حیدرآباد در میان کاهش دمای روز با افزایش عفونت های ویروسی مواجه است


در پی تغییر الگوهای آب و هوایی و کاهش دما در حیدرآباد، افزایش عفونت های ویروسی وجود دارد. پزشکان به مردم توصیه می کنند از مصرف غیرضروری آنتی بیوتیک خودداری کنند و بر اهمیت استفاده از ماسک تاکید دارند.

شروع این عفونت ها معمولاً به صورت گلودرد خفیف ظاهر می شود که در طی یک روز به سمت سرمای شدید همراه با تب و لرز پیش می رود. اگرچه تب ممکن است فروکش کند، سرما همچنان ادامه دارد و افراد ممکن است دردهای شدید مفصلی را تجربه کنند و انگشتان خود را تقریباً بی حرکت کنند. دکتر ساکتا ردی، یک پزشک عمومی مستقر در حیدرآباد، گفت: این وضعیت که به عنوان آرتریت واکنشی شناخته می شود، با حرکت بهبود می یابد.

دکتر ردی هشدار داد که برای برخی از افرادی که تست آرتریت واکنشی مثبت دارند، استروئید تجویز می‌شود که چالش‌های بالقوه درازمدت را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، برخی از بیماران علائمی مانند آبریزش چشم و اسهال را نشان می دهند. دکتر ردی این مسائل را به تغییرات ناگهانی آب و هوا نسبت می دهد و نشان می دهد که ویروس در حال فعال شدن مجدد است.

بیمارستان تب طی هفته گذشته هجوم روزانه 300 تا 400 مورد را گزارش کرده است که نسبت به دفعات قبل کاهش داشته است. دکتر شانکر، سرپرست بیمارستان، خاطرنشان کرد که تعداد موارد در این مدت در سال گذشته به طور قابل توجهی بیشتر بوده است.

با نگاهی به آینده، در هفته های آینده، نگرانی هایی در مورد افزایش قریب الوقوع عفونت های ویروسی در شهر وجود دارد. دکتر مداپ کارونا، متخصص اطفال، تاکید کرد که عفونت‌های آدنوویروس، یکی از علل شایع مشکلات تنفسی و دستگاه گوارش، در همین زمان در سال گذشته شایع بود. با این حال، دکتر سیوارنجانی سانتوش، متخصص اطفال از مرکز مگنا، دیدگاه متضادی ارائه کرد و اظهار داشت که کودکان کمتری در سال جاری بیمار شده اند. در حالی که موارد بالقوه سرفه و سرماخوردگی ممکن است در آینده ایجاد شود، او خاطرنشان کرد که شیوع کلی از ابتدای نوامبر پایین مانده است.