رژیم غذایی کتوژنیک (کتون زا) چیست و چه مزایایی دارد؟

مهمترین جزء رژیم کتوژنیک فرآیندی به نام چهار چیزهایی که می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 کتوسیس است. چربیها بدن را در یک وضعیت جدید متابولیسمی قرار میدهند که به آن کتوسیس گفته میشود. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. در این چند هفته رعایت نکاتی، بجز فقط رعایت رژیم جهت عدم بروز عوارض اهمیت دارد از قبیل مصرف مکملهای لازم. 6- توانایی رژیم در عدم بروز عوارض قلبی و کنترل بیماری قلبی. عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن چیست؟ در این مقاله ضمن معرفی رژیم کتو، عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی می کنیم. برای تشریح این موضوع دو تحقیق را بررسی می کنیم که در سال 2019 و 2020 انجام شده اند. اکنون که با رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شدیم بیایید بایدها و نبایدهای غذایی آن را نیز بررسی کنیم. با این وجود ، بیایید دلایلی را بررسی کنیم که چرا کتو برای برخی از افراد به عنوان یک ابزار کاهش وزن عمل می کند.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم نی نی سایت هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود. اغلب چربی های سالم تقریبا کربوهیدرات ندارند. هنگامیکه بدن شما به سراغ ذخایر چربی میرود، ممکن است کمی به کلیهها فشار بیاید. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید. باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. ۳- رژیم کتوژنیک هدفمند : در این رژیم برای کسانی که ورزشهای سبک یا پیادهروی انجام میدهند، نزدیک زمان ورزش، کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. یعنی در روز ساعاتی را گرسنه میمانند. غیر از آن، داشتن یک وعده غذایی در روز برای همه افراد ممکن و مفید نیست.

کودکان سالم: دوران کودکی هرگز زمان رژیم گرفتن نیست ، از رژیم های غذایی شدید مانند رژیم کتوژنیک در این سن دوری کنید. محققان دریافتند روزه گرفتن منجر به کاهش حملات تشنج شده و اثرات مثبتی بر چربی، قند و کلسترول خون دارد. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را تهیه کنید و برای یک هفته یا 30 روز خودتان برنامهریزی کنید. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیبزمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند. جالب است بدانید که حتی مصرف بسیاری از میوهها نیز در این رژیم غذایی ممنوع است. در رژیم کتوژنیک خوردن چه غذاهایی ممنوع است ؟

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی می توانید بخورید؟ همه ی میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند, اما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) در بخش های کوچک از وعده های غذایی خود داشته باشید. برای به حداقل رساندن این موارد، شما می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات برای چند هفته اول را امتحان کنید. در رژیم تثبیت وزن بعد از رژیم کتو، ممکن است چند کیلویی اضافه کنید که اصلا نگران کننده نیست و به زودی وزن شما پایین آمده و ثابت خواهد ماند. البته توجه فرمائید این فقط لیست ده روزه رژیم است و به این معنی نیست که رژیم کتو بایستی ۱۰ روزه باشد بلکه رژیم بسته به میزان کاهش وزنی که افراد بایستی داشته باشند ممکن است چند ماه بطول بیانجامد. فواید این رژیم غذایی تنها محدود به درمان دیابت و کاهش وزن نیست و مطالعات متعددی نشان داده است که این رژیم میتواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از بیماریها از جمله صرع، بیمازیهای قلبی، سرطان، آلزایمر، پارکینسون، سندرم پلی کیستیک تخمدان و آکنه داشته باشد.

آسیب های مغزی: بررسی های حیوانی نشان داده اند که این رژیم می تواند صدمات مغزی را کاهش داده و پس از آسیب دیدن مغز به بهبود سریعتر آن کمک کند. بهمرور تعداد وعده غذایی را به 2 برسانید. میان وعده های غیر ضروری موجب سخت شدن کاهش وزن شما می شود. خوردن میان وعده سالم گرسنگی شما را کم کرده و به شما کمک می کند که پایبند رژیم خود بمانید. این امر نارگیل را به یک غذای عالی تبدیل میکند تا به شما کمک کند به اهداف خود در رژیم کتوژنیک برسید. بهتر است کربوهیدرات بیشتری بخورید یا فعالیتهای بدنی خود را تغییر دهید. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. بله درست متوجه شدید روزه گرفتن موجب تقویت سطح کتون موجود در بدن شما میشود. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید.

برای خرید گوشت قرمز ترجیحا از گوشت دامی که به صورت چراگاهی پرورش داده شده استفاده کنید که طعم بهتری دارد و مصرف بلند مدت آن آسانتر باشد. از آنجا که این رژیم، یک برنامه غذایی کمکربوهیدرات است، بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم (مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و …) استفاده کرد. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد. تحقیقات بیشتری بر روی انسانها با جامعه آماری بزرگتر مورد نیاز است ، اما بررسی ذکر شده مسلما جای تأمل بسیاری دارد. کتوژنیک، اصطلاحی است برای رژیم غذایی کمکربوهیدارت، با این ایده که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی دریافت کنید و در عوض، کربوهیدارت کمی بخورید. کاستیلو میگوید: در رژیمهای کتو (چه سنتی و چه سریع) تمرکز بر روی چربیها است، در این حالت بدن شما آب بیشتری دفع میکند زیرا چربیها آب دوست نیستند. نگران نباشید این مصرف چربی زیاد بدن شما را در خطر نمیاندازد بلکه بدن شما را مجبور میکند تا در نبود کربوهیدرات از چربی برای تأمین انرژی استفاده کنید.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

مطالعهها نشان میدهد افرادی که از این رژیم پیروی میکنند حتی در صورت انجام تمرینهای مقاومتی، ماهیچههای خود را از دست میدهند. این به این معنی است که کاهش وزن دیده شده در واقع کاهش آب بدن یا حتی عضلات است نه چربی واقعی. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است. توصیه میکنیم مصرفی کربوهیدرات کل خود را زیر 35 گرم و کربوهیدرات خالص را زیر 25 گرم نگه دارید. در اینگونه مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده کرد. همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند. ​Post w᠎as c᠎reated by G᠎SA Conte nt Ge ne ra to᠎r DEMO!

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت

برای تجربه لاغری سریع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. یک مطالعه 10 ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که 65 درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند. یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک دارند، سه برابر بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس ارائه شده، وزن کم می کنند. در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. البته این رژیم گاهی میتواند به بهبود بیماری کمک کند، به عنوان مثال گاهی این رژیم در کنار دارو برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز میشود. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. کبد چرب: کتو باعث کاهش چربی کبد میشود.

دانلود رژیم کتوژنیک Pdf

هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود. باور کنید یا نه ، بسته به رژیم غذایی شما ، ممکن است مصرف نمک شما کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. کتوزیس نوعی فرآیند است و زمانی که بدن شما کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی ندارد. بدن به جای کربوهیدرات های مضر که باعث چاقی می شود، به عنوان منبع انرژی و سوزاندن از همین چربی های سالم استفاده می کند. این رژیم، در بعضی افراد، باعث ایجاد خارش و راشهای پوستی میشود.