داروهای بیماری های نادر معافیت گمرکی دریافت می کنند


عکس فقط برای نمایش استفاده می شود.

عکس فقط برای نمایش استفاده می شود.

دولت مرکزی معافیت کامل از عوارض گمرکی اولیه را برای کلیه داروها و مواد غذایی برای مقاصد پزشکی خاص که برای مصارف شخصی برای درمان همه بیماری‌های نادر فهرست‌شده تحت خط‌مشی ملی بیماری‌های نادر 2021 وارد می‌شود، از طریق یک اخطار معافیت عمومی داده است.

برای بهره مندی از این معافیت، واردکننده انفرادی باید گواهی از مدیر خدمات بهداشتی مرکزی یا ایالتی یا افسر پزشکی منطقه/جراح مدنی منطقه ارائه کند. داروها/داروها به طور کلی حقوق گمرکی اولیه 10٪ را جذب می کنند، در حالی که برخی از دسته های داروها / واکسن های نجات دهنده نرخ امتیاز 5٪ یا صفر را جذب می کنند.

طبق اطلاعیه ای که توسط دولت مرکزی صادر شده است، در حالی که قبلاً برای داروهای مشخصی برای درمان آتروفی عضلانی نخاعی یا دیستروفی عضلانی دوشن معافیت هایی ارائه شده است، دولت نمایندگان بسیاری را دریافت کرده است که به دنبال معافیت گمرکی برای داروها و داروهای مورد استفاده در درمان سایر موارد نادر هستند. بیماری ها

داروها یا غذاهای ویژه مورد نیاز برای درمان این بیماری ها گران هستند و نیاز به واردات دارند.

تخمین زده می شود که برای یک کودک با وزن 10 کیلوگرم، هزینه سالانه درمان برخی از بیماری های نادر ممکن است از 10 میلیون روپیه تا بیش از 1 کرور روپیه در سال متفاوت باشد، زیرا درمان مادام العمر است و دوز و هزینه دارو، با افزایش سن و وزن افزایش می یابد. .

در این بیانیه آمده است که این معافیت منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها و ارائه کمک های بسیار مورد نیاز به بیماران خواهد شد.

دولت همچنین پمبرولیزوماب (کیترودا) را که در درمان انواع سرطان استفاده می شود، از حقوق گمرکی اولیه معاف کرده است.