نقض ممنوعیت ویپینگ: مرکز برای اجرای دقیق تر قانون اخطار عمومی صادر می کند


با وجود ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی به‌راحتی به‌صورت آنلاین و در مغازه‌های دخانیات در دسترس است، وزارت بهداشت اتحادیه یک اطلاعیه عمومی برای اجرای دقیق‌تر قانون منع تولید، فروش و تبلیغات سیگار الکترونیکی صادر کرده است.

قانون ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی (تولید، ساخت، واردات، صادرات، حمل و نقل، فروش، توزیع، نگهداری و تبلیغات) در سال 2019 اجرایی شد.

این وزارتخانه به همه تولیدکنندگان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان، توزیع‌کنندگان، تبلیغ‌کنندگان، حمل‌کنندگان از جمله پیک‌ها، وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های خرید آنلاین، مغازه‌داران/خرده‌فروشان و غیره دستور داده است که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تولید یا تولید یا واردات یا صادرات یا حمل و نقل یا فروش نکنند. یا توزیع یا ذخیره سیگارهای الکترونیکی، چه به عنوان یک محصول کامل یا هر بخشی از آن.

همچنین بخوانید : چرا هند سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده است؟

در اطلاعیه ای که اخیراً منتشر شده همچنین از آنها خواسته است که از تبلیغ سیگارهای الکترونیکی یا شرکت در تبلیغاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم استفاده از سیگارهای الکترونیکی را تبلیغ می کند، شرکت نکنند.

این وزارتخانه با افزودن تبصره در اطلاعیه عمومی اعلام کرد: تخلف تولید، ساخت، واردات، صادرات، حمل و نقل، فروش (اعم از فروش اینترنتی)، توزیع، نگهداری و تبلیغ سیگارهای الکترونیکی حسب مفاد قانونی قابل تشخیص و مجازات است. عمل”.

بینو ماتیو، مدیر انجمن سلامت داوطلبانه هند، گفت: «با وجود ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی توسط دولت هند در سال 2019، آنها به راحتی در مغازه‌های تنباکو و آنلاین در دسترس هستند و به کودکان زیر 18 سال فروخته می‌شوند.»

وی گفت: “ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی برای محافظت از نسل جوان ما در برابر نوع جدیدی از اعتیاد سمی معرفی شد. با این حال، اجرای آن ضعیف بوده و در نتیجه بازار پر از سیگارهای الکترونیکی ارزان و بدون مارک چینی شده است.” با استقبال از اقدام دولت برای اعلام عمومی برای اجرای دقیق و اجرای قانون.

با وجود مجازات های سنگین و حبس، سیگارهای الکترونیکی به طور گسترده در طیف وسیعی از منابع از جمله فروشندگان تنباکو، فروشگاه های عمومی و ارائه دهندگان آنلاین در دسترس هستند.

استفاده بی رویه از سیگارهای الکترونیکی در بین جوانان از جمله کودکان مدرسه ای مشاهده شده است. آقای متیو گفت: «بازاریابان سیگارهای الکترونیکی به طور غیرقانونی توانسته اند به جایگاهی در بازار دست یابند که با این ممنوعیت به طور کامل جبران نشده است.

رانجیت سینگ، مدافعی که در دادگاه عالی کار می کند، “ثابت شده است که سیگار الکترونیکی و محصولات مشابه با طعم های جذاب، نسل جوان را به اعتیاد به نیکوتین گره می زند. این نگران کننده است که یک محصول ممنوعه به راحتی در بازار هند در دسترس است.” گفت.

“اعلام عمومی صادر شده توسط وزارت بهداشت، افزایش آگاهی در مورد محصول ممنوعه، و همچنین روشن کردن جزئیات مفاد PECA 2019، عزم قوی دولت را برای جلوگیری از عرضه این محصول خطرناک در هند تقویت می کند. دولت های ایالتی باید اقدامات مشابهی را انجام دهند. برای اجرای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی و محصولات تنباکوی گرم شده.»

در ماه فوریه، این وزارتخانه برای اطمینان از رعایت مؤثر ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی به همه ایالت ها و UT نامه نوشت و ابراز نگرانی کرد که این دستگاه ها هنوز به صورت آنلاین و در فروشندگان محلی در دسترس هستند.

راجش بوشان، وزیر بهداشت اتحادیه، در نامه‌ای خطاب به دبیران ارشد همه ایالت‌ها و قلمروهای اتحادیه گفته است که مواردی از فروش دستگاه‌هایی مانند سیگارهای الکترونیکی در فروشگاه‌های راحتی یا لوازم التحریر و نزدیک موسسات آموزشی نیز گزارش شده است که دسترسی آسان را به همراه دارد. توسط کودکان خردسال به چنین محصولاتی.

بر اساس مفاد این قانون، «افسران مجاز» مطابق قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۵۲ مسئول اجرای دستور شده‌اند.

در این نامه آمده است که هر از گاهی، این وزارتخانه از ایالت ها و سرزمین های اتحادیه درخواست کرده است تا مفاد قانونی این قانون را اجرا کنند.

در این نامه آمده است: «در دسترس بودن فزاینده چنین محصولات ممنوعه ای نیازمند توجه و اقدام جدی برای اطمینان از اجرای مؤثر قانون ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی 2019 است».