رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو چیست؟

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 کمک خوبی باشد. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. این روز ها رژیم کتوژنیک به لطف فوایدی که در کاهش وزن و کنترل فند خون دارد بسیار روی زبان ها افتاده است و در موتور های جستجو گر به یک کلمه پر سرچ تبدیل شده است. خطرات این رژیم در بلندمدت شامل سنگ کلیه، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و موادمغذی است. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. این فرایند کتوز نامیده میشود و در طول زمان منجر به کاهش وزن میشود. کربوهیدراتها همچنان محدودند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خود اختصاص میدهند. برای پیگیری یک رژیم غذایی کتوژنیک سنتی باید میزان مصرف مواد غذایی خود را به ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات تقسیم کنید.

کتوزیس وضعیتی متابولیکی است که در آن بدن برای تأمین انرژی به جای گلوکز چربی میسوزاند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. این کاهش کربوهیدرات ها بدن شما را به حالت متابولیکی به نام کتوزیس سوق می دهد. این موضوع به این دلیل است که رژیم غذایی سطح انسولین را تثبیت میکند و سیستم بدن شما را به سمت تولید منبع انرژی برای مغز و بافت بدن سوق میدهد. کمک کند. ولی همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید و تعیین اثر بخشی و ایمنی طولانی مدت این نوع رژیم نیاز داریم. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. یکی از مهم ترین کلان خوراک ها در رژيم کتوژنیک ، چربی ها هستند. یکی از راههای تقویت سطح چربی شما اولین چیزی که در صبح است، خوردن قهوه است و قهوه را فراموش نکنید. در نتیجه رژیک کتوژنیک نمی تواند برای ورزشکاران استقامتی گزینۀ مناسبی باشد. یک مطالعه 12 هفته ای در افراد مسن نشان داد که کسانی که 7 اونس (210 گرم) ریکوتا در روز می خوردند نسبت به کسانی که این مقدار پنیر نمی خوردند، کاهش توده عضلانی و قدرت عضلانی کمتری داشته اند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان نی نی سایت

مطالعات نشان میدهند که افزایش مصرف اسیدهای چرب میتواند بر عملکرد مغز ما تأثیر مثبتی بگذارد. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود. شما میتوانید سوالات و ابهامات خود را از طریق ارتباط با متخصص تغذیه جویا شوید. همچنین حاوی نوعی چربی به نام اسید پینولنیک است که با تنظیم هورمونهایی که بر اشتهای شما تاثیر میگذارند، گرسنگیتان را کاهش میدهد. سپس بدن شما وارد یک حالت متابولیک به نام «کتوز» میشود. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو نام برده میشود. سرطان: در سال های اخیر پزشکان رژیم کتو را برای درمان انواع سرطان و کاهش رشد تومورها توصیه می کنند. در هر 1 فنجان (خام) 15 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 2 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. هر 1 قاشق غذاخوری 124 کالری، 0 گرم کربوهیدرات، 0 گرم پروتئین، 14 گرم چربی دارد.

نمونه رژیم های کتوژنیک

هر نصف فنجان پنیر کاتیج پرچرب 5 گرم کربوهیدرات خالص دارد. استثنا: خوردن نصف لیوان توت فرنگی، کرنبری، بلوبری، رزبری، میوه نارگیل، میوه کاکتوس، میوه زرشک و آووکادو مجاز است. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب از جمله سطوح پایین تر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند. ورزش باعث تقویت استخوان ها، سلامت عروق و قلب، بالا رفتن استقامت بدنی و کاهش وزن میشه. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است که ممکن است با کاهش فشار خون و حفظ سلامت رگها، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. در رژیم کتوژنیک ما کربوهیدرات دریافتی را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنیم. این مقدار کاهش وزن در درجه اول به مقدار وزن آب ناشی از سوزاندن سلول های گلیکوژن شما مربوط می شود. کاهش دسترسی بدن شما به گلوکز باعث میشود که به جای آن از منابع مختلف انرژی استفاده کنید و از ذخیره کردن پروتئین و چربی هاجلوگیری کنید.

