رژیم کتوژنیک یا کتو چیست؟

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه ورود به کتوز چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 است. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. کتوز یک حالت متابولیکی است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. البته این موضوع به درصد چربی بدن شخص هم وابسته است. اکثر مردم حداقل به روزی ۷۰ گرم یا ۲۰ تا ۳۵ درصد پروتئین نیاز دارند. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. همانطور که در بالا ذکر شد، کربوهیدراتهای بسیار کمی با شاخص گلیسمی پایین، مقادیر متوسط پروتئین و دوز ثابت چربی، البته موارد خوب هستند. ابتدا با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای مورد علاقه در رژیم غذایی شروع کنید.

بهتر است که با آزمایش خون، سطح کلسترول؛ ال دی ال؛ اچ دی ال؛ کراتینین؛ اسید اوریک؛ آنزیم های کبد و هم چنین شمارش کامل آیتم های خونی، میزان مینرالها و سطح هورمونهای تیرویید و ویتامین دی بررسی شود. اکثر اوقات مردم اهمیت هیدراته ماندن را آنطور که باید دست کم میگیرند یا فراموش میکنند و این نیز میتواند عملکرد کامل رژیم کتوژنیک را به خطر بیندازد. همچنین، در مطالعات مختلف، این رژیم نتایج امیدوارکنندهای را در انواع اختلالات عصبی مانند صرع، زوال عقل، ALS، آسیبهای مغزی، آکنه، سرطانها و اختلالات متابولیک نشان داده است. مطالعات زیادی فواید رژیم کتوژنیک را برای گسترهی وسیعی از بیماریها به اثبات رساندهاند. برای رسیدن به حالت کتوزیس مهمترین کاری که باید انجام داد پرهیز از خوردن زیاد کربوهیدرات است.در واقع باید کمتر از ۵۰ گرم در روز کربوهیدرات مصرف کرد و در حالت ایده آل کمتر از ۲۰ گرم. با این حال، این درست نیست که فکر کنیم به جای مصرف چربی باید تمام پروتئینها را بخورید. گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک با قابلیت سیرکنندگیاش موجب میشود بدون نیاز به کالریشماری یا وسواس درمورد غذای مصرفی، وزن کم کنید. اگرچه شما می توانید با هزینه ای معقول از یک متخصص رژیم دریافت کنید و زیر نظر او باشید! از زمانی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی اولیه استفاده می شود چربی های شما نیازی به مصرف آن ها نیست. هنگام رفتن به میهمانی های اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید، این امر می تواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامه غذایی را بسیار آسان کند. هنگامی که سطح انسولین خون افت پیدا میکند بدن با سرعت بیشتری چربی ها را به عنوان منبع سوخت مورد استفاده قرار میدهد. آلزایمر: این رژیم علایم بیماری و سرعت پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. ورزش منظم، حتی متوسط، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، همیشه خوب است، اما حتی بیشتر از آن در طول رژیم کتوژنیک و این به میزان قابل توجهی سرعت کاهش وزن بدن شما را افزایش میدهد و تولید اجسام کتون را تحت تأثیر قرار میدهد، و اجازه میدهد تا بدن شما در کتوز شدیدتر قرار گیرد. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و تمایلات برخی افراد مناسب نباشد معقول ترین کار این است که از یک متخصص کتوژنیک که دارای تخصص تغذیه است در مورد برنامه و اهداف غذایی خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه غذایی کتو مناسب شما است یا خیر.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

بله. اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد. البته ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. این اثرات منفی با این واقعیت افزایش مییابد که کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع از طریق رژیم کتوژنیک هستند معمولاً آن را با ورزش ترکیب میکنند. کارشناسان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در روز را توصیه میکنند تا بدن شما بتواند با رژیم غذایی سازگار شود و در پایان روز به نتایجی که میخواهید برسید. در این رژیم شما کنترل جدیدی روی اشتهای خود پیدا می کنید.طبق مطالعات این یک تجربه بسیار متداول است که احساس گرسنگی پس از مدتی به طرز چشمگیری کاهش می یابد . مرحله سوم، مرحلهای است که به عنوان “کاهش” تعریف میشود، یعنی انتقال آهسته به سمت یک رژیم غذایی سنتیتر و متعادلتر، اما همیشه با نگاهی دقیق به شاخصهای گلیسمی و نه بیشتر از کربوهیدراتها، برای نگهداری مؤثر. بااینحال بسیاری از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد با سایر رژیمهای کتوژنیک مشابه است. ᠎This art icle has  be en done with GSA  Content G᠎enerator DE MO.

مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. افراد با داشتن سبک زندگی و تغذیه غلط به فاکتورهای زمینهساز چاقی دامن میزنند و دچار اضافهوزن شدید میشوند. در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم. برای کاهش عوارض جانبی افزودن نمک به غذا و مصرف مکمل های مواد معدنی ممکن است کمک کننده باشد. در اینجا برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی رژیم کتوژنیک ذکر شده است. این رژیم شامل دوره هایی از کربوهیدرات بالاتر، مانند میزان کربوهیدرات 5 روز کتوژنیک را در 2 روز دریافت کرد. در رژیم کتو استاندار، وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی های مانند روغن زیتون، آووکادو، کره،گوشت و ماهی تنظیم می شود و در روز چربی مصرفی باید معادل سه چهارم فنجان باشد.در این رژیم می توانید از سبزیجات غیر نشاستهای (هویج، اسفناج، کلم بروکلی) و میوههای کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.

بسیار کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و چربی بالا است. علائم آنفولانزای کتو گزارش شده شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. علاوه بر آن ممکن است به آنفولانزای کتو نیز مبتلا شوید. رژیم کتو، به ویژه برای از بین بردن چربی اضافی بدن، بدون احساس گرسنگی، مفید است. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد. برای فهمیدنش آزمایشهای خون، ادرار و تنفس در دسترس هستند، که میتواند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، مشخص کند که وارد کتوز شدهاید یا نه. بااینکه میتوان به سادگی و با هزینهی کم و رایگان این رژیم را تهیه کنید، بهتر است که برای تهیهی آن به دکتر تغذیه مراجعه کنید و با بررسی همهی جوانب این رژیم را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. چطور خودمان برنامه غذایی تهیه کنیم؟ در رژیم غذایی کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟

انواع نان کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا از بین بردن کربوهیدراتها: برچسبهای مواد غذایی را بررسی کنید و روزانه 30 گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف کنید. در مقاله لیست غذایی دیابت، انواع خوراکی ها و رژیم های مناسب افراد مبتلا به دیابت را بررسی کردیم؛ مطالعه این مقاله، برخی از باورهای نادرست در بین مردم را از بین می برد. مثلا اینکه برخی از اصطلاحات مورد استفاده در این رژیم چه معنایی دارند، میتواند راهگشای شما در بسیاری از مسائل باشد. بدن های ما به آن نسبتی که غذا را می خورند به طور جالبی پاسخ می دهد و حتی شما غذای سرشار از چربی می خورید بجای این که کربوهیدرات مصرف کنید و بدن کتون ها را می سوزاند تا به شما انرژی دهد. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

در رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد، حدود ۶۰ تا ۷۵ درصد کالری شما از چربی تأمین میشود. شما باید مصرف کربوهیدرات را محدود کنید و بیشتر سبزیجات، مغز میوه یا آجیل و لبنیات مصرف کنید. بیشتر ویتامین C مصرفی ما از طیف وسیعی از میوه ها تامین می شود ، بنابراین اگر میوه جات را حذف کنید ، باید مطمئن شوید که سبزیجات کافی به منظور تامین ویتامین c مورد نیاز خود استفاده میکنید. توجه داشته باشید ، محققان همچنین نگرانی خود را در مورد حفظ این رژیم غذایی در دراز مدت بیان کردند و آنها عنوان کردند که این مزایا ممکن است طولانی مدت نباشند و ما برای دستیابی به یک نتیجه مشخص به مطالعات بلند مدت نیاز داریم. اما رژیم کتو، یک برنامه غذایی برای دراز مدت نیست و نمیتواند برای همیشه به کاهش وزن شما کمک کند. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم های کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی، این مقاله را بخوانید. همچنین افت انسولین در رژیم غذایی کتوژنیک می تواند سبب جلوگیری از بروز آکنه شود.

رژیم کتوژنیک در صرع

این رژیم غذایی برای وزشکاران حرفه ای یا کسانی که به دنبال افزایش وزن و ساختن عضلات هستند چندان مناسب نیست و مانند هر رژیم غذایی دیگری زمانی نتایج آن را خواهید دید که به آن سفت و سخت پایبند باشید و از تمامی دستور های غذایی برای مدت طولانی به خوبی پیروی کنید. وقتی که کربوهیدرات رژیم محدود می شود و سطح انسولین بسیار کم می شود،چربی سوزی به میزان چشم گیری افزایش می یابد که این قضیه برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند بسیار ایده آل است.اما باید توجه داشت که این رژیم معایبی نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم. مطالعاتی نشان داده افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا بودهاند و از رژیم کتوژنیک پیروی کردند شاهد کنترل بیماری خود بودهاند. اغلب افرادی که رژیم کتو میگیرند، در هفتهی اول نیم الی 2.5 کیلو وزن کم میکنند. با این حال به طور کلی، این نوع رژیم کتو هم منجر به کاهش وزن میشود.