مطالعه لنست: سالانه 1.3 میلیون جان خود را به دلیل سرطان های ناشی از استعمال دخانیات در 7 کشور از دست می دهند.


بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سالانه بیش از 1.3 میلیون نفر در هفت کشور از جمله هند به دلیل سرطان های ناشی از استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند. پزشکی الکترونیکی Lancet مجله.

محققان دریافتند که هفت کشور هند، چین، بریتانیا، برزیل، روسیه، ایالات متحده و آفریقای جنوبی در مجموع بیش از نیمی از بار جهانی مرگ و میر ناشی از سرطان را در سال تشکیل می دهند.

آنها خاطرنشان کردند که سیگار کشیدن و همچنین سه عامل خطر قابل پیشگیری دیگر – الکل، چاقی و عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) – باعث تقریباً دو میلیون مرگ در مجموع شده است.

این مطالعه که توسط محققان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC)، دانشگاه کوئین مری لندن (QMUL) و کینگز کالج لندن، بریتانیا انجام شد، همچنین سال‌های زندگی از دست رفته بر اثر سرطان را تجزیه و تحلیل کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که چهار عامل خطر قابل پیشگیری منجر به از دست دادن بیش از 30 میلیون سال زندگی در هر سال می شود. استعمال تنباکو تا حد زیادی بیشترین تأثیر را داشت – منجر به از دست رفتن 20.8 میلیون سال زندگی شد.

جودیت آفمن، مدرس ارشد دانشگاه کوئین مری، گفت: دیدن چند سال از زندگی به دلیل ابتلا به سرطان در کشورهای سراسر جهان به دلیل این عوامل خطر به ما این امکان را می‌دهد که ببینیم برخی کشورها چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهند و چه چیزی کارساز نیست. از لندن.

خانم آفمن که کار می کرد، گفت: “در سطح جهان، هر دو دقیقه یک نفر بر اثر سرطان دهانه رحم می میرد. (حدود) 90 درصد از این مرگ و میرها در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​رخ می دهد و می توان با برنامه های غربالگری جامع و واکسیناسیون HPV به شدت کاهش داد.” در حال مطالعه در کینگز کالج لندن.

محققان این یافته‌ها را با جمع‌آوری بخش‌های قابل انتساب جمعیت از چهار عامل خطر در مطالعات قبلی جهانی به دست آوردند و این یافته‌ها را برای تخمین‌های مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در طول سال ۲۰۲۰ به کار گرفتند.

آنها گفتند که عوامل خطر قابل پیشگیری با انواع مختلف سرطان در نقاط مختلف مرتبط است.

به عنوان مثال، در هند، مرگ و میر زودرس ناشی از سرطان سر و گردن در مردان و سرطان زنان در زنان بیشتر بود، اما در هر کشور دیگری، استعمال دخانیات باعث می‌شود که بیشترین سال‌های زندگی در اثر سرطان ریه از بین برود.

محققان معتقدند که این به دلیل تفاوت در هر یک از کشورها است.

آنها گفتند که غربالگری دهانه رحم در هند و آفریقای جنوبی نسبت به کشورهای دیگر مانند بریتانیا و ایالات متحده جامع تر است، که توضیح می دهد که چرا مرگ و میرهای زودرس ناشی از سرطان های زنان به دلیل عفونت HPV در این دو کشور بیشتر است.

به گفته محققان، افزایش تعداد سال‌های از دست رفته به دلیل سرطان سر و گردن در مردان در هند را می‌توان با تفاوت عادات سیگار کشیدن با عادات سیگار در بریتانیا توضیح داد، به گفته محققان، جمعیت عمومی سیگار کشیدن محصولات مختلف تنباکو.

تفاوت های جنسیتی در تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان و سال های از دست رفته زندگی به دلیل عوامل خطر مختلف وجود دارد. به گفته آنها، مردان سال‌های بیشتری از عمر خود را به دلیل سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از دست می‌دهند، زیرا میزان مصرف سیگار و الکل در مردان بیشتر است.

این مطالعه نشان می‌دهد که در چین، هند و روسیه، میزان سال‌های از دست رفته زندگی به دلیل استعمال دخانیات و الکل در مردان 9 برابر بیشتر از زنان بود. اضافه وزن یا چاقی و عفونت HPV منجر به مرگ و میر ناشی از سرطان و از دست دادن سال‌های زندگی در زنان بیشتر از مردان شد.

آنها گفتند که در آفریقای جنوبی و هند، HPV منجر به نرخ های بالایی از از دست دادن سال های زندگی با عدم تعادل جنسیتی شد. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که این میزان در زنان در آفریقای جنوبی 60 برابر بیشتر از مردان و در هند 11 برابر بیشتر است که نیاز فوری به بهبود دسترسی به غربالگری دهانه رحم و واکسیناسیون HPV را در این کشورها نشان می دهد.

خانم آفمن افزود: “ما می دانیم که واکسیناسیون HPV از سرطان دهانه رحم جلوگیری می کند. این، همراه با غربالگری دهانه رحم، می تواند سرطان دهانه رحم را به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی از بین ببرد. کشورها باید در این جاه طلبی گرد هم آیند.”