انواع رژیم غذایی کتوژنیک و فواید سلامتی آن چیست؟

شاید در مورد فواید رژیم کتوژنیک صحبت های زیادی به گوش برسد، اما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشید که ممکن است با رعایت رژیم های مهم چربی سوزی و تناسب اندام کتوژنیک ketogenic با کاهش وزن مواجه شوید، اما با تبعیت غیر اصولی از آن در مدت زمانی کوتاه ممکن است بافت های ماهیچه ایی از بین چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 بروند. حتی در برخی موارد شاید شخص اصلاً نیازی به دارو نداشته باشد. ممکن است این تغییرات آنقدر به آرامی انجام شود که اصلاً آنفولانزای کتو را تجربه نکنید. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر میخواهید لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک را همیشه همراه خودتان داشته باشید، فایل PDF را دانلود نمایید. اگر رژیم غذایی بهدقت تنظیم نشود، قطعاً کمبود مواد مغذی دامن شما را خواهد گرفت. رژیم کتو می تواند باعث کاهش فشار خون، سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی و افزایش خطر بیماری های قلبی شود. این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چربی موجب کاهش وزن و بهبود بیماری هایی همانند صرع و دیابت می شود.

خرید شیرینی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در تشنج اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. کربوهیدرات مصرفی در بدن تجزیه شده و گلوکز را وارد جریان خون میکند. تنها در این صورت است که از عوارض کاهش شدید قند خون به نام هیپوگلیسمی، در امان خواهید ماند. تنها در این شرایط است که از خطرات کاهش سریع و خطرناک قند خون در امان خواهید ماند. حالا که میدانید رژیم کتو چیست، اگر به آن برای لاغری علاقه پیدا کردهاید و تصمیم گرفتهاید از این رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن استفاده کنید، باید بدانید درست است که رژیم کتو این روزها طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده و از سلبریتیها گرفته تا مردم عادی به دنبال این رژیم هستند، اما یادتان باشد که پیروی از این رژیم تنها برای مدت کوتاهی مجاز است و تنها راه ثابت نگه داشتن وزن پس از پایان دوره، پیروی از رژیم تثبیت وزن است. اگر تصمیم خود را گرفتهاید این کار را زیر نظر یک متخصص مجرب انجام دهید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

بنابراین این رژیم باید زیر نظر متخصص تنظیم شود. هرم غذایی رژیم کتوژنیک از غذاهای زیر در رژیم غذایی شما صرف نظر می کند. البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه

یا افزایش سطح اسیدی بدن می شود. چون در غیر این صورت میتونه مشکلات زیادی نظیر اسهال و ناراحتی معده رو به همراه داشته باشه. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. یعنی شما تنها مجاز به مصرف حدود 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز میباشید. تنها چیزی که واقعاً مشخص است، موفقیت در کاهش وزن و چربی است. آیا رژیم کتوژنیک همان چیزی است که میخواهید؟ اما آیا با سایر رژیمهای غذایی نمیتوان به همین دستاورد رسید؟ نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد.

بهترین غذاهای کتوژنیک

اما نکته جالب اینجاست که در رژیمهایی که پروتئین دارند، این میزان ازدسترفتن عضله خیلی بیشتر است. نکته مهم این است که باید بدانید مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. به طور کلی، رژیم کتو شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت، آجیل، کره، پنیر، انواع دانهها، روغنها و سبزیجات سبز کمکربوهیدرات در آن فراوان است. هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند.

تمرکز افراد در این دسته روی کاهش وزن نیست.

غذاهای ممنوع در آن هم زیاد است و هم جزء نیازهای طبیعی و ضروری بدن انسان محسوب

میشود. رژیم کتوژنیک چطورباعث کاهش سریع وزن میشود؟ تمرکز افراد در این دسته روی کاهش وزن نیست. اما این به معنای یک تاثیر جادویی نیست. اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ آیا رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ در این مطلب همه چیز را راجع به این رژیم پرطرفدار و مشهور یاد خواهیم گرفت. البته هنوز مکانیز کم شدن اشتها در این سبک غذاخوردن برای کارشناسان مشخص نیست. البته این ادعا چندان هم بیراه نیست. البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. مثلاً افرادی که ناگهان تمام کربوهیدراتها را از برنامه غذایی خود حذف و حجم زیادی از چربی را وارد رژیم خود میکنند. پایبندی به آن برای تمام عمر دشوار است. مطالعه دیگری نشان داد که این رژیم میزان حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد و از این طریق میتواند دیابت را کنترل کرده و نیاز به مصرف داروهای دیابتی را کاهش دهد. افزایش سطح کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز از دیگر عوامل مهم و مؤثر هستند.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

کیک برای رژیم کتوژنیک اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. به این سوال فقط خودتان میتوانید پاسخ دهید. حتی رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و نیز کسانی که در معرض خطر بالای آن هستند، ممنوع است. بنابراین شانس ابتلا به بیماریهای قلبی بالا میرود. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت زیادی به رژیم های اتکینز و رژیم های دارای کربوهیدرات کم دارد. تحلیلهای مختلفی دربارهی اثرات مثبت و منفی این برنامه بر سلامتی، وجود دارد. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است. توصیه میکنیم که اگر برایتان مقدور است، قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خودداری کنید. در برنامه های رژیم لاغری هدف این است که چربی های اضافی بدن با تنظیم مواد غذایی از بین برود. هدف این نیست که تا ابد در حالت کتو باقی بمانید، بلکه هدف این است که غذاهای سالمتری مصرف کنید. با ورزش کردن منظم علاوه بر آن که زندگی سالمتری خواهید داشت، احتمال بازگشت وزنتان هم کاهش مییابد.

