چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

همچنین یک مطالعه قدیمیتر نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند در بهبود حساسیت به انسولین تا 75 درصد مؤثر واقع چهار چیزهایی که

می‌توانید

درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 شود. کالری باقیمانده باید از 20 تا 30 درصد پروتئین و 60 تا 80 درصد چربی باشد. در یک مطالعه دیگر، تاثیر 2.2 برابری کاهش وزن از طریق رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های محدود از کالری و کم چرب نشان داد. رژیم کتوژنیک برای افرادی که از نظر جسمی سالمند مشکلی ایجاد نمیکند اما ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. کاهش مقاومت به انسولین: مقاومت به انسولین میتواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند التهاب، افزایش سطح تری گلیسیرید و افزایش چربی شود. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، کربوهیدراتها را به شدت محدود میکند و میزان چربی مصرفی فرد را افزایش میدهد. در این رژیم کتو، کربوهیدرات ها به میزان بسیار کمی، پروتئین متوسط و چربی بالا مصرف میشود. سایر خطرات بالقوه رژیم غذایی پرچرب و پروتئین بالا عبارتند از: سنگ کلیه کبد چرب هیپوپروتئینمی یا سطوح پایین پروتئین در خون رژیمهای کم کربوهیدرات، به طور کلی، ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشند. اطلاعات موثق زیادی در مورد اثرات جانبی طولانی مدت رژیم کتو بیش از ۲ سال اول وجود ندارد و باید بررسی و مطالعات بیشتری برای درک عوارض جانبی طولانی مدت و خطرات رژیم کتو انجام شود. Art icle has been g ener᠎at ed  wi th t he help ᠎of GSA C​on​tent G ener ator DE MO​.

کتوژنیک یا گیاهخواری

آموزش غذاهای کتوژنیک با این حال محققان منبع مورد اعتماد و اطلاعات کافی در مورد اثرات طولانی مدت

پیروی از رژیم کتو ندارند. محققان این شکل از رژیم را برای کاهش وزن توصیه می کنند. علاوه بر این، محققان در یک بررسی در سال ۲۰۱۲ به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات که بر منابع حیوانی پروتئین و چربی متمرکز است، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. در یک مطالعه که به بررسی 120 فرد چاق پرداخت و آنها را در دو گروه رژیم کم کربوهیدارات و رژیم کم چرب قرار داد و به این نتیجه رسید که در مقایسه با یک رژیم کم چرب، افراد چاق بایک رژیم کم کربوهیدرات کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. 3-رژیم کتوژنیک فرموله شده: این نوع رژیم کتوژنیک را استیو فینی (Steve Phiney) که یکی از سردمداران رژیم کتوژنیک بود، به افراد معرفی کرد. اگر فردی محدودیت کربوهیدراتها را رعایت نکند، ممکن است هر وزنی را که از دست داده بود، دوباره به دست آورد.  C᠎ontent w​as generated with the help of G SA​ Con tent Gen᠎er ator Demover si on!

خرید محصولات کتوژنیک

فردی که از رژیم کتو پیروی میکند باید اطمینان حاصل کند که در نتیجه تغییر رژیم غذایی، هیچ ماده مغذی را از دست نمیدهد. نوشیدن مایعات و الکترولیتهای کافی ممکن است به کاهش علائم کمک کند. بیشتر افراد در شروع رژیم کتو آنفولانزای کتوژنیک را تجربه میکنند اما پس از مدتی این علایم بهبود پیدا میکند، برای کاهش این علائم مهم است که به میزان کافی مایعات مصرف کنید و الکترولیت های کافی را از طریق مصرف غذاهای پر سدیم، پر پتاسیم و سایر الکترولیت ها دریافت کنید. این رژیم ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند و مشکلاتی برای سلامتی فرد به وجود آید. تفاوت این نوع رژیم بر خلاف رژیم استاندارد، رسیدن به نسبت های دقیق برای رسیدن به اندازه های دقیق ماکرونوترینت ها است که بهترین شانس برای وقوع کتوزیس را ایجاد می کنند. در صورتی که هدفتان کاهش وزن است، پس از رسیدن به وزن متوسط، برخی از کربوهیدراتها را به آرامی به رژیم غذایی خود وارد کنید. قرار گرفتن تحت رژیم غذایی کتوژنیک میتواند برای برخی از افراد ترسناک باشد، چون به هر حال چربی زیاد برای قلب مضر است، اینطور نیست؟

