دختری تحت عمل جراحی اصلاح ناهنجاری ستون فقرات در چنای قرار گرفت


یک دختر 11 ساله از سریلانکا که مبتلا به نوروفیبروماتوزیس با اسپوندیلوپتوز L5 S1 و اسکولیوز شدید نادیده گرفته شده در سمت راست تشخیص داده شد، در یک بیمارستان خصوصی در این شهر تحت عمل جراحی اصلاح تغییر شکل ستون فقرات قرار گرفت.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، والدین دختر به پزشکان MGM Healthcare مراجعه کردند و آنها او را ارزیابی کردند و توصیه کردند که یک عمل جراحی اصلاح ناهنجاری را انتخاب کند.

کاروناکاران س.، مدیر و مشاور ارشد بخش جراحی ستون فقرات، گفت که به دلیل بی توجهی، بدشکلی شدید و پیچیده شده است. “قرار دادن پیچ ها در چنین ستون فقرات تغییر شکل یافته واقعاً چالش برانگیز است. از این رو، ما از یک مدل استخوان سه بعدی استفاده کردیم که در آن یک مدل استخوان سه بعدی پلاستیکی شبیه به ستون فقرات تغییر شکل یافته بیمار بر اساس داده‌های سی‌تی اسکن ساخته شد. این به برنامه ریزی ابزار دقیق ستون فقرات قبل و همچنین در حین جراحی کمک کرد.

اسکولیوز در کودکان، اگر درمان نشود، می تواند منجر به عوارض شدید شود. ویجایاراغوان، مشاور ارشد بخش جراحی ستون فقرات، گفت که تشخیص زودهنگام گزینه‌های درمانی محافظه‌کارانه‌تر و کم‌خطرتر را امکان‌پذیر می‌کند و به طور قابل توجهی شانس نتیجه مثبت را بهبود می‌بخشد.

پس از جراحی، دختر بهبود یافت و با توصیه‌های مناسب برای مراقبت‌های مداوم و توانبخشی مرخص شد.