چربی منبع اصلی انرژی کتوژنیک است.

علاوه بر این، شخص بعد از تمرین، بهتر میتواند ریکاوری کند. علاوه بر این مصرف چربی به طور طبیعی خوشایندتر است و در نهایت حالت اشباع («سیری») را برای مدت طولانیتری ایجاد میکند. همهی ما به دنبال یک سبک زندگی سالم و پایدار هستیم. ما در رژیم سرا نسخه اصلی رژیم کتوژنیک استاندارد را برای شما آماده کرده ایم. چربی منبع اصلی انرژی کتوژنیک است. رژیمی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود است و شما مجاز به مصرف چربی فراوان هستید. البته توجه داشته باشین که گوشت ها پروتئین زیادی به همراه دارن. برای جزء پروتئینی، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی – ترجیحاً صید شده و نه پرورشی – ماست یونانی و اسکایر طبیعی بدون شکر، پنیر، قارچ و صدف اضافه شده. اگر جزء این دستهها هستید احتیاط کنید. بهتر است قبل از هرگونه تغییر در روش زندگی، توصیههای علمی در حوزهی این مسئله را مطالعه کنید. با این حال، برخی از محققین معتقدند، هیچ مدرک علمی در مورد تاثیر قطعی این رژیم غذایی بر سلامتی وجود ندارد.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

برخی از تحقیقات نشان میدهد که استفاده از چربی و پروتئین زیاد، بر سلامتی قلب تاثیر منفی دارد. حتی رژیم گرفتن هم نیاز به مشاوره و آگاهی و آموزش دارد. بنابراین کسب آگاهی و مراجعه به متخصصین میتواند مسیر شما را هموار کند. بنابراین بدن برای تامین انرژی لازم، چربیها را به کمک کبد تجزیه مینماید. بنابراین جذب ویتامین A,C,K و فولات معمولا کمتر می شود. این مورد مقداری بحث برانگیز است به این علت که به طور طبیعی تصور می شود رژیم های غذایی که به مقدار زیادی گوشت و چربی متکی هستند کلسترول خون را بالا می برند و باعث بروز مشکلات قلبی می شوند. سطح کلسترول بهتر عدم وجود میوه های سرشار از فیبر و فراوانی گوشت های پر چرب اشباع شده ممکن است کلسترول خون را افزایش داده باشد. مصرف فراوان چربیهای اشباع شده، سطح کلسترول بدن را افزایش میدهد. برخی مطالعات نشان میدهد که این رژیمها کلسترول را افزایش میدهند. امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند. بدن ما در حالت عادی برای تامین انرژی مورد نیاز خود، سراغ گلوکز میرود. زمانی که ذخایر گلوکز به پایان برسد، بدن ما به چربیها متوسل میشود. Post h᠎as ᠎be en creat ed with G​SA C​on te nt Generato​r  DEMO.

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

یا اینکه برای مسابقات آماده میشود. آکنه و جوش: کاهش سطح انسولین در بدن و خوردن قند کمتر یا حذف غذاهای فرآوری شده میتواند در بهبود جوشهای پوستی مؤثر باشد. کتوژنیکیها مدعیاند که این رژیمِ غذایی گرسنگی ندارد، باعث چربیسوزی است و عملکرد ورزشی شما را بهبود میدهد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان میدهد که رژیم کتو کیفیت تمرینهای ورزشی را بهبود میدهد. وقتی میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربیهای ذخیره شده در بافتها یا چربیهایی که از رژیم غذایی دریافت میشود را میسوزاند. شما به دلیل ابتلا به دیابت احتمالاً داروهای خاصی را مصرف میکنید که سطح گلوکز خون شما را کاهش دهد. وقتی شما کربوهیدرات را تقریباً از برنامه غذایی خود حذف میکنید در واقع حجم عظیمی از کالری را کم کردهاید. نتیجه اینکه: شما در یک رژیم کتوژنیک غذای بیشتری میخورید اما در عین حال وزن کم میکنید. همچنین در یک مطالعه روی بزرگسالان چاق نشان داده شد؛ رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات بهویژه برای شش ماه اول شروع رژیم، در مقایسه با رژیمهای دیگر لاغری، تأثیرگذارتر بوده و با موفقیت بیشتری همراه است. وقتی حالت کتوز برای بدن رخ دهد بدن برای سوزاندن چربی ها بسیار کارامدی بیشتری پیدا میکند، برای تامین انرژی مورد نیاز مغز هم چربی ها در کبد به اجسامی کتونی تبدیل میشوند و برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار میگیرند.