در نتیجه، ممکن است پیروی از رژیم غذایی برای مدت طولانی سخت و چالش برانگیز باشد. وقتی وارد فاز کتوز میشوید، برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید. این تغییر متابولیک بدن را در حالت کتوز قرار میدهد. در جریان شکستن چربی ها، بدن کتون بادی ها را تولید می کند که دفع این مواد باعث ادرار بیشتر می شود، که این امر منجر به از دست دادن آب بدن (دهیدره شدن) و بروز علائم مشابه آنفلونزا مانند خستگی، گیجی، تهوع و تحریک پذیری و درد عضلانی می شود. در نتیجه، مصرف مواد مغذی که قبلا مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بدن را تأمین میکرد، نیز محدود میشود. مطالعات نشان داده که این نوع رژیم لاغری می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک شایانی بکند. برای جلوگیری از این مورد می بایست وعده ها در تعادلی از MCT و سایر چربی های باشد. چربی در این رژیم می بایست بیشترین میزان کالری را شامل شود.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

در این نوع رژیم های کتوژنیک می بایست میزان زیادی از سبزیجات به خصوص سبزیجات غیرنشاسته ای (حاوی میزان کمی از کربوهیدرات) حضور داشته باشد. این رژیم به طور غیرمستقیم به کاهش وزن سریع کمک میکند. بطور کلی در رژیم کتو باید روزانه ۲۰۰۰ کالری از مواد مغذی، به نسبت زیر مصرف شود: ۵۵ تا ۶۰ % کالری از چربی ۳۰-۳۵٪ کالری از پروتئین ۵-۱۰% کالری از کربوهیدرات ها بسیاری از مردم رژیم کتو را به منظور کاهش وزن شروع میکنند. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را آغاز کرده باشید احتمالاً بزرگترین سوال در ذهن شما پیدا کردن مواد غذایی کم کربوهیدرات و با چربی بالا است. در رژیم کتوژنیک با کاهش انرژی و عملکرد ذهن مشکل خواب و هضم نامناسب را به دنبال دارد. فرشتگانی زیبا، معصوم و دوست داشتنی که گویی عالمشان با ما متفاوت است، تقدیم به کودکان اوتیسم. به عنوان مثال، مرکز ملی تحقیقات سلامت خاطرنشان میکند که رژیم غذایی کتو ممکن است به کاهش دفعات تشنج در کودکان مبتلا به صرع و همچنین کنترل سطح انسولین و بهبود حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم نی نی سایت

مردم اغلب برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؛ اما این رژیم میتواند بعضی از بیماریها، مانند صرع را کنترل کند. در رژیم های کم کربوهیدرات، هورمون انسولین کاهش می یابد و اسیدهای چرب از ذخایر چربی بدن در مقادیر بالا آزاد می شود و این چربی ها در مسیر کبدی به کتون بادی ها تبدیل شده و برای تولید انرژی استفاده می شوند. کلینیک مای ژن با دقت بسیار بالا این آزمایش را در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی برای شما عزیزان انجام می دهد و شیوه نمونه گیری این آزمایش بسیار ساده است. 2-رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات (VLCKD): این نوع رژیم کوژنیک بسیار کم کربوهیدرات است و در بیشتر مواقع سخت گیرانه تر از رژیم کتوژنیک استاندارد است. محصولات کم چرب و رژیمی: بر روی این محصولات فراوری زیادی صورت میگیرد و معمولا دارای کربوهیدرات بالایی هستند. آجیلها چربی بالایی دارند و مصرف آنها در رژیم کتوژنیک موجب میشود که بدن بهجای سوزاندن ذخایر چربی بدن، چربی حاصل از مصرف آجیل را برای تأمین انرژی استفاده کند. هدف این رژیم تحریک بدن برای سوزاندن چربی به جای کربوهیدرات برای تولید انرژی است. این مکمل ممکن است برای بالا بردن سطح کتون بدن کمک نماید. شیرین کننده رژیمی فایبرل (fibrelle) محصول ایالات متحده آمریکا که به سفارش کشور ترکیه تولید شده است این محصول با کیفیت بالا ، بدون قند ، بدون کالری ، فاقد کربو هیدرات و مناسب برای رژیم کتوژنیک ، پالئو ، کالری شماری و افراد دیابتی می باشد . Th᠎is content w as c​re ated by G SA Con​tent Generat​or Demover᠎si᠎on!

سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL آنان نیز نرمال می شود.

که شامل 20-50 گرم در کربوهیدرات، 40-60 گرم از پروتئین و بدون هیچ محدودیتی برای چربی می شود. ولی در دهه اخیر افراد به این نتیجه رسیده اند که رژیم های کم کربوهیدرات تاثیر بیشتری در درمان بیماری های غیر واگیر از جمله چاقی دارد. این رژیم به طور کلی شامل عوارضی از جمله سردرد، ضعف، یبوست، تهوع و استفراغ می شود. فردی که رژیم کتو دارد باید میزان کربوهیدرات دریافتی خود را از تمام منابع از جمله میوهها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کند. همچنین هیچ محدودیتی برای میزان انرژی مورد نیز در فردی به فرد دیگر وجود ندارد. یکی دیگر از محصولات کتویی عرضه شده در سایت ibdiet، سالاد الویه کتوژنیک است. برخی از مطالعات افزایش و برخی از مطالعات کاهش کلسترول خون را نشان داده اند، اما از تاثیرات طولانی مدت آن اطلاعی در دست نیست. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افرادی که از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پیروی میکنند، ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، افزایش یابد. سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL آنان نیز نرمال می شود. MCT ها قادر به تولید کتون بادی ها بیشتری نسبت به تری گلیسیرید های بلند شاخه موجود در رژیم غذایی هستند.

4-رژیم کتوژنیک MCT: این رژیم نیز از قواعد رژیم کتوژنیک استاندارد پیروی می کند ولی تمرکزش بر استفاده از تری گلیسیرید های متوسط شاخه (MCT)، برای فراهم کردن بخش زیادی از چربی های رژیمی است. رژیم کتو ممکن است برای برخی افراد موثرتر از دیگران عمل کند. اگرچه برخی مطالعات به تاثیر گذاری رژیم کتوژنیک فارغ از محدودیت کالری تاکید کرده اند. بر خلاف سایر رژیمهای کمکربوهیدرات که بر دریافت پروتئین تمرکز دارند، رژیم کتو سعی دارد تا با دریافت هرچه بیشتر چربی، 90 درصد کالری روزانۀ شما را تأمین کند. شکلات هایی که درصد کاکائو کمتری دارند، حاوی قند بیشتری هستند که مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. بسیاری از نوشیدنی های الکلی با توجه به مقدار کربوهیدراتی که دارند، می توانند بدن شما را از وضعیت کتوز خارج نمایند. پس از شروع رژیم کتو حدود ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا فرد به حالت کتوز برسد. زیرا بدن و مغز شما شروع میکند به جستجوی گلوکز که منبع اصلی انرژی است. بدن چربی را به کتون تبدیل میکند تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. در نتیجه، تغییر ناگهانی رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند و “آنفولانزای کتو” را تجربه کنند.

رژیم کتوژنیک چه جوریه

به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، افراد با بیماریهای زیر نمیتوانند از این رژیم پیروی کنند: بیماری پانکراس بیماریهای تیروئید بیماریهای کبدی بیماری کیسه صفرا یا برداشتن کیسه صفرا سابقه اختلال خوردن مثل بیاشتهایی یا پرخوری عصبی توصیه میشود اگر فردی بخواهد رژیم کتو را امتحان کند، باید در مورد برنامه غذایی خود با یک متخصص تغذیه صحبت کند تا مشخص شود که آیا این رژیم برای او مناسب است یا خیر. یک فرد باید قبل از اینکه رژیم غذایی خود را به طور قابل توجهی محدود کند، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کند. چرا که ذخیره چربی قابل سوزاندن در بدن آنها به مراتب از سایر افراد بالاتر است. به دلیل محدودیت کربوهیدرات (مواد قندی) در رژیم کتوژنیک، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر میگیرد. با این حال، یکی از خطرات بالقوه هر رژیم غذایی محدود کننده، کمبود ویتامین یا مواد معدنی است. ما در این مطلب از وبسایت من و رژیم می خو اهیم شما را با رژیم کتوژنیک آشنا کنیم. حالا میخوایم باهم دیگه در مورد اینکه کتوژنیک چجور رژیمی هست و چه قوانینی داره، صحبت کنیم .