رژیم غذایی کتوژنیک چیست و چه فوایدی دارد؟

رژیم کتوژنیک چربی ها را بیش از سایر ریز مغذی ها در اولویت قرار می چهار چیزهایی که

می‌توانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 دهد. همچنین افزایش حجم ادرار از سایر عوارض این رژیم است که یکی از علل اصلی کاهش وزن محسوب میشود؛ چون بدن به دلیل حذف کربوهیدرات ذخایر گلیکوژن را از دست میدهد و به ازای آن آب بدن دفع میکند. برای مثال افرادی که کم کاری تیروئید دارند معمولاً کاهش وزن کمتری به نسبت سایر افراد تجربه میکنند. در همان ابتدا بگوییم که هیچ کربوهیدراتی در رژیم کتو مجاز نیست. ادامه دادن این رژیم غذایی کار سختی است. ۱۰. من دچار اختلال هضم و اسهال شدهام، چه کار کنم؟ البته به این بستگی به عادتهای غذایی قبلی شما دارد که تا چه اندازه تغییرات قیمتی را احساس کنید. آجیل را جایگزین آووکادو کرده و به جای انواع ماهی و گوشت قرمز که گرانتر هستند از مرغ و گوشتهای ارزانتر استفاده کنید. در این رژیم کتونها منبع جایگزین تامین انرژی میشوند و توده عضلانی بدن حفظ شده، فقط چربیها میسوزند. به این ترتیب افراد متوجه کاهش وزن شده و لاغر میشوند. بسیاری از سلبریتیها نیز از این روش برای کاهش وزن و کاهش ولع به شیرینی جات استفاده کردهاند که یکی از آنها کورتنی کارداشیان است.  Th is data has be᠎en w​ritt᠎en by GSA Con​tent Gen er​at​or DEMO !

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک اما کتواسیدوزیس در بیماران دیابتی که دیابتشان کنترل نشدهاست، رخ میدهد. اما در حالت عادی افراد میزان کاهش وزنشان در هفته اول را تا ۵ کیلوگرم گزارش دادهاند. در هفتهی اول رژیم کتوژنیک، میزان کاهش وزن در افراد از ۰.۵ کیلوگرم تا ۵ کیلوگرم متنوع بودهاست. در حقیقت پژوهش های بسیار زیادی به مقایسه رژیم های کم چرب و رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن پرداخته اند. وقتی بدن شما در وضعیت کتوز قرار میگیرد، یعنی در سوزاندن چربی برای کسب انرژی مورد نیاز، بسیار کارآمد میشود. این رژیم غذایی به کارآمدی بدن کمک کرده و سبب میشود بدن برای سوزاندن چربی جهت تامین انرژی مورد نیاز خود آماده شود. تمام چهار نوع رژیم کتوژنیک که نام بردیم در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک، از چربی بدن برای فراهم کردن انرژی لازم جهت متابولیسم، استفاده می کند. رژيم کتو ورژنهای گوناگونی دارد که در ادامه مطلب هر کدام از آنها را معرفی میکنیم. ᠎This  po st was w ritten  with  GSA Content  Ge ne​rato᠎r DE​MO!

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک

در ادامه مطلب به تعدادی از غذاهایی که می توانید مصرف کنید و همچنین غذاهایی که باید از آنها دوری

کنید را به شما معرفی خواهم کرد. این مطلب را بخوانید: چگونه از شر چربیهای شکم خلاص شویم ؟ ضمن اینکه بههیچعنوان نگران چربیهای دریافتی نباشید. مصرف چربیهای سالم چون روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن کنجد و کره نارگیل . چون محتوای فیبر بالای آنها میتواند جلوی افزایش ناگهانی قند خون را بگیرد. کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و رفتن به فاز کتو دارای عوارض بسیاری چون سردرد، خستگی، درد ماهیچهها، حالت تهوع و اسهال است. برای کاهش این علائم، میتوانید یک مکمل فیبر کم کربوهیدرات مصرف کنید. در این رژیم میتوانید از نوشابههای رژیمی و شیرین کنندههای مصنوعی نیز استفاده کنید. سه دسته شیرین کننده در رژیم کتوژنیک وجود دارد که شامل شیرین کنندههای طبیعی، الکلهای قندی و شیرین کنندههای مصنوعی هستند. بسیاری از ورزشکاران، احساس میکنند که تمرینهای شدید موجب کتوز بهتر میشود و بهبود وضعیت بدنشان ارزش این روزهای خشن را داشته است. حتی با بنزین، ماشینتان بهتر و سریعتر هم کار میکند. بنابراین بهتر است از مکملها استفاده شود.

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

بسیاری از افرادی که در کتوز تغذیهای هستند، تغییری در بوی دهان خود احساس نمیکنند، بنابراین نمیتوان به طور قطع گفت که همهی افرادی که این رژیم را میگیرند، به این عارضهی جانبی نیز دچار میشوند. رژیمی که از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیمهای غذایی در سراسر جهان است و مورد استفاده عموم قرار میگیرد. به همین دلیل رژیم کتو طرفداران زیادی داد و جدا از لاغری سریع؛ برای بهبود سلامت جسم هم مورد استفاده قرار میگیرد. رژیم لاغری سریع بدلایل زیادی طرفدار دارد از فردی که بعلت رژیمهای زیاد گذشته دچار ناامیدی شده و نیاز به انگیزه دارد تا فردی که عمل جراحی در پیش رو دارد، شاید هم فردی فقط بدلیل شرکت در یک مهمانی. بدین معنا که بدن خود را با سوزاندن چربی ها به عنوان سوخت، سازگار می کند و در نتیجه کتون را به خون وارد می کند. اما خبر خوب این است که این بوهای ناخوشایند همیشگی نیستند و پس از مدتی که بدن با روند کتوز سازگار شود، از بین می رود.

پیروی از این رژیم غذایی مبتنی بر استفاده از غذاهای پرچرب بوده که این خود تمایل افراد به سیری را افزایش می دهد. اگر میخواهید به رژیم نرمال خود بازگردید، باید به آرامی کربوهیدراتها را وارد رژیم خود کنید. در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی برای بدن میافتد؟ در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی برای شما میافتد؟ در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی می توانید بخورید؟ میتوانید با خواندن لیست بهترین چربی ها برای رژیم کتوژنیک به افزایش چربی سوزی کمک کنید. با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. به هیچ وجه یک شبه به عادتهای گذشتهی خود بازنگردید، چرا که ممکن است به یکباره دچار افزایش وزن شوید. طوری که مثلاً 5 روز رژیم کتوژنیک رعایت می شود و بعد از آن به مدت 2 روز از رژیم دیگر یعنی رژیم با کربوهیدرات بالا پیروی می شود. قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید ، همیشه باید ابتدا آن را با یک مشاور تغذیه یا پزشک در میان بگذارید.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

۴. آیا مصرف کالری زیاد یا خوراکیهای سرشار از کربوهیدرات در برخی روزها ضروری است؟ این عوارض، نتیجهی تغییر فاز بدن از فاز کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی برای تولید انرژی است. این رژیم برای ورزشکاران مناسب است. به باور بسیاری این رژیم شباهت زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. رژیم های Paleo, ساحل جنوبی و اتکینز همه در این دسته قرار دارند. اگر قهوه را به صورت ساده و بدون شکر میل کنید، نوشیدن آن در رژیم کتو مانعی ندارد. او بعد از یک بار گرفتن رژیم کتوژنیک و رها کردن آن، دوباره آن را انتخاب کرده است. سپس فرآیندی به نام کتوز شروع میشود، زیرا منجر به تشکیل مولکولهایی به نام اجسام کتون میشود که این بار توسط مغز قابل استفاده است. زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد. اینترنت پر از داستانهایی است که نشان میدهد بسیاری افراد از ستارههای سینما گرفته تا مردم عادی با رژیم کتوژینک وزن کم کردند و به اندام ایدهآل خود رسیدند. شما باید رژیم های غذایی را دنبال کنید که شامل 50 تا 60 درصد کربوهیدرات، 10 تا 35 درصد پروتئین و 20 تا 35 درصد چربی باشد.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

نکته کلیدی اینکه شما باید رژیم طراحی شده کتوژنیک را بهخوبی رعایت کنید و دریافت پروتئین مناسبی داشته باشید. این ماست در رژیم کتوژنیک شما حاوی 11 گرم پروتئین و 5 گرم کربوهیدرات است. آنفلانزای کتو، علائمی است که در نتیجهی جایگزینی کربوهیدرات با چربی رخ میدهد. با این حال ، برخی شواهد نشان می دهد که ممکن است اینگونه نباشد. برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند پیامدهای آسیبهای مغزی را بهبود بخشد. یک تحقیق که روی افراد مسن انجام شده نشان میدهد که پس از ۸ هفته رعایت این رژیم ۵ برابر بیشتر از افراد دیگر کاهش چربی خون داشتند و البته افرادی که از این رژیم غذایی پیروی میکنند گرسنگی کمتری را هم تجربه میکنند. مطالعات جدیدی که انجام شده نشان میدهد این رژیم غذایی برای مقابله با چاقی و دیابت بسیار مفید است. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. در رژیم آنابولیک هر نوع گوشتی را مجاز هستید که مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک Ketogenic برای کاهش وزن سریع چیست؟ بیشتر افرادی که باید وزن خود را کاهش دهند، اهداف بلند پروازانهای را در پیش میگیرند و آرزو دارند متناسب با سایزی باشند که شاید برای آنها واقع گرایانه نباشد. این روند می تواند عملکرد مغز را از راه های مختلف مثل کم شدن حافظه، سردرد، درک شناختی کندتر، تحت الشعاع قرار دهد که این حالت به حالت “مه مغزی” معروف است. از آنجایی که رژیم کتوژنیک یک رژیم سیر کننده است، روزانه یک یا دو میان وعده نیاز خواهید داشت که این تعداد به سطح فعالیت های شما بستگی دارد. از مصرف بیش از حد آجیل یا لبنیات خودداری کنید. همین که این مقادیر را جایی یادداشت کنید کمک میکند بتوانید خودتان را کنترل کنید. همواره به یاد داشته باشید که هوشیار باشید و مطمئن باشید که عناصر را روی جدول چک کنید. البته به یاد داشته باشید که این روش تغذیهای دارای انواع مختلفی است که باید براساس شرایط سلامت هر فرد بهترین نوع رژیم کتوژنیک انتخاب شود.

تحقیقات طولانی مدت بر روی رژیم کتو انجام نگرفته است.

این رژیم برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه میشود و به افراد عادی که هدفشان کاهش وزن است توصیه نمیشود. به علاوه موجب کاهش وزن نیز میشود. به علاوه، شکستن عادتهای بد برای یک مدت، موجب جایگزین کردن آن با عادتهای خوب میشود. اما اینکه رژیم غذایی کتوژنیک چه تاثیری بر سلول های سرطانی و رشد تومورها دارد و ایا اینکه واقعاً می تواند موجب کاهش سرطان شود، به تحقیقات گسترده تری نیاز است. اینکه بدانید رژیمی که امروز می گیرید چه اثراتی را بعداً بر بدنتان دارد بسیار مهم است. در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. تحقیقات طولانی مدت بر روی رژیم کتو انجام نگرفته است. این رژیم ممکن است منجر به کتوز نشود، زیرا پروتئین هم مثل کربوهیدرات به گلوکز تبدیل شده و سپس میسوزد. در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت سراغ چربیها میرود. یکی از این دلایل، افزایش پروتئین مصرفی است که این امر بهنوبهی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد. در دکترتو میتوانید با بهترین متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با آنها بهصورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.