بازاریابی آنتی بیوتیک های غول پیکر طیور Venky برای ارتقاء رشد در مزارع


اداره روزنامه نگاری تحقیقی (TBIJ) می گوید که Venky’s، یک تولید کننده عمده طیور در هند، آنتی بیوتیک هایی را برای استفاده کشاورزان به روش هایی که به گسترش عفونت های مقاوم به دارو کمک می کند، بازاریابی می کند.

این شرکت محصولاتی را با هدف تسریع رشد طیور می فروشد که حاوی داروهای حیاتی برای سلامت انسان است. آنتی‌بیوتیک‌های مهم دیگری برای «استفاده پیشگیرانه» به فروش می‌رسند، روشی بحث‌برانگیز که شامل مصرف دارو برای پرندگان سالم یک روزه برای کاهش احتمال بیماری می‌شود.

آنتی بیوتیک برای تقویت رشد

TBIJ دریافت که حداقل دو مرغداری در جنوب تلانگانا از این داروها استفاده می کنند – یکی برای اهداف پیشگیرانه همانطور که Venky’s در وب سایت خود توصیه کرده است.

استفاده از آنتی بیوتیک ها برای تقویت رشد در اتحادیه اروپا و ایالات متحده ممنوع است و استفاده پیشگیرانه در اتحادیه اروپا غیر از موارد استثنایی ممنوع است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) با استفاده از آنتی بیوتیک ها هم برای تقویت رشد و هم برای استفاده پیشگیرانه مخالفت کرده است، زیرا آنها می توانند اثربخشی داروها را در درمان عفونت در انسان کاهش دهند.

در سال 2018، TBIJ فاش کرد که Venky’s در حال فروش کولیستین به عنوان یک محرک رشد است. کولیستین به دلیل اهمیت آن در درمان عفونت های شدید انسانی، یک آنتی بیوتیک “آخرین راه حل” است. این افشاگری ها انتقاداتی را برانگیخت و دولت هند را بر آن داشت تا استفاده از این دارو را ممنوع کند.

در آن زمان، Venky’s به TBIJ گفت که در مزارع خود و پیمانکارانشان، “آنتی بیوتیک ها فقط برای اهداف درمانی استفاده می شوند”. اما به نظر می رسد که Venky’s در حال حاضر داروهای مختلفی را برای استفاده پیشگیرانه و برای ارتقای رشد می فروشد.

این شرکت به درخواست های مکرر برای اظهار نظر در مورد آخرین تحقیقات پاسخ نداد.

داروهای “بسیار مهم”.

Venky’s در سال 1971 تاسیس شد و اکنون در سراسر هند حضور چشمگیری دارد و تعدادی از رستوران های فست فود این کشور از جمله KFC را تامین می کند.

این شرکت با فعالیت در پنجاب، اوتار پرادش، هاریانا و جاهای دیگر، در مراحل مختلف زنجیره تولید طیور شرکت دارد: سالانه حدود ده‌ها میلیون پرنده را ذبح می‌کند. کارخانه های جوجه کشی، کارخانه های تولید خوراک، کارخانه های فرآوری و مزارع خود را اداره می کند. و پرندگان را به کشاورزان قراردادی می فروشد که آنها را برای فرآوری گوشت پرورش می دهند.

همچنین دارو، واکسن و تجهیزات کشاورزی می فروشد.

TBIJ دریافت که Venky تعدادی از محصولات حاوی داروهای حیاتی را برای استفاده پیشگیرانه و به عنوان محرک رشد بازاریابی می کند.

خوراک طیور دارویی Tylomix، که در وب سایت آن فهرست شده است، حاوی آنتی بیوتیک تایلوسین است، که بخشی از گروه ماکرولید داروهای طبقه بندی شده توسط WHO به عنوان “بسیار مهم” برای پزشکی انسانی است. در حالی که تایلوسین صرفاً برای استفاده دامپزشکی است، برخی از داروهای دیگر از این دسته برای درمان عفونت های باکتریایی در انسان استفاده می شود.

فهرست محصولات در وب‌سایت Venky می‌گوید که Tylomix می‌تواند برای ارتقای رشد در طیور پرورش‌یافته برای گوشت استفاده شود و می‌گوید که باید در مرحله «پیش شروع» به خوراک اضافه شود، اصطلاحی صنعتی که به جوجه‌های تا ۱۰ روز اشاره دارد.

خوراک دارویی دیگری که توسط Venky’s برای ارتقای رشد به بازار عرضه شده است، Amo-premix است. این محصول حاوی آموکسی سیلین است، دارویی که به طور منظم برای درمان انسان استفاده می شود و توسط WHO به عنوان بسیار مهم برای سلامت انسان طبقه بندی شده است.

علاوه بر این، Venky’s Solutyl را تبلیغ می کند، محصولی که حاوی تایلوزین نیز می باشد، برای “درمان های پیشگیرانه” و توصیه می کند که برای سه روز اول زندگی جوجه تجویز شود. محصولی به نام Vendox که حاوی آنتی بیوتیک بسیار مهم نئومایسین است، برای «جلوگیری از مرگ زودهنگام جوجه ها» یا استفاده پیشگیرانه تبلیغ می شود.

“دستورالعملی برای فاجعه”

در اوایل سال جاری، TBIJ از مزرعه ای در Telangana بازدید کرد که ده ها هزار جوجه در سال در آن نگهداری می شود. کارگران گفتند تعدادی دارو در طول چرخه تولید به حیوانات داده شد.

یکی از کارگران در مورد وندوکس گفت: “این پس از رسیدن جوجه ها استفاده می شود.” بعد از دو روز شروعش می کنیم.

TBIJ همچنین توانست Vendox و یک محصول آنتی بیوتیک دیگر حاوی داروهای «بسیار مهم» را از یک داروساز متخصص طیور در جنوب تلانگانا بدون نسخه دامپزشکی خریداری کند.

TBIJ نمی تواند تأیید کند که این مزرعه به کدام خرده فروشان گوشت عرضه می کند. همچنین هیچ پیشنهادی مبنی بر اینکه هیچ یک از مزارع که TBIJ در استفاده از مواد مخدر به این روش یافت، تامین کننده KFC هستند وجود نداشت.

گسترش بیماری ها

آراویند رگوکومار از طرح اقدام استراتژیک مقاومت ضد میکروبی کرالا (KARSAP) که یک ابتکار دولتی است، به TBIJ گفت: «استفاده بدون نظارت از آنتی بیوتیک های مهم پزشکی در بخش طیور برای اهداف غیر درمانی، دستور العملی برای فاجعه است و باید به آن رسیدگی شود. زودترین.”

دکتر رگوکومار گفت که نیاز جهانی به حفظ اثربخشی آنتی بیوتیک ها و به حداقل رساندن خطر مقاومت ضد میکروبی وجود دارد و این تنها از طریق رویکردی امکان پذیر است که پیوندهای بین مردم، گیاهان و حیوانات را تشخیص دهد.

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در مزارع در سرتاسر جهان منجر به گسترش پاتوژن های مقاوم به دارو از طریق مواد غذایی شده است. سالمونلا، اشرشیاکلی، و کمپیلوباکترکه می تواند از طریق گوشت آلوده و سایر محصولات غذایی سرایت کند.

یک مطالعه برجسته در مورد تأثیر جهانی مقاومت ضد میکروبی (AMR) تخمین زد که حداقل 1.27 میلیون مرگ در سال 2019 ایجاد کرد – بیشتر از HIV/AIDS یا مالاریا – و عفونت های مقاوم به ضد میکروبی در 4.95 میلیون مرگ نقش داشتند.