با رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم می کنیم؟

مضرات کتوژنیک چیست میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 کدامها هستند؟ بهطور کلی، در رژیم کتوژنیک نباید بیش از 50 گرم کربوهیدرات بخورند، اما مواردی نیز وجود دارند که افراد سختگیرانهتر عمل میکنند و خود را به 40، 30 یا حتی 20 گرم کربوهیدرات در روز محدود میکنند. این افراد که به دنبال عضلهسازی هستند، گاهی رژیم کتوژنیک پروتئین بالا HPKD را امتحان میکنند. بیشتر افراد با هدف کاهش وزن به سراغ این رژیم میآیند. هرچند توصیه میشود که فرد به سراغ منابع سالم چربی و پروتئین برود و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری کند. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. یک فرد در این رژیم 5% از کالری روزانه را از کربوهیدرات، 20 درصد را از پروتئین و 75 درصد را از چربی تامین میکند. Th is da ta was g​ener ated  wi th t he ​help  of GSA Content Gen er at᠎or D᠎em᠎oversion!

رژیم کتوژنیک برای چاقی

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک در این رژیم میزان کربوهیدرات بسیار کم(۵%)،پروتئین متعادل(۲۰%) و چربی زیاد(۷۵%) است. در مدل دورهای یا هدفدار حتما باید یک متخصص در هر وعده غذایی شما، به دقت میزان کربوهیدرات را اندازهگیری کند. اما گاهی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و یا با توجه به شرایط بدنی، برخی افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند. با توجه به اینکه مقدار چربی در این رژیم بسیار بالا است و تاکید بر خوردن چربی های سالم است پس اول از همه باید چربی های خوب را بشناسید. در این نوع رژیم شما باید 25 گرم کربوهیدرات را 45 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی، مصرف کنید. بیشتر مطالعات که به ارتباط بین رژیم کتوژنیک و سلامتی انجام شده است، از یک مقدار میانگین حرف میزنند. در طول کتوژنز به دلیل پایین بودن گلوکز خون، ترشح انسولین نیز کم است، لذا بشدت ذخیره چربی و گلوکز کاهش می یابد. خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل شود،انسولین را بالا میبرد.

کتوژنیک به چه معناست

شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. روغن MCT (تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط): میتوانید آن را به نوشیدنیها و ماست بیفزایید. مکمل روغن MCT یا کتونها میتواند به شما کمک نماید. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. در این رژیم سبزی ها در کره یا روغن سرخ میشن و سالادها با اضافه کردن روغن خورده میشن. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک خوبی باشد. این مواد غذایی با سطح بالایی فرآوری شده اند که برای فرد نامناسب می باشند. بیماری قلبی. رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطر مانند: چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند.

برای همین مقدار قند خون و سطح انسولین بالا میآید و در مقابل سطح کیتون بالا میرود. به این ترتیب که چربی به شکل کیتون در میآید و به عنوان سوخت به مصرف میرسد. این افت انسولین موجب آزاد شدن اسیدهای چرب بیشتری از بافت چربیها و آزاد شدن آنها به عنوان سوخت میشود. در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. توجه: کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و حتی کارشناسان تغذیه رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. نگران نباشید، ما در این مطلب از ایران ناز با معرفی یکی از رژیم های برگزیده ی کاهش وزن سریع به نام رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم به کمک شما آمده ایم. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. گرفتگی عضلهها، بیشتر گرفتگی عضلههای پا، یکی از عوارض رژیم لاغری کتوژنیک است. یکی از مهمترین کاربردهای این رژیم در کنترل دیابت است. این رژیم در اصل برای کنترل صرع طراحی شد. در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید.

