دولت آسوشیتدپرس برای مبارزه با تب های ویروسی در میان ترس فزاینده از ظهور مجدد ویروس کرونا آماده می شود.


وزیر ارشد آندرا پرادش YS Jagan Mohan Reddy.  فایل

وزیر ارشد آندرا پرادش YS Jagan Mohan Reddy. فایل | اعتبار عکس: Giri KVS

افزایش آهسته اما پیوسته در تعداد موارد تب در سراسر ایالت، دولت آندرا پرادش (AP) را بر آن داشت تا یک نظرسنجی را انجام دهد تا بداند آیا این وضعیت مستلزم هشدار دادن به دلیل شایعاتی است که ویروس‌های در حال ظهور می‌توانند مظهر ویروس کرونا باشند یا خیر. . دپارتمان پزشکی و بهداشت (M&HD) به همه بیمارستان‌ها دستور داد تا بیماران سرپایی بیماری‌های تنفسی را با توجه به احتمال ابتلای آن‌ها توسط یک سویه جدید کرونا یا برخی عوامل بیماری‌زا، تحت نظر داشته باشند.

کمیسر بهداشت جی. نیواس گفت هندو نمونه های بینی برای تشخیص کووید در حال آزمایش هستند در حالی که آنفولانزای A خود محدود شونده است، بنابراین نیازی به آزمایش همه علائم مشابه نیست. با این حال، علت بیماری های تنفسی به عنوان یک اقدام احتیاطی بررسی می شود. وی گفت: به هیچ وجه نیازی به وحشت نیست زیرا افزایش ناگهانی موارد تب مشاهده نشده است و فعلاً یک احتیاط عمومی بوده است.

اما، M&HD با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده توسط وزارت بهداشت و رفاه خانواده اتحادیه (UMoH&FW) به دنبال روند رو به افزایش (از دسامبر 2022) مواردی که به عنوان بیماری‌های آنفلوانزا مانند (ILIs) و شدید طبقه‌بندی شده‌اند، موارد را جدی می‌گیرد. بیماری‌های حاد تنفسی (ILIS/SARIS) که در پی افزایش تدریجی میزان مثبت بودن تست کووید در برخی ایالت‌ها، ترس از احیای مجدد کووید مخوف را بازگرداند.

UMoH&FW خاطرنشان کرد که شرایط آب و هوایی و دلایل رفتاری موجود (عدم توجه کافی به بهداشت فردی، عطسه و سرفه بدون محافظت کافی در مجاورت افراد دیگر، تجمعات سرپوشیده افراد و غیره) محیط را برای گردش تعدادی مساعد کرده است. پاتوژن های تنفسی ویروسی مانند آنفولانزای A (H1N1، H3N2 و غیره).

دولت آسوشیتدپرس به این واقعیت توجه داشت که افزایش موارد آنفولانزا را نمی توان صرفاً آرزو کرد زیرا ناشی از ویروس های فصلی است که هیچ خطری را به همراه ندارد. بر این اساس، جزئیات موارد تب جمع‌آوری‌شده از خانواده‌ها را به دست می‌آورد تا راهکاری برای مقابله با این تهدید ایجاد کند، در صورتی که در کودکان خردسال، سالمندان و افرادی که از بیماری‌های همراه رنج می‌برند به‌ویژه در برابر تب‌های ویروسی آسیب‌پذیر باشند.

UMoH&FW دستورالعمل‌های فنی در مورد نحوه برخورد با ILI و SARIS صادر کرد و در عین حال بر لزوم گسترش آگاهی کشورها در مورد رعایت بهداشت تنفسی و دست تأکید کرد. در راستای آن، دولت آسوشیتدپرس در حال بررسی آمادگی بیمارستان ها از جمله در دسترس بودن دارو، اکسیژن و تجهیزات است و بر پوشش واکسیناسیون علیه آنفولانزا و کووید تمرکز می کند.