دولت کد بازاریابی برای شرکت های داروسازی صادر می کند


تصویر فایل نمایندگی.

تصویر فایل نمایندگی. | اعتبار عکس: AFP

دپارتمان داروسازی کد یکسانی برای شیوه‌های بازاریابی دارویی (UCPMP) 2024 را در 13 مارس صادر کرد و قوانین استفاده از کلمات “ایمن” و “جدید” را برای داروها مشخص کرد و اعلام کرد که نمایندگان پزشکی نباید هیچ‌گونه استفاده کنند. القا یا مزاحمت برای به دست آوردن مصاحبه، و اینکه آنها نباید تحت هیچ عنوانی برای دسترسی به یک متخصص مراقبت های بهداشتی هزینه ای پرداخت کنند.

مشارکت صنعت داروسازی با متخصصان مراقبت های بهداشتی برای آموزش مداوم پزشکی (CME) تنها باید از طریق مجموعه دستورالعمل های کاملاً تعریف شده، شفاف و قابل تأیید مجاز باشد و انجام چنین رویدادهایی در مکان های خارجی توسط کد یکسان ممنوع است.

شرکت ها یا نمایندگان آنها نباید به هیچ بهانه ای به هیچ یک از متخصصان مراقبت های بهداشتی یا اعضای خانواده آنها (اعم از فوری و طولانی مدت) کمک های نقدی یا پولی پرداخت کنند.

همچنین بخوانید | کمیته توصیه می‌کند که هزینه‌های رایگانی که توسط شرکت‌های داروسازی ارائه می‌شود، محدود شود

هديه توسط هر شركت دارويي يا نماينده آن، يعني توزيع كنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و غيره ممنوع است. علاوه بر اين، هيچ گونه مزيت مالي يا منفعتي را نمي توان به افراد واجد شرايط براي تجويز يا عرضه دارو توسط هيچ داروسازي پيشنهاد، عرضه يا قول داد. شرکت یا نماینده آن

آخرین UCPMP همچنین خاطرنشان می کند که سفرهای پولی، اقامت در هتل و غیره نباید به متخصصان مراقبت های بهداشتی یا اعضای خانواده آنها توسط شرکت های داروسازی یا نمایندگان آنها تعمیم داده شود، مگر اینکه فرد سخنران یک CME و غیره باشد.

UCPMP قرار است برای انطباق دقیق منتشر شود، و از همه انجمن‌ها خواسته شده است که کمیته اخلاقی برای شیوه‌های بازاریابی دارویی تشکیل دهند، یک پورتال اختصاصی UCPMP را در وب‌سایت خود راه‌اندازی کنند و اقدامات لازم بیشتر برای اجرای کد را انجام دهند.

در مورد داروها، UCPMP بیان می‌کند که تبلیغ یک دارو باید با شرایط تأیید بازاریابی آن مطابقت داشته باشد، و یک دارو نباید قبل از دریافت تأییدیه بازاریابی آن از مقام صلاحیتدار، مجوز فروش یا توزیع آن، تبلیغ شود.

«ادعاهای مفید بودن یک دارو باید بر اساس ارزیابی به روز تمام شواهد موجود باشد. کلمه “ایمن” نباید بدون صلاحیت استفاده شود، و نباید به طور قاطع بیان شود که یک دارو عوارض جانبی، خطرات سمی یا خطر اعتیاد ندارد. کلمه “جدید” نباید برای توصیف هیچ دارویی که به طور کلی در دسترس بوده یا هر مداخله درمانی که به طور کلی بیش از یک سال در هند ترویج شده است، استفاده شود.

همه انجمن‌های داروسازی هند باید UCPMP را همراه با روش دقیق برای ثبت شکایات در وب‌سایت خود آپلود کنند، که به پورتال UCPMP وزارت دارو پیوند داده می‌شود.