کووید-19: کارناتاکا 34 مورد JN.1 را گزارش می‌کند، از جمله سه مورد مرگ ناشی از نوع جدید


روز دوشنبه 3155 آزمایش انجام شد که 2072 آزمایش RT-PCR بود.  با این اوصاف، میزان مثبت بودن آزمون به 3.96 درصد رسید.

روز دوشنبه 3155 آزمایش انجام شد که 2072 آزمایش RT-PCR بود. با این اوصاف، میزان مثبت بودن آزمون به 3.96 درصد رسید. | اعتبار عکس: عکس فایل

بیش از دو هفته پس از شناسایی اولین مورد JN.1 در کرالا در 8 دسامبر، 34 مورد، از جمله سه بیمار که در هفته گذشته جان خود را از دست دادند، به زیرشاخه جدید Omicron آلوده شدند. بنگالور 20 مورد از این موارد را تشکیل می دهد.

به دنبال تعیین توالی ژنوم 192 نمونه در موسسه ملی ویروس شناسی (NIV)، پونا، و NCBS در بنگالورو، وجود نوع جدید در 34 مورد تایید شده است. از نمونه های آزمایش شده، نتایج 60 نمونه تا تاریخ موجود است. دینش گاندو رائو، وزیر بهداشت گفت: «نتایج باقیمانده احتمالاً تا چهارشنبه (27 دسامبر) خواهد بود.

نمونه‌های سه بیمار COVID-19 که بین 15 تا 17 دسامبر فوت کردند – بیماران مرد 76، 64 و 44 ساله – از بنگلورو و راماناگارام برای JN.1 مثبت بودند. آنها چندین بیماری همراه دیگر نیز داشتند.

کانون زلزله بنگالور

بنگالور با 20 مورد از 34 مورد، بالاترین را در بین مبتلایان نوع جدید به خود اختصاص داده است. وزیر گفت در حالی که چهار مورد از میسورو، سه مورد از ماندیا هستند و هر کدام یک مورد از راماناگارا، روستایی بنگالورو، کوداگو و چاماراجاناگار شناسایی شده است.

روز دوشنبه، 125 مورد جدید گزارش شد که تعداد کل موارد فعال را به 436 رساند. از 125 مورد، بیش از 75٪ از بنگلور هستند. این شهر اکنون 360 مورد فعال دارد.

این ایالت هنوز به هدف خود برای انجام روزانه 5000 آزمایش کووید-19 نرسیده است. روز دوشنبه 3155 آزمایش انجام شد که 2072 آزمایش RT-PCR بود. با این اوصاف، میزان مثبت بودن آزمون به 3.96 درصد رسید.

با سه مرگ دیگر – هر کدام یک مورد از حسن، بنگلور اوربان و داکشینا کانادا – تعداد کل مرگ‌های گزارش شده از 15 دسامبر به هفت نفر رسیده است. کمیته فرعی کابینه که به تازگی تشکیل شده، روز سه شنبه برای بررسی وضعیت تشکیل جلسه خواهد داد.

نیازی به وحشت نیست

آقای گوندو رائو با بیان اینکه نیازی به وحشت نیست، گفت: در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی JN.1 را به عنوان یک نوع مورد علاقه و نه یک نوع نگرانی طبقه بندی کرده است. وی گفت: از این رو اعمال محدودیت و ایجاد وحشت بی مورد در بین مردم توصیه نمی شود.

با این حال، در پرتو سناریوی فعلی، در ایالت، کمیته مشاوره فنی COVID-19 (TAC) به افراد مسن (60 سال و بالاتر)، کسانی که دارای بیماری های همراه (به ویژه با بیماری های کلیوی، قلبی، کبدی هستند) توصیه کرده است. و غیره)، زنان باردار و زنان شیرده، باید از بازدید از فضاهای بسته، دارای تهویه ضعیف و مناطق شلوغ خودداری کنند. اما در بیرون از منزل باید از ماسک هایی استفاده کنند که بینی و دهان خود را بپوشاند.»

جشن های امن

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دستورالعملی از سوی مرکز در خصوص محدودیت برای جشن های نوروزی وجود ندارد، گفت: مردم در ایام تعطیلات پایان سال و جشن های سال نو باید رفتارهای مناسب کووید-19 را رعایت کنند: فاصله گذاری اجتماعی، نقاب زدن. ضد عفونی کردن دست و بهداشت تنفسی / آداب سرفه. بسته به شرایط، کمیته فرعی TAC و کابینه در روزهای آینده تماس خواهد گرفت.