پس از افزایش بیماری های تنفسی در چین، کرالا هشدار علیه H1N1 را تمدید کرد


26 نوامبر 2023 08:20 ب.ظ | به روز شده در 27 نوامبر 2023، 11:18 بعد از ظهر IST – Thiruvananthapuram

ساکنان ماسک پوش از کنار یک بیمارستان کودکان در پکن عبور می کنند.

ساکنان ماسک پوش از کنار یک بیمارستان کودکان در پکن عبور می کنند. | اعتبار عکس: نگ هان گوان

در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر افزایش عفونت‌های تنفسی در کودکان در چین و هشدار عمومی در مورد نظارت بر روند بیماری‌های شبه آنفولانزا (ILI) و عفونت‌های حاد تنفسی شدید (SARI) توسط وزارت بهداشت اتحادیه، اداره بهداشت به تمام منطقه دستور داده است. افسران پزشکی برای بررسی موارد ILI/SARI در بیمارستان ها و تمدید هشدار نسبت به تب H1N1 در سراسر مناطق.

مدیر خدمات بهداشتی درمانی این کشور گفت: دوره نوامبر تا دسامبر، فصل معمولی است که آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی مانند H1N1 در کرالا به ویژه در بین کودکان افزایش می‌یابد و از این رو هشدار عمومی در برابر H1N1 تجدید شده است.

افزایش بیماری های تنفسی و خوشه های ذات الریه که از اواسط اکتبر در میان کودکان شمال چین گزارش شده است، زنگ خطر را در بقیه جهان به صدا درآورده است، اگرچه چین تصریح کرده است که افزایش عفونت های تنفسی به دلیل آنفولانزا و سایر موارد شناخته شده است. عوامل بیماری زا

پدیده فراگیر

کارشناسان افزایش عفونت‌های تنفسی در چین را با پدیده «برخورداری» یا مفهوم «بدهی مصونیت» در کودکان مرتبط می‌دانند.

پس از سه سال محدودیت‌های همه‌گیر شدید به دلیل «سیاست صفر کووید»، تنها اواخر سال گذشته – بسیار دیرتر از سایر نقاط جهان – بود که چین ناگهان همه محدودیت‌ها را لغو کرد. بنابراین گروهی از کودکانی که در سه سال گذشته در معرض هیچ یک از ویروس‌های فصلی قرار نگرفته‌اند و «بی‌تفاوت» هستند، اکنون به دلیل پاتوژن‌های فصلی در گردش، بیمار می‌شوند.

برخی از کارشناسان مفهوم «بدهی مصونیت» را زیر سوال برده اند. با این حال، آنچه اکنون چین از آن رنج می‌برد، چیزی است که همه کشورها در مقاطع زمانی مختلف از سال گذشته، زمانی که مدارس پس از کووید بازگشایی شدند، تجربه کردند. در نوامبر 2021، زمانی که کرالا تمام مداخلات غیردارویی اجباری (NPI) را لغو کرد، ما نیز این افزایش عفونت‌های فصلی را در کودکان تجربه کردیم. از ژانویه سال 2022، ما در کودکان موجی از عفونت ها داشته ایم – بیماری دست، پا و دهان، آنفولانزا و ویروس سنکتیکال تنفسی (RSV)، آدنوویروس ها و همچنین آنسفالیت جدی تر مرتبط با آنفولانزا در کودکان. بنابراین تئوری مبنی بر اینکه چین در حال گذر از پدیده‌ی فراگیر است، بسیار قابل قبول است.»

جهش فصلی

در اکتبر سال گذشته، دولت هشداری را در مورد افزایش عفونت‌های تنفسی در کودکان به دلیل «بدهی مصونیت» صادر کرده بود. همچنین باید دستورالعمل‌هایی برای مدیریت آنسفالیت مرتبط با آنفولانزا در کودکان، که جان چند نفر را گرفته بود، تدوین می‌کرد.

مقامات بهداشتی اعلام کردند که موارد ابتلا به H1N1 در این ایالت در طول سال گزارش شده است و با شروع هوای سردتر و بارندگی‌های متناوب، باید انتظار افزایش فصلی موارد آنفلوانزا را داشت.

آنها گفتند که در حال حاضر هیچ وضعیتی وجود ندارد که نگران کننده باشد، اگرچه مناطق در مورد وضعیت چین در حالت آماده باش قرار گرفته اند.