بهارات بیوتک مستقر در حیدرآباد، دسته واکسن تیفوس را به دلیل کیفیت نامناسب فراخوان می‌کند.


فراخوان با استفاده از اصل احتیاط فراوان بر اساس نتایج آزمایش نمونه های میدانی آغاز شد.  تصویر فایل برای نمایش

فراخوان با استفاده از اصل احتیاط فراوان بر اساس نتایج آزمایش نمونه های میدانی آغاز شد. تصویر فایل برای نمایندگی | اعتبار عکس: رویترز

بهارات بیوتک مستقر در حیدرآباد که توسط سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها (CDSCO) به‌عنوان «کیفیت استاندارد نیست» پرچم‌گذاری شده بود، در 8 ژوئن تأیید کرد که یک دسته از واکسن تیفوئید خود را فراخوان کرده است.

مقامات CDSCO دریافتند که یک دسته تولید شده در مرکز حیدرآباد با مشخصات استاندارد کنترل کننده دارو مطابقت ندارد. در حالی که این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر حوادث نامطلوب یا مسائل ایمنی ناشی از این دسته در کشور وجود ندارد، افزود که فراخوان آغاز شده است.

در بیانیه Bharat Biotech آمده است: “Bharat Biotech فراخوان دسته TYPBAR 54A22001A (واکسن تیفوئید پلی ساکارید vi) را آغاز کرده و همان را به زنجیره توزیع ارسال کرده است.”

این سازمان افزود که فراخوان با استفاده از اصل احتیاط فراوان بر اساس نتایج آزمایش نمونه های صحرایی توسط آزمایشگاه مرکزی دارو آغاز شد.

بر اساس هشدار CDSCO، نمونه‌های واکسن توسط Bharat Biotech توسط سازمان غذا و داروی (FDA) گوا تهیه و توسط آزمایشگاه مرکزی دارو (CDL)، کاساولی، هیماچال پرادش آزمایش شده است.

به گفته این شرکت، واکسن تیفوئید TYBPAR از Bharat Biotech اولین واکسنی در هند است که گواهینامه پیش صلاحیت عملکرد خوب تولید سازمان بهداشت جهانی (WHO-GMP) را دریافت کرده است و در حال حاضر در بیش از 50 کشور به فروش می رسد.