دومین مرگ KFD در کارناتاکا در سال جاری گزارش شد. جلسه وزارت بهداشت برگزار می شود


یک نفر دیگر نیز بر اثر بیماری جنگلی کیاسانور (KFD) جان خود را از دست داده است که تعداد قربانیان این عفونت ویروسی در سال جاری به دو نفر افزایش یافته است.

یک فرد 79 ساله که اهل سرینگری تالوک در چیکماگالورو بود، روز جمعه در بیمارستانی خصوصی در مانیپال در منطقه اودوپی جان باخت. در 8 ژانویه، یک دختر 18 ساله از Hosanagar taluk در Shivamogga بر اثر ویروس در Manipal درگذشت. در سال جاری تاکنون 49 مورد مثبت KFD در این ایالت گزارش شده است. این شامل 34 در اوتارا کانادا، 12 در شیواموگا، و سه در منطقه چیکاماگالورو است.

پس از این دو مرگ و افزایش تعداد موارد KFD، کمیسر بخش بهداشت و رفاه خانواده دی. راندیپ روز شنبه از شیواموگا بازدید کرد و با افسران مناطق شیواموگا، اوتارا کانادا، و چیکاماگالورو جلسه ای برگزار کرد. او و دیگر افسران ارشد این بخش آمادگی برای مقابله با شیوع این بیماری را بررسی کردند.

آقای راندیپ پس از این جلسه به رسانه ها توضیح داد که از اول ژانویه امسال، کارکنان 2288 نمونه را از مناطقی که موارد گزارش شده بود جمع آوری کردند و از میان آنها 49 نمونه مثبت شدند. «دو نفر جان باختند. وی گفت: در یک مورد، این فرد 79 ساله بود و به دلیل سایر مشکلات در بستر بود. او گفت: “ما یک دستورالعمل منتشر کرده ایم و یک پروتکل درمانی سختگیرانه وجود دارد که باید رعایت شود.”

KFD از طریق کنه در مناطق جنگلی پخش می شود. افرادی که برای جمع آوری هیزم یا چرای گاو از مناطق جنگلی بازدید می کنند این بیماری را جذب می کنند. این دپارتمان در حال توزیع روغن DEPA، یک مایع دافع کنه، برای مردم مناطق آسیب دیده بود. ما تاکنون 45926 بطری توزیع کرده ایم. علاوه بر این، ما 32000 بطری در انبار داریم. تامین کننده 50000 بطری را آماده نگه داشته است.

هیچ واکسنی در دسترس نیست

آقای راندیپ در پاسخ به سوالی گفت که تا کنون هیچ واکسنی برای این بیماری وجود ندارد. واکسیناسیون ارائه شده قبلاً بی اثر بود. ما برای واکسیناسیون به ICMR مراجعه کرده ایم. این مؤسسه برای تولید واکسن با شرکت ایمونولوژیک هند در تماس بوده است. از آنجایی که این روند شش تا نه ماه طول می کشد، برای فصل جاری در دسترس نخواهد بود.

این افسر با توجه به مغایرت در گزارش موارد مثبت در آزمایشگاه تشخیص ویروسی (VDL) گفت: این موضوع مورد توجه این بخش قرار گرفته است. تیمی از افسران ارشد تحقیق در مورد این موضوع را انجام دادند و متوجه نقض پروتکل شدند. وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

این افسر گفت که از هم اکنون، تمام نمونه های خون در VDL در Shivamogga در حال آزمایش هستند. پیشنهادی برای راه اندازی آزمایشگاهی در سیرسی، منطقه اوتارا کانادا، که نیاز به مجوز از موسسه ملی ویروس شناسی در پونا دارد، وجود داشت.