کرالا به کلینیک های گرمایی فکر می کند زیرا جیوه از حد طبیعی بالاتر می رود


20 فوریه 2024 07:50 بعد از ظهر | به روز شده در 21 فوریه 2024 ساعت 11:42 صبح IST – THIRUVANANTHAPURAM

صحنه ای از مدرسه ابتدایی دولتی، پونورونی، کوچی.  تصویر فقط برای مقاصد نمایشی.  فایل

صحنه ای از مدرسه ابتدایی دولتی، پونورونی، کوچی. تصویر فقط برای مقاصد نمایشی. فایل | اعتبار عکس: Thulasi Kakkat

دولت کرالا با توجه به افزایش دمای هوا که به 37-38 درجه سانتیگراد در مناطق مختلف ایالت قبل از تابستان رسیده است، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی کلینیک های گرمایشی سیار است.

(برای دریافت برترین اخبار روز سلامت، در خبرنامه ما عضو شوید Health Matters)

در مرحله اول، کلینیک ها در تیرووانانتاپورام در ارتباط با آتوکال پونگالا در روز یکشنبه راه اندازی می شوند، زمانی که هزاران نفر از جانبازان پایتخت برای جشنواره سالانه ازدحام می کنند.

با حمایت وزارت بهداشت و اداره مدیریت بلایای ایالت کرالا (KSDMA)، کلینیک های گرما، مجهز به کارکنان پیراپزشکی، از جمله پزشکان، از افراد مضطر حمایت می کنند. یک بوروکرات ارشد گفت هندو که کلینیک های گرما با اتوبوس های AC شرکت حمل و نقل جاده ای ایالت کرالا (KSRTC) یا آمبولانس ها راه اندازی می شوند.

این کلینیک ها حمایت پزشکی سریع را برای کسانی که تحت تاثیر افزایش دما قرار گرفته اند تضمین می کنند. این افسر گفت که کلینیک‌ها در طول فصل تابستان باقی‌مانده بر اساس پاسخ بزرگ‌تر می‌شوند.

اداره خودگردان محلی همچنین بخشنامه ای صادر کرده است که به نهادهای محلی اجازه می دهد تا از بودجه خود یا برنامه ریزی برای رسیدگی به بحران آب آشامیدنی در مناطق آسیب پذیر قبل از تابستان استفاده کنند. دولت ایالتی همچنین هفته آینده یک جلسه بین وزارتی تشکیل خواهد داد تا یک برنامه اقدام برای کاهش تأثیر افزایش جیوه را ارائه کند.

این در حالی است که پونالور روز سه شنبه بیشترین دمای هوا را با 37.4 درجه سانتیگراد ثبت کرد. اداره هواشناسی هند (IMD) همچنین هشدار گرمایی برای شش منطقه صادر کرده و نسبت به دمای بالاتر از حد نرمال در روز چهارشنبه هشدار داده است.

بر اساس این هشدار، حداکثر دمای هوا در روز چهارشنبه در مناطق آلاپوزا، کوتایام، تریسور و کوژیکود حدود 37 درجه سانتیگراد و در مناطق ارناکولام و کنور حدود 36 درجه سانتیگراد (2 تا 4 درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال) خواهد بود.

اگرچه ایالت به دنبال بارش همرفتی در نتیجه افزایش دما است، هیچ بارش تابستانی عمده در هیچ کجای ایالت گزارش نشده است. در حال حاضر، جیوه در بیشتر ایستگاه های ایالتی با حداکثر دمای 2 تا 4 درجه سانتیگراد بالاتر از حد طبیعی حاکم است.

علاوه بر این، اثر ماندگار ال نینو، که همچنان ادامه دارد، اگرچه روند تضعیف مداوم در شاخص‌های اقیانوسی مشهود است، همراه با افزایش میانگین دمای جهانی، انتظار می‌رود که دما در روزهای آینده افزایش یابد.

پیش از این، میانگین دمای جهانی برای 12 ماه فوریه 2023 تا ژانویه 2024 بالاترین رکورد ثبت شده بود، به طوری که کوپرنیک گزارش داد که 1.52 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سالهای 1850-1900 قبل از صنعتی بود، طبق دفتر هواشناسی.