ژاپن آزمایش‌هایی را برای فروش قرص‌های بدون نسخه برای پیشگیری از بارداری اضطراری آغاز می‌کند


تصویر فقط برای نمایش.

تصویر فقط برای نمایش.

ژاپن یک پروژه آزمایشی را در 28 نوامبر آغاز کرد که فروش قرص‌های ضد بارداری بدون نسخه «صبح بعد» را آغاز کرد، اما فعالان این طرح از این طرح بسیار کوچک انتقاد کردند و خواستار برداشتن همه محدودیت‌ها شدند.

گروه‌های حقوق بشر مدت‌ها است که شکایت می‌کنند که ابزار پیشگیری از بارداری اضطراری تنها در ژاپن محافظه‌کار اجتماعی با نسخه پزشک و سفر به کلینیک یا داروخانه در دسترس است.

به گفته فعالان این کمپین، این امر بسیاری از زنان، به ویژه قربانیان تجاوز جنسی و دختران نوجوان را ناامید می کند.

طبق این پروژه آزمایشی، قرار شد این قرص که می تواند در عرض 72 ساعت پس از رابطه جنسی از بارداری جلوگیری کند، اما با گذشت زمان اثر آن کمتر می شود، قرار بود در 145 داروخانه در دسترس باشد. به گفته وب سایت انجمن داروسازی ژاپن، با این حال، زنان همچنان باید کارت شناسایی خود را نشان دهند و دارو را در حضور داروساز مصرف کنند.

حداقل سن برای خرید بدون نسخه 16 سال است، اگرچه افراد زیر 18 سال باید توسط والدین یا قیم همراه باشند. قیمت بین 7000 تا 9000 ین تعیین شد.

گروه کمپین پروژه پیشگیری از بارداری اضطراری در داروخانه ها گفت که آزمایش کافی نبود. “انتخاب داروخانه ها بسیار سختگیرانه بود. آسوکا سامیا، رئیس مشترک این سازمان به خبرنگاران گفت: این قرص تنها در 145 داروخانه یا 0.2 درصد از مجموع 60000 داروخانه در ژاپن موجود است.

خانم صومیا همچنین گفت که شرط رضایت والدین موانع زیادی را برای خردسالان ایجاد می کند.

خانم صومیا گفت: ما مجدداً از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که این قرص را به طور کامل و سریع در داروخانه ها بدون محدودیت در دسترس قرار دهد.

این پروژه آزمایشی به دنبال یک واکنش بسیار مثبت به مشاوره عمومی وزارت بهداشت در سال جاری، با 97٪ از 46000 پاسخ دهنده موافق است.

سازمان بهداشت جهانی در وب‌سایت خود می‌گوید که پیشگیری از بارداری اضطراری «باید به طور معمول در همه برنامه‌های ملی تنظیم خانواده گنجانده شود».