رژیم کتوژنیک در تشنج ماست یونانی به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و از دسته غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشدکه می توانید آن را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک میان وعده غذایی عالی در رژیم کتوژنیک خود داشته باشید. پس اگر به دنبال کاهش وزن سریع و اصولی در کنار حفظ سلامتی و توان بدنی خود هستید؛ به متخصصین فیتولند اعتماد کنید. صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند که این ویژگی آنها را در گروه غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک قرار داده است. فندق طعم شیرینی دارد و میتوان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب شده به شکل خمیر مصرف کرد. از خواص تخم مرغ پیش از این در یک مقاله مفصل صحبت کرده ایم پس توصیه می شود مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.علاوه بر این، با توجه به داده های موجود در دست، تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهند. گوشت و مرغ تازه فاقد کربوهیدرات و سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. Th is data w᠎as w ritten by GSA  Content​ Generat​or Dem᠎over​sion!

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

بادام منبع غنی از منیزیم معدنی است که میتواند به آرامش ماهیچهها و کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. همچنین این نوع سبزیجات در ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها منبع بسیار غنی به شمار می آیند. چندین سبزیجات غیر نشاسته ای دیگر کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. این نوشیدنی ها گازدار هستند و ممکن است طعم دار هم باشند اما به طور کلی فاقد شکر یا شیرین کننده هستند. به صورت کلی باید همان سهم 10 درصدی کربوهیدرات روزانه را مد نظر قرار دهید. خوردن وعدههای غذایی در کربوهیدراتهای تصفیه شده، باعث تولید باکتریهای روده شده و این واکنش سطح قند خون شما را با گذشت زمان بالا میبرد، این فشار بر روی پوست شما به صورت آکنه بروز میکند. در حالی که شرایط متعدد میتواند به آکنه منجر شود، رژیم غذایی شما عامل مهمی برای کنترل آن است. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است. عدم نیاز به بررسی دقیق میزان کالری دریافتی از دیگر نکات این رژیم می باشد.

این یک علت اصلی دیابت است، بنابراین محدود کردن رژیم غذایی شما خطر ابتلاء به آن را کاهش میدهد. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند.میگو و بیشتر خرچنگ ها از جمله غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشند که فاقد کربوهیدرات هستند و شما می توانید در رژیم خود از آن ها استفاده کنید. مصرف خود را از سبزیجات نشاستهای مانند نخود فرنگی، سیب زمینی و هویج، و همچنین لوبیا، دانه، آجیل و میوه محدود کنید. برای پر کردن کالری از چربی، شما همچنین نیاز به رژیم غذایی با سبزیجات غیر شیرین و غیر نشاستهای دارید. رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد، همراه با ایجاد تغییرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان آن کمک میکند. رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. علاوه بر این غذا ها، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها با چربی بالا، امگا 3 بسیار بالایی دارند که این امر با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

در حالی که این ماده غذایی حاوی مقداری کربوهیدرات می باشد، می توانید آن را در حد اعتدال متناسب با رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید. مقدار زیادی آب بنوشید و الکترولیتهای (نمک، پتاسیم، منیزیم) خود را احیاء کنید. برخی فراورده ها و سس ها: این غذا ها مقادیر زیادی قند و چربی های ناسالم دارند. در حالی که هیچ چیز در مورد این غذاها ناسالم نیست، سطح بالای کربوهیدرات آنها باعث کاهش سرعت انتقال شما به کتوز میشود. قانون اول : شما حق استفاده از هیچ گونه کربوهیدرات را ندارید! برای مثال، یک فلفل دلمه ای 107 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. برخی افراد متوجه می شوند که رژیم کتو به کاهش وزن کمک می کند. حتی کودکان سالم میتوانند مزایای استفاده از کتو را تجربه کنند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتوژنیک باعث بهبود عملکرد شناختی آنها میشود. استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند.

صبحانه های کتوژنیک

در این مورد، ممکن است مصرف مکمل فیبر برای کمک به منظم ماندن مفید باشد، اما ابتدا باید این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. بیشتر سبزیجات دارای کربوهیدرات خالص کمی هستند، اما مصرف سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی می تواند رژیم کتو شما را از بین ببرد. از شکر، نشاسته گوجه فرنگی و سیب زمینی باید اجتناب شود. اگر همچنان مشکلات گوارشی ادامهداشت، سعی کنید از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. بیماری کبدی چربی غیر الکلی میتواند موجب بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند چاقی و بیماریهای قلبی شود. در این رژیم به دلیل حذف نان و برنج و غلات، بسیاری از ویتامین ها به بدن شخص نرسیده و لازم است از مکمل های مولتی ویتامین تحت نظر پزشک یا کارشناس تغذیه استفاده شود. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد.