دینش گاندو رائو می گوید، هنگام حضور در مکان های شلوغ از ماسک صورت استفاده کنید


دینش گوندو رائو، وزیر مسئول منطقه داکشینا کانادا، پس از جلسه ای درباره کووید-19 در مانگالورو در روز جمعه، 22 دسامبر، با خبرنگاران رسانه صحبت می کند.

دینش گوندو رائو، وزیر مسئول منطقه داکشینا کانادا، پس از جلسه ای درباره کووید-19 در مانگالورو در روز جمعه، 22 دسامبر، با خبرنگاران رسانه صحبت می کند. اعتبار عکس: HS MANJUNATH

دینش گاندو رائو، وزیر بهداشت و رفاه خانواده در روز جمعه، 22 دسامبر، ضمن درخواست از مردم به دلیل افزایش تدریجی موارد ابتلا به نوع کمتر شدید کووید-19 وحشت نکنند، به مردم توصیه کرد در مواقع شلوغی از ماسک استفاده کنند. مکان ها

«همیشه بهتر است محتاط باشیم. ما پوشیدن ماسک را اجباری نمی کنیم و در حال حاضر هیچ موردی برای محدود کردن رفت و آمد افراد وجود ندارد.”

آقای رائو، که ریاست کمیته فرعی کابینه سه نفره در زمینه مدیریت کووید-19 را بر عهده دارد، گفت که اولین جلسه این کمیته فرعی در 25 دسامبر در بنگالورو برگزار خواهد شد. «ما اقدامات را بررسی خواهیم کرد. ما با دولت اتحادیه و سایر دولت های ایالتی بحث خواهیم کرد و در صورت نیاز تغییراتی را اعمال خواهیم کرد.»

دولت ایالتی در حال تهیه کیت های PPE، ماسک و سایر مواد لازم برای کارکنان مراقبت های بهداشتی دولت است. در حال حاضر هدف تعیین شده برای انجام 5000 آزمایش در روز است. تصمیم‌گیری در مورد تزریق دوز سوم واکسن و سایر تغییرات در اقدامات کنترل COVID-19 با مشورت کمیته مشاوره فنی اتخاذ خواهد شد. وی گفت که اقدامات لازم برای اطمینان از سالم بودن تمام دستگاه های تنفس مصنوعی در بیمارستان های دولتی انجام می شود.

وزیر بهداشت در بررسی کوتاه آمادگی برای مقابله با موج جدید کووید 19 از پرسنل بهداشت و درمان خواست تا در حالت آماده باش باشند. «تحرکات بین دولتی مردم زیاد است. شما باید بیشتر مراقب باشید.» او گفت و از همه پرسنل بهداشتی خواست اجباری از ماسک استفاده کنند.

HR Thimmaiah، افسر بهداشت و رفاه خانواده منطقه داکشینا کانادا گفت که این منطقه در حال حاضر دو مورد فعال کووید-19 دارد. دولت ایالتی انجام 300 آزمایش در روز را هدف گذاری کرده است. آزمایش‌ها برای افراد Sullia و Puttur Taluks در مرکز آزمایش در کالج پزشکی KVG در Sullia انجام می‌شود، در حالی که آزمایش‌ها از تالوک‌های باقی‌مانده در بیمارستان دولتی Wenlock انجام می‌شود.

دکتر تیمایا گفت که تیم‌های بهداشتی در ایستگاه‌های بازرسی مرزی و همچنین در ایستگاه‌های راه‌آهن و ایستگاه‌های اتوبوس مستقر شده‌اند تا در مورد آزمایش افراد مبتلا به علائم کووید-۱۹ آگاهی ایجاد کنند. نامه هایی در این زمینه به تمامی موسسات آموزشی و روسای ادارات مختلف منطقه ارسال شده است.

DHO گفت که امکانات تمام شفاخانه های این منطقه بررسی شده است.

ملای مهیلان معاون کمیساریای پارلمان گفت که تمام بیمارستان های خصوصی پزشکی و دانشکده های پزشکی کیت های آزمایش مخصوص به خود را دارند.