پزشکان: نشان‌واره NMC باید غیر مذهبی باشد


انجمن پزشکی هند (IMA)، بزرگترین سازمان غیردولتی پزشکان آلوپاتیک در کشور، در 3 دسامبر، اعتراض شدید و مخالفت خود را با لوگوی جدید تصویب شده توسط کمیسیون ملی پزشکی (NMC) ابراز کرد، که انجمن گفت که این نشان‌دهنده مغایر با اخلاق و ارزش های اساسی هند

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

کمیسیون اوایل این هفته از لوگوی جدیدی رونمایی کرد که خدای هندو Dhanwantari را با عبارت Bharat به آن اضافه کرده بود.

انجمن با درخواست از کمیسیون برای اتخاذ یک نشان بی‌طرف مذهب، از NMC خواست تا «گام‌های اصلاحی برای اتخاذ لوگویی که با سوگند و وظیفه پزشکان مغایرت ندارد، در قبال همه شهروندانمان با بی‌طرفی کامل به‌ویژه در اجتناب از هرگونه تلاش برای اتصال انجام دهد. و/یا نهادی مانند NMC را با هر مذهب خاصی شناسایی کنید.»

“NMC تا امروز کار کمی برای آموزش بهتر پزشکی در کشور انجام داده است. دولت مرکزی باید با تغییر شکل این نهاد برتر ملی به عملکرد انحرافی NMC پایان دهد. در بیانیه خود افزوده است که بازگرداندن لوگو تا کنون و/یا پذیرش هر آرم غیر مذهبی، نیاز لحظه ای است که مستلزم اتخاذ تصمیم مناسب توسط مقامات ذیربط به سرعت است.

انجمن با بیان اینکه تنها دین طبابت توسط پزشکان خدمت به بشریت است، گفت: نیازی به تاکید بر هر گونه تصویرسازی در مورد حرفه پزشکی اعم از فردی یا هر مرجع قانونی یا غیر قانونی و یا هر انجمن پزشکان و غیره – باید مذهبی بی طرف باشد.

پزشکان اظهار داشتند که کل برادری پزشکی در هند با رویکردی که اکنون توسط کمیسیون اتخاذ شده است، مختل شده است.

لوگوی جدید NMC با ارزش های بنیادی ما به عنوان پزشک در تضاد است. چنین لوگویی همچنین با شأن و وقار نهادی مانند NMC همخوانی ندارد.