گرمای شدید “به طور نامتناسبی” بر افراد دارای معلولیت تأثیر می گذارد


در اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی که تابستان گذشته موج گرمای رکوردشکنی را تجربه کرد.

در اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی که تابستان گذشته موج گرمای رکوردشکنی را تجربه کرد. | اعتبار عکس: رویترز

یک سازمان برجسته حقوق بشر روز دوشنبه گفت که افراد دارای معلولیت در اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی به طور نامتناسبی تحت تأثیر گرمای شدید بی سابقه قرار گرفته اند و از مقامات خواست حمایت کافی را ارائه دهند.

دیده بان حقوق بشر (HRW) در گزارشی اعلام کرد که افراد دارای معلولیت به دلیل گرمای شدید با خطر مرگ، ناراحتی های جسمی، اجتماعی و روانی مواجه می شوند، به ویژه اگر «به تنهایی با دمای خطرناک کنار بیایند».

برخی از افراد دارای معلولیت بیشتر احتمال دارد که شرایط سلامتی داشته باشند یا از داروهایی استفاده کنند که می تواند بر توانایی بدن در پاسخ به گرما تأثیر بگذارد. HRW گفت که مجبور شدن در خانه به دلیل گرما می تواند منجر به انزوای اجتماعی شود.

رو به گرما | مرگ و انکار در UP’s Ballia

جوناس بول، دستیار محقق حقوق معلولان در HRW به رویترز گفت که فضاهای شهری غیرقابل دسترس این مشکل را تشدید می کند. بول گفت که تحقیقات او بر روی اسپانیا متمرکز شده است، اما می تواند برای کشورهای دیگر در اروپا که به گفته دانشمندان سریع ترین قاره در حال گرم شدن روی کره زمین است، اعمال شود.

در این گزارش آمده است که فقدان نمایندگی در روند توسعه طرح‌های اضطراری موج گرما به این معنی است که صدای افراد دارای معلولیت اغلب شنیده نمی‌شود و نیازهای آن‌ها لحاظ نمی‌شود.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، در اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی که تابستان گذشته موج گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد، برنامه ملی برای رسیدگی به اثرات تغییرات آب و هوایی، اقداماتی را برای محافظت از جمعیت‌های «آسیب‌پذیر» فهرست می‌کند، اما هیچ اقدام خاصی برای افراد دارای معلولیت پیشنهاد نمی‌کند. .

دیده بان حقوق بشر با 33 معلول در منطقه اسپانیایی اندلس مصاحبه کرد و همگی گفتند که در طول موج گرما احساس نادیده گرفته شدن می کردند.

همچنین بخوانید | اروپا در موج گرما می سوزد که آتش سوزی در فرانسه و اسپانیا را دامن می زند

بول اخیراً این گزارش را به مقامات اندلس ارائه کرد و گفت که آنها متعهد هستند که این موضوع را در آینده در اولویت قرار دهند.

موج گرما سال گذشته منجر به مرگ بیش از 16000 نفر در اروپا شد، اما برخی از کشورها، از جمله اسپانیا، داده ها را تجزیه نمی کنند تا نشان دهند که افراد دارای معلولیت چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت که داده‌ها برای اجرای اقدامات هدفمند بسیار مهم است، همانطور که افراد دارای معلولیت هنگام تنظیم برنامه‌های اقلیمی در کنار هم قرار می‌گیرند.