پیشنهادات کارشناسان بهداشت: تقویت ICU، مراقبت از مادر و کودک و ارائه کمک های مالی اضافی برای بیمارستان های عمومی در کارناتاکا


تقویت واحدهای مراقبت ویژه (ICU) و مراقبت از مادر و کودک در بیمارستان‌های دولتی روستایی، تخصیص کمک‌های مالی اضافی برای بیمارستان‌های عمومی دولتی و استفاده از هوش مصنوعی (AI) و پزشکی از راه دور در بیمارستان‌هایی که فاقد تخصص هستند. اینها برخی از پیشنهادات کلیدی کارشناسان بهداشت و پزشکان برتر در جلسه ای است که روز جمعه توسط وزیر بهداشت دینش گاندو رائو تشکیل شد.

این جلسه برای جمع آوری پیشنهادات در مورد ابتکارات کارناتاکا در جهت بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی، قبل از بودجه دولتی که ماه آینده ارائه می شود، تشکیل شد. قرار است روز شنبه یک نشست پیش بودجه در مورد بهداشت با سیددارامایاه، وزیر بهداشت برگزار شود.

در حالی که اکثر شرکت کنندگان نیاز به تقویت ICU در شفاخانه های دولتی را بیان می کنند، وزیر گفت در حالی که کمبود تخت ICU در تالوک وجود ندارد و شفاخانه های ولسوالی نیز کمبود نیروی انسانی دارند. «تخت‌های آی‌سی‌یو در برخی بیمارستان‌ها به دلیل کمبود پرسنل فراهم نمی‌شود. ما اقداماتی را برای اصلاح این موضوع انجام خواهیم داد.»

CN Manjunath، مدیر مؤسسه علوم و تحقیقات قلبی عروقی سری جایادوا، پیشنهاد کرد که باید تمهیداتی برای استفاده از حداقل 10 درصد کمک‌های مالی MP و MLA برای بهبود مراقبت از بیمار در بیمارستان‌های دولتی و سلامت مردم در حوزه‌های انتخابیه آنها فراهم شود.

در حالی که برخی از کارشناسان از جمله دوی شتی، رئیس نارایانا بهداشت، شروع دوره‌های پرستاری را حتی در بیمارستان‌های 100 تختخوابی در سطح تالوک و منطقه پیشنهاد کردند (در حال حاضر دوره‌های پرستاری فقط در بیمارستان‌هایی با ظرفیت 250 تخت و بالاتر مجاز است)، نمایندگان بخش خصوصی. بیمارستان ها نماینده ای را ارائه کردند که به دنبال بازنگری در نرخ بسته تحت طرح های بهداشتی دولتی بود.

SP Yoganna، رئیس انجمن بیمارستان‌های خصوصی تحت پوشش دولت، کارناتاکا، گفت در حالی که بسیاری از روش‌های تشخیصی (از جمله آنژیوگرافی) در طرح‌های بهداشتی گنجانده نشده‌اند، نرخ‌های عمل موجود حتی برای برآورده کردن هزینه‌های واقعی کافی نیست.

R. Ravindra، مدیر بیمارستان Suguna، گفت برای دسترسی بیشتر به اسکن اولتراسوند، آموزش تکنسین هایی برای انجام تصویربرداری ضروری است.

در پاسخ، آقای دینش گاندو رائو گفت که پیشنهادی در مورد بازنگری در نرخ روش های درمانی تحت طرح های بهداشتی به دولت ارائه شده است. وی اطمینان داد که به زودی با رئیس وزیر صحبت خواهد کرد و در مورد اصلاح نرخ تصمیم گیری خواهد کرد.