طبق پژوهشی دیگر افراد دارای برنامه رژیم غذایی کتوژنیک 3 برابر بیش از افرادی با رژیم توصیه شده توسط انجمن دیابت انگلستان وزن کم کردند. شنیدهام که برنامه رژیم غذایی کتوژنیک بسیار خطرناک است. کتواسیدوز خطرناک میباشد، اما کتوز در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم خوب است. کتوژنیک یا رژیم غذایی کتو، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا میباشد. با توجه به رابطة مستقیم وزن و دیابت نوع 2 این تفاوت بسیار حائز اهمیت میباشد. نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری به کلیه اصول مهم برای حفظ سلامتی شما هم توجه کرده. رژیم کتوژنیک که به کتو هم شهرت دارد، یکی از مهمترین روشها برای لاغری بدن است. رژیم کتوژنیک یا کتو یکی از رژیمهایی است که این روزها دارد همهگیر میشود. در یک مطالعه، از 21 فرد شرکت کننده، 7 نفر توانستند به کمک این رژیم مصرف داروی دیابت را قطع کنند. در غیر اینصورت می تواند برای افرادی که سابقۀ اختلال در خوردن دارند، مشکل ساز شود. بدنسازان و ورزشکاران حرفهای که قصد کاهش وزن سریع قبل از وزنکشی را دارند، به صورت کوتاه مدت از CKD یا TKD استفاده میکنند. طبق نتایج یک مطالعه، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند.

نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو و ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. برای مقابله با این کار مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و نکات گفتهشده در مقاله را رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات یا کتوژنیک و تأثیر ورزش بر آن، این مقاله را بهطور کامل مطالعه کنید. در بین مقالات علمی، نزدیک به 23 مطالعه متنوع پیدا میشود که از تاثیر مثبت این رژیم بر کاهش وزن، کنترل سرطان، کنترل دیابت و نیز کمک به آلزایمر صحبت کردهاند. یک مطالعه به ارتباط میان این رژیم با عوارض پارکینسون اشاره دارد. همونطور که در موارد قبل اشاره شد؛ رژیمهای کتوژنیک بر روی هر 5 عامل عنوان شده مؤثر بوده و باعث بهبود این موارد میشوند و در نتیجه شرایط ایجاد شده، به درمان بیماری سندرم متابولیک منجر خواهد شد. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل می کند. این تغییر رژیم

غذایی بدن، شما را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. علاوه بر اینها چون این برنامه رژیم غذایی بسیار غنی است؛ شما میتوانید بدون شمارش کالری یا پایش غذاهای دریافتی، وزن کم کنید. همان طور که گفتیم غذاهای چرب با پروتئین بالا، بخش عمده غذاهای کتو را تشکیل میدهند. بعضیها ترجیح میدهند روزهای آزادشان را برای مناسبتهای خاصی، مثل تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارند. این حالت شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز و پر کردن ان با چربیها، مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم است. همراه کردن کرهی بادامزمینی با کرفس ارضاکننده اشتهایمان است. البته دقت کنید که نتیجهگیری قطعی به مطالعات بیشتر به خصوص با دوره مطالعاتی طولانیتر نیاز دارد. از آنجا که پایبندی به آن در دراز مدت مشکل است و از سوئی تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد.

سالهای زیادی این عقیده وجود داشت که کره و خامه بخاطر چربی بالای آنها باعث بیماری قلبی می شوند. از سوی دیگر، به دلیل سرعت بالای سوزاندن چربی، افزایش وزن ناشی از دیابت تا حد زیادی جبران میشود و خطرات ناشی از چاقی برای مبتلایان کمتر میشود. با کاهش مصرف کربوهیدرات و ترشح بسیار کمتر انسولین، بیماران نگرانی زیادی از افزایش یا کاهش شدید قند خون نخواهند داشت و به سادگی قادر خواهند بود که قند خون خود را مدیریت کنند. در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نخواهند داد و نمیتوانند از قندخون برای سوخت و ساز استفاده کنند. برای همین کمی از تجربه شخصی خود در مورد رژیم کتوژنیک هم برایتان خواهم گفت. اما در رژیم کتوژنیک این عدد کمی بیش از 11 کیلوگرم بود. اما باید تعادل در هر کاری را الگو قرار داد. اما واقعیت برعکس است و رعایت آن پیچیدگیهای فراوانی دارد. به جرات میتوان گفت؛ رژیم کتو، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که به هدف خود برسید و از نتایج بدست آمده نهایت رضایت را داشته باشید.

کتوژنیک هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. اگر میخواهید مواد غذایی را تغییر دهید، باید بدانید که مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند،فوق العاده است. رژیم غذایی کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جستجوی گسترده اصطلاح “رژیم کتوژنیک” منابع 1913 را برمی گرداند ، که نشان دهنده علاقه قابل توجه به موضوع است. یعنی ممکن است برخی از افراد از این منابع بهرهمند شوند. افراد دیابتی معمولا در مدیریت قند خون خود دچار مشکل هستند.