قابل اعتماد، انتخاب های دموکراتیک ضعیف می شوند: لانست


سرمقاله اخیر Lancet هشدار داده است که هند با چالش های مبرم کمبود داده های بهداشتی و عدم شفافیت داده ها مواجه است.  تصویر فقط برای هدف نمایندگی.

اخیرا لانست سرمقاله هشدار داد که هند با چالش های مبرم کمبود داده های بهداشتی و عدم شفافیت داده ها مواجه است. تصویر فقط برای هدف نمایندگی. | اعتبار عکس: Getty Images

در سرمقاله ای با عنوان “انتخابات هند: چرا داده ها و شفافیت اهمیت دارند” در آخرین شماره مجله پزشکی، تلاش سیستماتیک برای پنهان کردن از طریق کمبود داده به این معنی است که مردم هند کاملاً مطلع نیستند. لانست، به صورت آنلاین منتشر شد و نوشت که عدم شفافیت داده های بهداشتی مانع بزرگی است که هند با آن مواجه است.

در کنار این، کاهش هزینه های دولت در حوزه سلامت، تاخیر در انجام سرشماری سال 1390 و گزارش نمونه پیمایش سامانه ثبت برای سال 1390 و عدم انتشار در حوزه عمومی بررسی های تکمیل شده فقر نیز به عنوان نقص در اکوسیستم بهداشت و درمان کشور مطرح شده است. .

وزارت بهداشت اتحادیه به ادعاهای مطرح شده در سرمقاله پاسخی نداده است.

تفسیر سرمقاله منتشر شده قبل از شرکت در نظرسنجی ها به زودی بیان می کند که یک مانع بزرگ که هند با آن روبرو است، که ممکن است بسیاری از هندی ها از آن بی اطلاع باشند، به داده های بهداشتی و عدم شفافیت داده ها مربوط می شود.

سرمقاله بیان می کند که سرشماری سال 2021 به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد و برای اولین بار در 150 سال گذشته، یک دهه کامل بدون هیچ داده رسمی جامعی در مورد هند یا مردم آن سپری شده است.

همچنین بخوانید | داده ها را بیرون بیاورید، میزان شفافیت را افزایش دهید

این سازمان افزود که هیچ دلیلی برای اینکه چرا گزارش بررسی سیستم ثبت نمونه برای سال 2021، که معتبرترین منبع داده هند در مورد تولد و مرگ است، به تأخیر افتاده است، یا اینکه چرا بررسی های تکمیل شده فقر در حوزه عمومی نیست، ارائه نشده است.

با هشدار به اینکه بدون دسترسی به داده های جدید و قابل اعتماد، انتخاب های دموکراتیک ضعیف می شود، گفت که داده های دقیق و به روز برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت بهداشت ضروری است، اما جمع آوری و انتشار چنین داده هایی در هند دستخوش جدی شده است. عقب نشینی ها و موانع

با بازگشت به همه‌گیری COVID-19، لانست وی گفت: موضوع بحث برانگیز دیگر عدم اعتبار ادعای مداوم هند است مبنی بر اینکه تنها 0.48 میلیون نفر در نتیجه همه گیری کووید-19 جان خود را از دست داده اند، در حالی که تخمین های سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سایر تخمین ها شش تا هشت برابر بیشتر است. از جمله مرگ و میر بیش از حد، که بیشتر آنها به دلیل COVID-19 خواهد بود).

«گزارش منتشرنشده 2021 ثبت احوال به تأیید یا رد برآورد دولت کمک خواهد کرد. انتشار نتایج آخرین بررسی سیستم ثبت نمونه و مطالعه میلیون مرگ می‌تواند به سؤالات عمده در مورد تغییرات مرگ‌ومیر در طول سال‌های 2020-21 پاسخ دهد، در حالی که اضافه کرد که این همچنین شواهدی به روز در مورد اخبار بالقوه خوب، مانند اخبار جاری ارائه می‌کند. کاهش سرطان، خودکشی و مرگ و میر کودکان. متأسفانه، این مطالعات احتمالاً تنها پس از انتخابات منتشر می شود. چرا دولت از نشان دادن وضعیت واقعی سلامت می ترسد؟ و مهمتر از آن، چگونه دولت قصد دارد پیشرفت را در زمانی که داده ای وجود ندارد، اندازه گیری کند؟»، این سوال می پرسد.

سرمقاله با تاکید بر استعفای اجباری مدیر موسسه علوم جمعیت، کی‌اس جیمز، که سرپرستی بررسی ملی سلامت خانواده – یکی از قوی‌ترین منابع داده‌ای در هند است، گفت: «نویدی مبنی بر اینکه سرشماری بعدی یک بررسی الکترونیکی خواهد بود. در سال 2024 هنوز محقق نشده است. سرشماری همچنین مبنای همه بررسی‌های بهداشتی در سطح ملی و دولتی است. به عنوان مثال، اندازه‌گیری دوره‌ای عوارض و هزینه‌های خارج از جیب سازمان سنجش نمونه کشور به تاخیر افتاده است و برنامه‌ای برای انجام آن وجود ندارد.»

این سرمقاله با حمایت از اینکه هند باید روی بهداشت و آموزش تمرکز و سرمایه گذاری کند، گفت که این کار فقط با داده های بسیار قوی تر و بازتر امکان پذیر است. این به نفع همه است و نباید سیاسی شود. برای هند مناسب است که با داده ها پیشتاز باشد و از کاربردهای آن نترسد.»