انوراگ تاکور در مورد کووید-19: “اطلاعات” اطلاعات غلط و دروغ هزاران نفر را در سراسر جهان کشت


انوراگ سینگ تاکور وزیر اتحادیه اطلاعات و پخش در جلسه مشاوره جوانان 20 (Y20) در منطقه پونا، شنبه، 11 مارس 2023.

انوراگ سینگ تاکور وزیر اتحادیه اطلاعات و پخش در جلسه مشاوره جوانان 20 (Y20) در منطقه پونا، شنبه، 11 مارس 2023. | اعتبار عکس: PTI

انوراگ تاکور، وزیر اتحادیه در 11 مارس، انتشار اطلاعات نادرست و دروغ در طول همه‌گیری کووید-19 را “اینفدمیک” توصیف کرد و گفت که هزاران نفر به دلیل آن در سراسر جهان جان خود را از دست دادند.

آقای تاکور در جلسه مشاوره جوانان 20 (Y20) که در یک دانشگاه خصوصی در شهر پونا سازماندهی شده بود صحبت می کرد. Y20 یک انجمن مشاوره رسمی برای جوانان از همه کشورهای عضو G20 است تا بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند.

آقای تاکور در مورد مسائل مربوط به سلامت روان گفت: “بیش از یک بیماری همه گیر، به دلیل انتشار دروغ ها و اطلاعات نادرست، این یک بیماری غیر عفونی بود و منجر به از دست رفتن هزاران و هزاران نفر در سراسر جهان شد.” Infodemic ترکیبی از دو کلمه است – اطلاعات و بیماری همه گیر یا اپیدمی.

وزیر اطلاعات و صدا و سیما، امور جوانان و ورزش گفت: گاهی باید ببینیم که آیا فناوری توانمندساز است یا خیر.

وی همچنین گفت که موقعیت هند در جهان به طور مثبت تغییر کرده است.

“امروز، هند موضع منافع ملی خود را تعیین می کند. با تماس چشم به چشم صحبت می کند و از موضع قدرت مذاکره می کند. هند دیگر به پایین نگاه نمی کند یا ابروهای خود را بالا نمی برد، بلکه از تماس چشم به چشم در طول هر گفتگو اطمینان حاصل می کند. مهم نیست که کدام کشور درگیر مذاکرات است. این هند جدید بهتر و بهتر می شود.”