مصرف خرما در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش سطح انسولین میشود،بنابراین نقش حیاتی در درمان این بیماری چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 ایفا میکند. علاوه بر این، آنها همچنین بهبود قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در طول دوره مطالعه در بین شرکت کنندگان کاهش یافت. انواع مختلفی از رژیم های کتو وجود دارد که رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های زیر مجموعه کتوژنیک است، در رژیم اتکینز محدودیتی در دریافت کالری نداریم اما میزان کربوهیدرات به ۱۰ تا ۲۰ گرم در طول روز کاهش میابد. نازنین اخوان در خبر آنلاین نوشت: رژیم غذایی کتو که این روزها طرفداران زیادی هم دارد، تحت مطالعات زیادی قرار گرفته و در بیش از ۲۰ مورد از آنها، این رژیم غذایی برای کاهش وزن مؤثر اعلام شده است. اما بهتر است که مصرف این نوشیدنیها به حداقل برسد زیرا زمانی که به مقدار زیاد نوشیدنیهای رژيمی در رژیم غذایی شما قرار دادهشود، ممکن است که کاهش وزن شما کمتر از حدی که میتواند، باشد. علایم هیپوگلیسمی سرگیجه، لرزش بدن، خستگی و عرق زیاد است. رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مانند کتوژنیک، ممکن است افراد مبتلا به دیابت نوع۱ را در خطر هیپوگلیسمی (کاهش شدید قند خون) قرار دهد و جانشان را به خطر اندازد.

رژیم کتو برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش غذاهای کتوژنیک این محصول نسخه ی 28 روزه رژیم کتو است که برای اولین بار در رژیم سرا در دسترس شما کاربران عزیز قرار گرفته است. مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. مهم نیست از کدام رژیم غذایی پیروی میکنید؛ نکتهای که باید برای کاهش وزن همراه با حفظ سلامتی رعایت کنید مصرف مواد غذایی کامل و مغذی است. در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد. رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. رژیم کتو برای چه کسانی مناسب است؟ رژیم کتوژنیک کمک میکند تا چربیهای اضافی بدن که یکی از عوامل دیابت نوع ۲ است، از بین برود. با توجه به اینکه چربیهای اضافی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت مرتبط هستند. اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد کتون موادی است که از سوختن چربیهای کبد حاصل میشود. چربیهای ناسالم.، تنها چربیهایی که باید مصرف کنید، روغنهای گیاهی و چربیهای مفیدی است که در موادی مانند آووکادو یافت

میشود.

یک مطالعه نشان داد افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده می کنند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی استفاده می کنند وزن کم می کنند. آووکادو دارای برخی مواد مغذی و مواد معدنی مانند پتاسیم است که اغلب مردم به اندازه مورد نیاز از آن دریافت نمی کنند. افراد مبتلا به مشکلات کلیوی: کسانی که مستعد سنگ کلیه هستند باید از رژیم کتو به دلیل تغییر در تعادل سدیم ، پتاسیم و مایعات اجتناب کنند. گاهی اوقات مشکلات مرتبط با فشار خون با اضافه وزن همراه هستند. مشکلات کلیوی: رژیم غذایی کتو میتواند بر کلیههای شما فشار وارد کند و شما را در معرض خطر سنگ کلیه و نقرس قرار دهد. ورزشکارانی که به دنبال به حداکثر رساندن قدرت و افزایش حجم عضلات خود هستند ممکن است با رژیم کم کربوهیدرات عملکرد ورزشی شان خیلی تحت تاثیر قرار نگیرد. Content w as c reat ed  wi​th the he lp  of GSA Content᠎ G ener​ator Demov​er sion᠎!

دسر های کتوژنیک

علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف امگا سه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. از دیگر فواید کتو میتوان به پیشگیری از سرطان، پارکینسون، آسیبهای مغزی، مشکلات قلبی و درمان آکنه اشاره کرد. مصرف منظم این ترکیبات، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چند نوع سرطان و سایر بیماری های دیگر را کاهش می دهد. اما زیادهروی در مصرف میانوعدهها و تنقلات پرکالری، حتی اگر با رژیم کتوژنیک سازگار باشند، باعث میشود تلاشهای شما برای کاهش وزن به نتیجهی مطلوب نرسد. اگر فکر میکنید رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست … از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند. طالعه انجام شده به مدت 16 هفته مشخص کرد که رژیم کتوژنیک باعث میشود تا قند خون 16 درصد کاهش پیدا کند. در یکی از مطالعاتی که در مورد رژیم کتو و دیابت انجام گرفت مشاهده شد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تا 75% حساسیت سلول ها نسبت به انسولین را افزایش دهد. This has ​be en c re᠎ated wi th t᠎he he lp of G SA Con te nt Gen er at or Demover sion!

