به گفته پزشکان، کمپین های آگاهی دهی روستایی قبل از عرضه واکسن سرطان دهانه رحم ضروری است


نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی اتحادیه، در سخنرانی بودجه خود در 31 ژانویه، تعهد این مرکز را به واکسیناسیون دختران 9 تا 14 ساله در برابر سرطان دهانه رحم اعلام کرد. با این حال، پزشکان می گویند که باید قبل از اجرای واکسیناسیون، کمپین های آگاهی دهی گسترده در مناطق روستایی انجام شود.

بر اساس داده های رصدخانه جهانی سرطان برای سال 2022، سرطان دهانه رحم به عنوان سومین سرطان شایع در هندوستان است که 17.7 درصد موارد سرطان را تشکیل می دهد. عفونت پایدار ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) واکسن HPV از سرطان دهانه رحم و همچنین سرطان واژن ناشی از عفونت HPV محافظت می کند.

صحبت کردن با هندوN. Jayalatha، مدیر مؤسسه انکولوژی MNJ و مرکز منطقه ای سرطان، بر اهمیت شناسایی دانش آموزان مدارس، به ویژه از کلاس های پنجم تا هشتم، در مناطق روستایی برای واکسیناسیون تأکید کرد.

همچنین، دولت باید اولین دوز واکسیناسیون دو دوز را در اولویت قرار دهد تا حفاظت اولیه مورد نیاز را فراهم کند.

در حال حاضر، دو واکسن HPV در بازار هند موجود است: Cervavac ساخت هند با قیمت هر دوز 2000 روپیه و Gardasil 4 با قیمت تقریباً 4000 روپیه در هر دوز. دکتر جایالاتا از دولت خواست تا با پایین نگه داشتن قیمت واکسن تا حد امکان، از مقرون به صرفه بودن، به ویژه برای کسانی که درآمد پایینی دارند، اطمینان حاصل کند.

او همچنین پیشنهاد کرد که دولت کمپ های غربالگری سازماندهی شده توسط مراکز سرطان در تلانگانا را به عنوان یک برنامه در سطح ایالت افزایش دهد.

در سال 2023، انکولوژیست ارشد در موسسه سرطان MNJ، سی. سایرام، نامه ای به فرماندار تامیلیسای سونداراراجان نوشت و از ایجاد مراکز سرطان در AIIMS-Bibinagar، کالج پزشکی ESIC و بیمارستان راه آهن مرکزی جنوب در لالاگودا حمایت کرد که همچنین واکسیناسیون HPV را ارائه می دهند.

دکتر سائرام گفت: سرطان دهانه رحم ساده ترین سرطان زنان است که با غربالگری، پیگیری و واکسیناسیون منظم قابل پیشگیری است.