طبق یک پژوهش انجام شده برنامه رژیم غذایی کتوژنیک حساسیت به انسولین را 75% افزایش میدهد. علاوه بر این، ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از طریق تأثیر بر ترشح انسولین و افزایش حساسیت گیرنده های بدن به انسولین، بروز چاقی و اضافه وزن را در افراد کاهش می دهد. شما می توانید با اطمینان از هیدراته بودن (وجود آب کافی) غذاهای مصرفی و خوردن غذاهایی که دارای محتوای فیبر بیشتری هستند، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید. این روش به بدن اجازه میدهد تا برای کسب انرژی از سوزاندن چربی استفاده کنید.از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک، عدم تعادل آب و مواد معدنی در داخل بدن است. افزایش چربی سوزی: رژیم کتوژنیک سرعت چربی سوزی را در ورزش و فعالیتهای روزانه افزایش میدهد. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود. کتو، مخفف «کتوژنیک»، رژیمی است بر اساس خوردن مقدار زیادی چربی، مقدار متوسط از پروتئینها و مقدار بسیار کم کربوهیدرات. هر رژیمی در کنار فواید میتواند عوارض هم داشته باشد.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی

البته این عوارض با کمک پزشک میتواند برطرف شود. البته در رژیم کم کربوهیدرات، عوارض متفاوتی وجود دارد که شامل تشکیل سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن ( acidosis ) میباشد . البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود. قبل از اینکه اقدام به تغییر رژیم لاغری انجام دهیم، باید با متخصص مشورت کنیم. این دو رژیم کاملا متفاوت هستند. متخصصان معتقدند رژیم کتو نباید بیشتر از دو تا سه هفته ادامه داشته باشد. در طول هفته برای سه یا چهار جلسهی تمرینی برنامهریزی کنید و بهترین زمان را برای اجرای برنامه انتخاب کنید. کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند. کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات میتواند بسیار پایین باشد (حدود ۵ درصد) و مصرف چربی میتواند بسیار زیاد باشد (حدود ۷۵ درصد) و علاوه بر این پروتئین را بهطور متوسط (حدود ۲۰ %) نگه میدارند.

برای رسیدن به وزن مطلوب از طریق رژیم کتو، مطمئن شوید که غذایی می خورید که مصرف کربوهیدرات شما را زیاد افزایش نمی دهند. در رژیم غذایی کتو، باید حجم زیادی از موادغذایی دریافتی چربی باشد. یکی از فواید رژیم کتو سوزاندن چربی اضافی در بدن است. اگر رژیم کتو یا لو کرب دایت میگیرید. این رژیم غذایی مواد مغذی مناسب از جمله انواع ویتامینها، کلسیم، منیزیم و فسفر را ندارد و بدن فرد را با کمبود این مواد ضروری بدن مواجه میکند. شما میتوانید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، هزار میلیگرم پتاسیم و سیصد میلیگرم منیزیم مصرف کنید. ماهی ها، به ویژه سالمون، سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های گروه ب، پتاسیم و سلنیوم هستند و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند. علاوه بر این، پتاسیم میزان کلسترول بد یا LDL و تری گلیسیرید داخل بدن را تنظیم می کند. یک مطالعه کوچک در زنان مسن نشان داد که رژیم غذایی پر از گوشت چرب منجر به 8 درصد بالاتر کلسترول(HDL خوب) نسبت به رژیم غذایی کم چربی و کربوهیدرات بالا می شود. انجمن قلب و عروق آمریکا مصرف غذاهای دریایی با امگا سه بالا را حداقل چند بار در هفته توصیه می کند. در نتیجه، افزودن کمی نمک در هر روز غذا و یا استفاده از مکملهای معدنی (با دیدگاه پزشکی doctor’s ) میتواند به بدن شما کمک کند .

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

مصرف کربوهیدرات در این نوع رژیم غذایی بسیار محدود و کمتر از ۵ گرم در روز است. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. اگر از یک رژیم غذایی استاندارد پرهیدرات کربن استفاده میکنید, به نوسانات شدید قند خون دچار خواهید داشت. اگر می خواهید سراغ این برنامه غذایی بروید باید این نکته را نیز در نظر بگیرید. در این نوع رژیم، بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید از برنامه غذایی فرد حذف میگردد. نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شدهای وجود ندارد، به این معنی که فرد میتواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود. در مجموع داشتن رژیم کتوژنیک به علت کم بودن مقادیر کربوهیدرات، برای ورزشکاران نسبت به افراد با فعالیت کمتر بسیار سخت تر است و این رزیم به ورزشکاران حرفه ای به هیچ عنوان توصیه نمی شود. سوخت اصلی بدن برای تأمین انرژی, کربوهیدراتها (قند یا گلوکز) است; با این وجود در برنامه غذایی کتوژنیک, هیچ کربوهیدراتی وجود ندارد, بدن چربی را بهعنوان سوخت استفاده میکند.

این رژیم به اسامی مختلف است: رژیم کتوژنیک یا رژیم با کربوهیدرات کم یا LCHF یا رژیم با چربی بالا. در میان مردم چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد, رژیم کتوژنیک سیکلیکال، رژیم کتوژنیک هدفمند، رژِیم کتوژنیک با پروتئین بالا است. این رژِیم نه تنها باعث کاهش وزن میشود بلکه متابولیسم را نیز تحتتاثیر قرار میدهد. رژیم کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. پژوهشهای آنها نشان داد ورزشکارانی که در رژیم کتوژنیک بودند، بیشتر چربیشان را در تقریباً 70 درصد از ماکسیمم شدت تمریناتشان سوزاندند، در حالیکه برای ورزشکاران تحت رژیم پرکربوهیدرات، این میزان تنها 55 درصد بوده است. این رژیم همچنین برای افراد که از نظر فیزیکی سالم هستند ، مشکلی را به وجود نمیآورد. رژیم لاغری کتو همچنین میتواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد. زیرا رسیدن به وزن ایده آل باید بهاندازهای اهمیت داشته باشد که سلامت ما در آن حفظ شده باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که پس از شنیدن نام غذاهای پرچرب در برابرش جبهه میگیرند، این رژیم فواید بیشماری برای سلامت فیزیکی فرد خواهد داشت.